Honda podľahla downsizingu, Civic dostane litrový trojvalec

Na atmosferické motory môžeme zabudnúť, k slovu sa dostane turbo.

(Zdroj: Honda)

Príchod desiatej generácie Hondy Civic na slovenský trh sa blíži. Celoeurópsky predaj odštartuje 18. marca tohto roku. V USA sa pritom s predajom začalo už v auguste.

Model, vyrábaný v anglickom Swindone, teraz Honda bližšie predstavuje aj v európskej špecifikácii.

Novinka bude určite na cestách pútať pozornosť svojím vzhľadom. Prispôsobiť celosvetovo predávaný model, ako je Civic, požiadavkám všetkých trhov z hľadiska dizajnu je prakticky nemožné. Vzhľad je pre Európu netradičný, provokatívny.

Prichádza najšportovejší Civic

Civic na základe prvého dojmu radíme medzi autá, ktoré ľudia buď obdivujú, alebo neznášajú a nič medzitým neexistuje. Náš názor na vzhľad ešte ovplyvní budúcotýždňová jazdná prezentácia.

Samotná Honda označuje novinku ako doposiaľ najšportovejší Civic. Oproti predošlej generácii narástol jeden z najdôležitejších modelov značky o 136 mm do dĺžky, o 30 mm do šírky, ale je o 20 mm nižší. Zmena rozmerov a krátke previsy karosérie vzbudzujú pocit stability.

Dlhý rázvor náprav Civicu napomáha aj v oblasti vnútorného priestoru. Desiata generácia päť dverového hatchbacku je postavená na novej platforme a podľa Hondy si vyžadoval nové prístupy k dizajnu, aerodynamike, podvozku a aj k motorom.

Vyššia torzná tuhosť o 41 percent umožnila optimalizovať nastavenie podvozka. O jazdných vlastnostiach informuje japonská automobilka ako o jednej z najväčších predností auta. Prispieť k nim má nižšie položeným ťažiskom, ale pocit za volantom má vylepšiť aj dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS).

Európska verzia má špeciálne nastavené riadenie pre priamejšiu reakciu a športový pocit. Tento systém Honda prvýkrát použila v športovej verzii Civic Type R v roku 2015. Citlivosť riadenia je pre Japoncov dôležitá a s vývojom EPS sa začalo pred siedmimi rokmi v prvotných fázach konštrukčného programu platformy.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Honda Civic Type R poskytne radosť aj pri civilnej jazde

Prichádza turbo éra

Podstatná zmena sa uskutoční pod kapotou. V tomto ohľade sa Honda posúva od tradičných zákazníkov zvyknutých na atmosférické motory. Namiesto toho budú Civic poháňať agregáty VTEC Turbo, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l a trojvalec s objemom 1,0 l.

Pre fanúšikov ide možno o sklamanie, ale pre väčšinu šoférov sú turbomotory z hľadiska jazdných vlastností a komfortu lepšou voľbou. K dispozícii budú s prepracovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so zdokonalenou automatickou CVT prevodovkou.

Tá prichádza so zaujímavou funkciou Fast Off, ktorá monitoruje, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál. V prípade rýchlej vodičovej reakcie prevodovka nechá motor pracovať vo vysokých otáčkach. V praxi to má pomôcť napríklad pri predbiehaní.

Systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Desiata generácia modelu Civic priniesla výrazné zmeny. Nevšedný dizajn a sľubované športové vlastnosti by mohli platiť na fanúšikov tohto modelu. Nové turbomotory sú skôr zamerané na “nudnú“ väčšinu.

V bežnej premávke znamenajú komfort a ľahšie predbiehanie s minimálnou nutnosťou prípravy na manéver, ale pri športovej jazde prinášajú menej zábavy. Navyše podliehajú trendu znižovania objemu a uberania valcov, ktorý nám s príchodom nového meracieho cyklu spotreby a emisií pomaly končí.

Vzhľadom na nákladný a dlhoročný vývoj však na to automobilky zareagujú s niekoľkoročným meškaním. Honda Civic je jednoznačne auto vytŕčajúce z davu a na prvé zoznámenie s ním sa tešíme.

Motor

1,5 l VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 l VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresný pomer

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment

240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min.

220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min.

200 Nm pri 2 250 ot/min

180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

Prevodovka

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový)

1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna

6 rýchlostí

6 rýchlostí

CVT

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 218
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 250
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 900
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 789
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 444
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 416
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 251
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 171
  10. Leto nekončí! 840

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najváčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.