SME

Mercedes-Benz odhaľuje svoj nový dizajnový jazyk

Budúce autá budú jednoduchšie a čistejšie, ale stále agresívne.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

SINDELFINGEN, BRATISLAVA. Mercedes-Benz má v posledných rokoch medzi zákazníkmi úspech aj vďaka sviežemu dizajnu. Od roku 2012 sa začal výraznejšie orientovať na mladšiu klientelu, celé svoje portfólio odela do agresívneho dizajnu s výraznými krivkami a prelismi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Značka navyše predstavila viacero nových modelov vrátane dnes tak populárnych SUV a kupé-SUV. Mercedes-Benz sa minulý rok dokonca stal najpredávanejšou prémiovou značkou - po desaťročí z trónu zosadil BMW.

Automobilka už pripravuje ďalšiu generáciu modelov - a začína odhaľovať svoj nový dizajnový jazyk.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnéri Mercedsu predstavili sochu s názvom Aesthetics A, akési dizajnové cvičenie, ktoré naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn nových modelov. Názov odkazuje na triedu A, ktorej nová generácia by mohla na trh prísť už budúci rok.

Na prvý pohľad je zjavné, že Aesthetics A je sedan a nie hatchback - tak, ako doterajšie tri generácie triedy A. Dôvodom je to, že mimo Európy sú v tejto triede populárnejšie sedany než hatchbacky.

Emotívna červená farba, v ktorej je štúdia predstavená, sa má stať novou dominantnou farbou "strieborných šípov".

Tlačová správa je plná vzletných formulácií - v dizajne sa bude miešať moderna s tradíciou, kľúčovým heslom je "zmyslová čistota", vyjadrenie moderného luxusu.

"Tento tvar je to, čo nám ostane, keď krivky zredukujeme na absolútne minimum. Máme odvahu, aby sme takto čistý dizajn presadili do výroby," povedal o štúdii Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia Aesthetics A nadväzuje na predchádzajúce "sochy" dizajnérov Mercedesu, ktoré vždy ovplyvnili (aspoň podľa tvrdení automobilky) smerovanie značky na najbližšie roky.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 677
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 499
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 153
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 463
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 322
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu