Honda podľahla downsizingu, Civic dostane litrový trojvalec

Na atmosferické motory môžeme zabudnúť, k slovu sa dostane turbo.

(Zdroj: Honda)

Príchod desiatej generácie Hondy Civic na slovenský trh sa blíži. Celoeurópsky predaj odštartuje 18. marca tohto roku. V USA sa pritom s predajom začalo už v auguste.

Model, vyrábaný v anglickom Swindone, teraz Honda bližšie predstavuje aj v európskej špecifikácii.

Novinka bude určite na cestách pútať pozornosť svojím vzhľadom. Prispôsobiť celosvetovo predávaný model, ako je Civic, požiadavkám všetkých trhov z hľadiska dizajnu je prakticky nemožné. Vzhľad je pre Európu netradičný, provokatívny.

Prichádza najšportovejší Civic

Civic na základe prvého dojmu radíme medzi autá, ktoré ľudia buď obdivujú, alebo neznášajú a nič medzitým neexistuje. Náš názor na vzhľad ešte ovplyvní budúcotýždňová jazdná prezentácia.

Samotná Honda označuje novinku ako doposiaľ najšportovejší Civic. Oproti predošlej generácii narástol jeden z najdôležitejších modelov značky o 136 mm do dĺžky, o 30 mm do šírky, ale je o 20 mm nižší. Zmena rozmerov a krátke previsy karosérie vzbudzujú pocit stability.

Dlhý rázvor náprav Civicu napomáha aj v oblasti vnútorného priestoru. Desiata generácia päť dverového hatchbacku je postavená na novej platforme a podľa Hondy si vyžadoval nové prístupy k dizajnu, aerodynamike, podvozku a aj k motorom.

Vyššia torzná tuhosť o 41 percent umožnila optimalizovať nastavenie podvozka. O jazdných vlastnostiach informuje japonská automobilka ako o jednej z najväčších predností auta. Prispieť k nim má nižšie položeným ťažiskom, ale pocit za volantom má vylepšiť aj dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS).

Európska verzia má špeciálne nastavené riadenie pre priamejšiu reakciu a športový pocit. Tento systém Honda prvýkrát použila v športovej verzii Civic Type R v roku 2015. Citlivosť riadenia je pre Japoncov dôležitá a s vývojom EPS sa začalo pred siedmimi rokmi v prvotných fázach konštrukčného programu platformy.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Honda Civic Type R poskytne radosť aj pri civilnej jazde

Prichádza turbo éra

Podstatná zmena sa uskutoční pod kapotou. V tomto ohľade sa Honda posúva od tradičných zákazníkov zvyknutých na atmosférické motory. Namiesto toho budú Civic poháňať agregáty VTEC Turbo, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l a trojvalec s objemom 1,0 l.

Pre fanúšikov ide možno o sklamanie, ale pre väčšinu šoférov sú turbomotory z hľadiska jazdných vlastností a komfortu lepšou voľbou. K dispozícii budú s prepracovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so zdokonalenou automatickou CVT prevodovkou.

Tá prichádza so zaujímavou funkciou Fast Off, ktorá monitoruje, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál. V prípade rýchlej vodičovej reakcie prevodovka nechá motor pracovať vo vysokých otáčkach. V praxi to má pomôcť napríklad pri predbiehaní.

Systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Desiata generácia modelu Civic priniesla výrazné zmeny. Nevšedný dizajn a sľubované športové vlastnosti by mohli platiť na fanúšikov tohto modelu. Nové turbomotory sú skôr zamerané na “nudnú“ väčšinu.

V bežnej premávke znamenajú komfort a ľahšie predbiehanie s minimálnou nutnosťou prípravy na manéver, ale pri športovej jazde prinášajú menej zábavy. Navyše podliehajú trendu znižovania objemu a uberania valcov, ktorý nám s príchodom nového meracieho cyklu spotreby a emisií pomaly končí.

Vzhľadom na nákladný a dlhoročný vývoj však na to automobilky zareagujú s niekoľkoročným meškaním. Honda Civic je jednoznačne auto vytŕčajúce z davu a na prvé zoznámenie s ním sa tešíme.

Motor

1,5 l VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 l VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresný pomer

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment

240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min.

220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min.

200 Nm pri 2 250 ot/min

180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

Prevodovka

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový)

1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna

6 rýchlostí

6 rýchlostí

CVT

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  3. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  4. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  6. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  7. Košickí športovci „pustili žilou“
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku
  1. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  2. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  4. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  5. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  6. 8 krokov k príprave na zdravé tehotenstvo
  7. Študenti SPU skúmajú vplyv rýchlostnej cesty na život obyvateľov
  8. V Botanickej záhrade predstavia nežnú krásu orchideí
  9. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Daniela Hrudu
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 18 903
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 570
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 9 453
  4. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 8 504
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 845
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 6 267
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 280
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 472
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 3 078
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku 2 780

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Dochádzali mi sily, tŕpli nohy. Prísť s vlajkou však bol môj sen

Kuzminová si pri streľbe opakovala: Ja som tá voda, ktorá ťa drží nad vodou.

ŠPORT

Haščák: V zápasoch, keď ide o všetko, hráme vždy najlepšie

Bol to špeciálny zápas, vravel Žiga Jeglič.

TECH

Päť hier na telefón, s ktorými si precvičíte mozgové závity

Dokážete navrhnúť najlepšiu križovatku a mechanické puzzle?

Neprehliadnite tiež

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.

Kia Ceed sa oficiálne predstavuje. Ponúka viac miesta a trúfa si aj na Golf

Tretia generácia sa bude od mája opäť vyrábať v Žiline.