Honda podľahla downsizingu, Civic dostane litrový trojvalec

Na atmosferické motory môžeme zabudnúť, k slovu sa dostane turbo.

(Zdroj: Honda)

Príchod desiatej generácie Hondy Civic na slovenský trh sa blíži. Celoeurópsky predaj odštartuje 18. marca tohto roku. V USA sa pritom s predajom začalo už v auguste.

Model, vyrábaný v anglickom Swindone, teraz Honda bližšie predstavuje aj v európskej špecifikácii.

Novinka bude určite na cestách pútať pozornosť svojím vzhľadom. Prispôsobiť celosvetovo predávaný model, ako je Civic, požiadavkám všetkých trhov z hľadiska dizajnu je prakticky nemožné. Vzhľad je pre Európu netradičný, provokatívny.

Prichádza najšportovejší Civic

Civic na základe prvého dojmu radíme medzi autá, ktoré ľudia buď obdivujú, alebo neznášajú a nič medzitým neexistuje. Náš názor na vzhľad ešte ovplyvní budúcotýždňová jazdná prezentácia.

Samotná Honda označuje novinku ako doposiaľ najšportovejší Civic. Oproti predošlej generácii narástol jeden z najdôležitejších modelov značky o 136 mm do dĺžky, o 30 mm do šírky, ale je o 20 mm nižší. Zmena rozmerov a krátke previsy karosérie vzbudzujú pocit stability.

Dlhý rázvor náprav Civicu napomáha aj v oblasti vnútorného priestoru. Desiata generácia päť dverového hatchbacku je postavená na novej platforme a podľa Hondy si vyžadoval nové prístupy k dizajnu, aerodynamike, podvozku a aj k motorom.

Vyššia torzná tuhosť o 41 percent umožnila optimalizovať nastavenie podvozka. O jazdných vlastnostiach informuje japonská automobilka ako o jednej z najväčších predností auta. Prispieť k nim má nižšie položeným ťažiskom, ale pocit za volantom má vylepšiť aj dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS).

Európska verzia má špeciálne nastavené riadenie pre priamejšiu reakciu a športový pocit. Tento systém Honda prvýkrát použila v športovej verzii Civic Type R v roku 2015. Citlivosť riadenia je pre Japoncov dôležitá a s vývojom EPS sa začalo pred siedmimi rokmi v prvotných fázach konštrukčného programu platformy.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Honda Civic Type R poskytne radosť aj pri civilnej jazde

Prichádza turbo éra

Podstatná zmena sa uskutoční pod kapotou. V tomto ohľade sa Honda posúva od tradičných zákazníkov zvyknutých na atmosférické motory. Namiesto toho budú Civic poháňať agregáty VTEC Turbo, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l a trojvalec s objemom 1,0 l.

Pre fanúšikov ide možno o sklamanie, ale pre väčšinu šoférov sú turbomotory z hľadiska jazdných vlastností a komfortu lepšou voľbou. K dispozícii budú s prepracovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so zdokonalenou automatickou CVT prevodovkou.

Tá prichádza so zaujímavou funkciou Fast Off, ktorá monitoruje, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál. V prípade rýchlej vodičovej reakcie prevodovka nechá motor pracovať vo vysokých otáčkach. V praxi to má pomôcť napríklad pri predbiehaní.

Systém „Fast Off“ rozpoznáva, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém „Fast Off“ zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.

Desiata generácia modelu Civic priniesla výrazné zmeny. Nevšedný dizajn a sľubované športové vlastnosti by mohli platiť na fanúšikov tohto modelu. Nové turbomotory sú skôr zamerané na “nudnú“ väčšinu.

V bežnej premávke znamenajú komfort a ľahšie predbiehanie s minimálnou nutnosťou prípravy na manéver, ale pri športovej jazde prinášajú menej zábavy. Navyše podliehajú trendu znižovania objemu a uberania valcov, ktorý nám s príchodom nového meracieho cyklu spotreby a emisií pomaly končí.

Vzhľadom na nákladný a dlhoročný vývoj však na to automobilky zareagujú s niekoľkoročným meškaním. Honda Civic je jednoznačne auto vytŕčajúce z davu a na prvé zoznámenie s ním sa tešíme.

Motor

1,5 l VTEC TURBO

Štvorvalcový benzínový

1,0 l VTEC TURBO

Trojvalcový benzínový

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily na valec

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresný pomer

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 koní

(134 kW) pri 5 500 ot./min.

182 koní

(134 kW) pri 6 000 ot./min.

129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment

240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min.

220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min.

200 Nm pri 2 250 ot/min

180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min.

Prevodovka

1,5 litra VTEC TURBO (benzínový)

1,0 litra VTEC TURBO

(benzínový)

Manuálna

6 rýchlostí

6 rýchlostí

CVT

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  3. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  4. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  6. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  7. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  8. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Tenisový turnaj o pohár dekana Stavebnej fakulty STU
  2. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  3. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  4. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  5. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  6. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  7. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  8. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  9. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  10. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 8 447
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 286
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 267
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 377
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 045
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 2 945
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 799
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 315
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 2 303
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 723

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Austrálska polícia obvinila vatikánskeho kardinála zo sexuálneho zneužívania

Stal sa najvyššie postaveným vatikánskym predstaviteľom, ktorého obvinili zo sexuálnych deliktov.

KOMENTÁRE

Prečo nám záleží na neviditeľnej Európe

Dubravka Ugrešić nástojčivo pripomína Európankám a Európanom, cˇo to teda je, byť Európanmi, prečo by sme na tom mali trvať a v čom je to dôležité.

SVET

Útok z utorka bol iný, hackerom nešlo o peniaze

Terčom bola Ukrajina, ale paradoxne aj ruský štátny ropný gigant.

SVET

Trojka Vatikánu prišla, aby ho očistila. Priniesla sexuálny škandál

Austrálsky kardinál Pell čelí ďalším obvineniam.

Neprehliadnite tiež

Škoda uvádza Rapid v limitovanej edícii Tour de France

Zákazníci môžu získať špeciálne dizajnové prvky.

Čo robiť, ak klimatizácia v aute slabo chladí alebo zapácha

V horúcich letných mesiacoch je správne udržiavaná klimatizácia dôležitejšia ako inokedy.

Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

Z modelu XE SV Project 8 vyrobí sa maximálne 300 kusov.

Diaľničné poplatky v Chorvátsku zdražejú o desať percent

Jazda po diaľnici zo Záhrebu do Splitu zdražie z 24,4 eura na 27 eur.