Honda podľahla downsizingu, Civic dostane litrový trojvalec

Na atmosferické motory môžeme zabudnúť, k slovu sa dostane turbo.

(Zdroj: Honda)

Príchod desiatej generácie Hondy Civic na slovenský trh sa blíži. Celoeurópsky predaj odštartuje 18. marca tohto roku. V USA sa pritom s predajom začalo už v auguste.

Model, vyrábaný v anglickom Swindone, teraz Honda bližšie predstavuje aj v európskej špecifikácii.

Novinka bude určite na cestách pútať pozornosť svojím vzhľadom. Prispôsobiť celosvetovo predávaný model, ako je Civic, požiadavkám všetkých trhov z hľadiska dizajnu je prakticky nemožné. Vzhľad je pre Európu netradičný, provokatívny.

Prichádza najšportovejší Civic

Civic na základe prvého dojmu radíme medzi autá, ktoré ľudia buď obdivujú, alebo neznášajú a nič medzitým neexistuje. Náš názor na vzhľad ešte ovplyvní budúcotýždňová jazdná prezentácia.

Samotná Honda označuje novinku ako doposiaľ najšportovejší Civic. Oproti predošlej generácii narástol jeden z najdôležitejších modelov značky o 136 mm do dĺžky, o 30 mm do šírky, ale je o 20 mm nižší. Zmena rozmerov a krátke previsy karosérie vzbudzujú pocit stability.

Dlhý rázvor náprav Civicu napomáha aj v oblasti vnútorného priestoru. Desiata generácia päť dverového hatchbacku je postavená na novej platforme a podľa Hondy si vyžadoval nové prístupy k dizajnu, aerodynamike, podvozku a aj k motorom.

Vyššia torzná tuhosť o 41 percent umožnila optimalizovať nastavenie podvozka. O jazdných vlastnostiach informuje japonská automobilka ako o jednej z najväčších predností auta. Prispieť k nim má nižšie položeným ťažiskom, ale pocit za volantom má vylepšiť aj dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS).

Európska verzia má špeciálne nastavené riadenie pre priamejšiu reakciu a športový pocit. Tento systém Honda prvýkrát použila v športovej verzii Civic Type R v roku 2015. Citlivosť riadenia je pre Japoncov dôležitá a s vývojom EPS sa začalo pred siedmimi rokmi v prvotných fázach konštrukčného programu platformy.

Prečítajte si tiež: TEST: Honda Civic Type R poskytne radosť aj pri civilnej jazde

Prichádza turbo éra

Podstatná zmena sa uskutoční pod kapotou. V tomto ohľade sa Honda posúva od tradičných zákazníkov zvyknutých na atmosférické motory. Namiesto toho budú Civic poháňať agregáty VTEC Turbo, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l a trojvalec s objemom 1,0 l.

Pre fanúšikov ide možno o sklamanie, ale pre väčšinu šoférov sú turbomotory z hľadiska jazdných vlastností a komfortu lepšou voľbou. K dispozícii budú s prepracovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so zdokonalenou automatickou CVT prevodovkou.

Tá prichádza so zaujímavou funkciou Fast Off, ktorá monitoruje, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál. V prípade rýchlej vodičovej reakcie prevodovka nechá motor pracovať vo vysokých otáčkach. V praxi to má pomôcť napríklad pri predbiehaní.

Systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Desiata generácia modelu Civic priniesla výrazné zmeny. Nevšedný dizajn a sľubované športové vlastnosti by mohli platiť na fanúšikov tohto modelu. Nové turbomotory sú skôr zamerané na “nudnú“ väčšinu.

V bežnej premávke znamenajú komfort a ľahšie predbiehanie s minimálnou nutnosťou prípravy na manéver, ale pri športovej jazde prinášajú menej zábavy. Navyše podliehajú trendu znižovania objemu a uberania valcov, ktorý nám s príchodom nového meracieho cyklu spotreby a emisií pomaly končí.

Vzhľadom na nákladný a dlhoročný vývoj však na to automobilky zareagujú s niekoľkoročným meškaním. Honda Civic je jednoznačne auto vytŕčajúce z davu a na prvé zoznámenie s ním sa tešíme.

Motor

1,5 l VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 l VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresný pomer

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment

240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min.

220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min.

200 Nm pri 2 250 ot/min

180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

Prevodovka

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový)

1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna

6 rýchlostí

6 rýchlostí

CVT

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 132
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 402
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 195
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 314
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 096
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 862

Téma: Honda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo