Honda podľahla downsizingu, Civic dostane litrový trojvalec

Na atmosferické motory môžeme zabudnúť, k slovu sa dostane turbo.

(Zdroj: Honda)

Príchod desiatej generácie Hondy Civic na slovenský trh sa blíži. Celoeurópsky predaj odštartuje 18. marca tohto roku. V USA sa pritom s predajom začalo už v auguste.

Model, vyrábaný v anglickom Swindone, teraz Honda bližšie predstavuje aj v európskej špecifikácii.

Novinka bude určite na cestách pútať pozornosť svojím vzhľadom. Prispôsobiť celosvetovo predávaný model, ako je Civic, požiadavkám všetkých trhov z hľadiska dizajnu je prakticky nemožné. Vzhľad je pre Európu netradičný, provokatívny.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prichádza najšportovejší Civic

Civic na základe prvého dojmu radíme medzi autá, ktoré ľudia buď obdivujú, alebo neznášajú a nič medzitým neexistuje. Náš názor na vzhľad ešte ovplyvní budúcotýždňová jazdná prezentácia.

Samotná Honda označuje novinku ako doposiaľ najšportovejší Civic. Oproti predošlej generácii narástol jeden z najdôležitejších modelov značky o 136 mm do dĺžky, o 30 mm do šírky, ale je o 20 mm nižší. Zmena rozmerov a krátke previsy karosérie vzbudzujú pocit stability.

Dlhý rázvor náprav Civicu napomáha aj v oblasti vnútorného priestoru. Desiata generácia päť dverového hatchbacku je postavená na novej platforme a podľa Hondy si vyžadoval nové prístupy k dizajnu, aerodynamike, podvozku a aj k motorom.

Vyššia torzná tuhosť o 41 percent umožnila optimalizovať nastavenie podvozka. O jazdných vlastnostiach informuje japonská automobilka ako o jednej z najväčších predností auta. Prispieť k nim má nižšie položeným ťažiskom, ale pocit za volantom má vylepšiť aj dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS).

Európska verzia má špeciálne nastavené riadenie pre priamejšiu reakciu a športový pocit. Tento systém Honda prvýkrát použila v športovej verzii Civic Type R v roku 2015. Citlivosť riadenia je pre Japoncov dôležitá a s vývojom EPS sa začalo pred siedmimi rokmi v prvotných fázach konštrukčného programu platformy.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Honda Civic Type R poskytne radosť aj pri civilnej jazde

Prichádza turbo éra

Podstatná zmena sa uskutoční pod kapotou. V tomto ohľade sa Honda posúva od tradičných zákazníkov zvyknutých na atmosférické motory. Namiesto toho budú Civic poháňať agregáty VTEC Turbo, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l a trojvalec s objemom 1,0 l.

Pre fanúšikov ide možno o sklamanie, ale pre väčšinu šoférov sú turbomotory z hľadiska jazdných vlastností a komfortu lepšou voľbou. K dispozícii budú s prepracovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so zdokonalenou automatickou CVT prevodovkou.

Tá prichádza so zaujímavou funkciou Fast Off, ktorá monitoruje, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál. V prípade rýchlej vodičovej reakcie prevodovka nechá motor pracovať vo vysokých otáčkach. V praxi to má pomôcť napríklad pri predbiehaní.

Systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Desiata generácia modelu Civic priniesla výrazné zmeny. Nevšedný dizajn a sľubované športové vlastnosti by mohli platiť na fanúšikov tohto modelu. Nové turbomotory sú skôr zamerané na “nudnú“ väčšinu.

V bežnej premávke znamenajú komfort a ľahšie predbiehanie s minimálnou nutnosťou prípravy na manéver, ale pri športovej jazde prinášajú menej zábavy. Navyše podliehajú trendu znižovania objemu a uberania valcov, ktorý nám s príchodom nového meracieho cyklu spotreby a emisií pomaly končí.

Vzhľadom na nákladný a dlhoročný vývoj však na to automobilky zareagujú s niekoľkoročným meškaním. Honda Civic je jednoznačne auto vytŕčajúce z davu a na prvé zoznámenie s ním sa tešíme.

Motor

1,5 l VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 l VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresný pomer

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment

240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min.

220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min.

200 Nm pri 2 250 ot/min

180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

Prevodovka

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový)

1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna

6 rýchlostí

6 rýchlostí

CVT

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  5. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 735
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 444
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 236
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 184
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 022
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 746
  8. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 4 094
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 743
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Téma: Honda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.