Automobilka Alvis sa na trh vracia po pol storočí s predvojnovými modelmi

Historické vozidlá sa dočkajú malej série nástupcov s minimálnymi úpravami.

Alvis Sports Coupé Berteli 1935(Zdroj: Alvis)

Automobilka Alvis bola založená v roku 1920. Britský výrobca bol známy tým, že nevyrábal na svoje autá karosérie, ale spoliehal sa na externé karosárne.

V tom čase išlo o pomerne bežný jav. Alvis získal reputáciu vďaka vysokej kvalite svojich vozidiel. Po počiatočných úspechoch prišla vojna.

Prečítajte si tiež: Mercedes 500K získal výrobcovi povesť najvyššej kvality

Továreň, sídliaca v meste Coventry, bola ťažko poškodená a rovnaký osud postihol aj ďalšiu továreň automobilky, sídliacu v Hollyhead Road. Vojna však britského výrobcu drahších, ale kvalitných áut nezastavila.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1965 sa ocitla značka Alvis v rukách nového vlastníka, automobilky Rover. O dva roky neskôr bol Rover kúpený koncernom Leyland a výroba vozidiel Alvis ukončená.

Návrat v znamení áut minulosti

Po pol storočí sa značka Alvis vracia na trh. Novodobý príbeh Alvisu sa však vymyká bežnej praxi, keď sa slávny znak minulosti (v tomto prípade červený trojuholník) dostane na kapotu moderného super auta.

Spoločnosť Alvis Car Company sa rozhodla ísť vlastnou cestou a na trh ponúkne svoje staré, dokonca aj predvojnové modely.

Svoje autá predvedie Alvis vo februári počas automobilovej výstavy London Classic. Pôjde o TF21 s karosériou Graber (podvozky áut Alvis používal na stavbu vlastných vozidiel Švajčiar, Hermann Graber) z roku 1966. Druhým vystaveným modelom je Alvis 4,3 s karosériou Lancefield z roku 1937.

Tretím je Alvis 4,3 Sports Coupé s karosériou Berteli z roku 1935 a štvrtým modelom je Powys-Lybbe Special, pomenovaný po svojom tvorcovi a amatérskom pretekárovi – Antony Powys-Lybbe. Tento špeciál vychádza z modelu Alvis 12/60 z roku 1931.

Staré auta plnia dnešné emisné limity

Všetky štyri vozidlá spája fakt, že dostanú malú sériu nástupcov s názvom Continuation Series. Autá budú vyrobené ručne s iba minimálnymi zmenami a majú spĺňať aj dnešné emisné limity. Zároveň však majú poskytnúť identické vlastnosti ako originál.

„Museli sme urobiť určité modifikácie, aby sme vyhoveli dnešným pravidlám, ale podstatou je myšlienka dať majiteľom ten istý jazdný zážitok super auta, ktorý mali majitelia, keď boli tieto autá nové,“ nechal sa počuť Richard Joyce, generálny riaditeľ spoločnosti Alvis.

Výstava London Classic sa uskutoční 23. až 26. februára. Okrem Alvisu na nej vystaví 20 svojich najvýznamnejších modelov aj Ferrari. Ich odhadovaná cena sa pohybuje na úrovni 120 miliónov libier (140 miliónov eur).

Zdroj: newspress.co.uk a wikipedia

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 920
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 087
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 882
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 813
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 431
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 970
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 591
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 592
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 484
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 219

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.