SME

Automobilka Alvis sa na trh vracia po pol storočí s predvojnovými modelmi

Historické vozidlá sa dočkajú malej série nástupcov s minimálnymi úpravami.

Alvis Sports Coupé Berteli 1935Alvis Sports Coupé Berteli 1935 (Zdroj: Alvis)

Automobilka Alvis bola založená v roku 1920. Britský výrobca bol známy tým, že nevyrábal na svoje autá karosérie, ale spoliehal sa na externé karosárne.

V tom čase išlo o pomerne bežný jav. Alvis získal reputáciu vďaka vysokej kvalite svojich vozidiel. Po počiatočných úspechoch prišla vojna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Mercedes 500K získal výrobcovi povesť najvyššej kvality Čítajte 

Továreň, sídliaca v meste Coventry, bola ťažko poškodená a rovnaký osud postihol aj ďalšiu továreň automobilky, sídliacu v Hollyhead Road. Vojna však britského výrobcu drahších, ale kvalitných áut nezastavila.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 1965 sa ocitla značka Alvis v rukách nového vlastníka, automobilky Rover. O dva roky neskôr bol Rover kúpený koncernom Leyland a výroba vozidiel Alvis ukončená.

Návrat v znamení áut minulosti

Po pol storočí sa značka Alvis vracia na trh. Novodobý príbeh Alvisu sa však vymyká bežnej praxi, keď sa slávny znak minulosti (v tomto prípade červený trojuholník) dostane na kapotu moderného super auta.

Spoločnosť Alvis Car Company sa rozhodla ísť vlastnou cestou a na trh ponúkne svoje staré, dokonca aj predvojnové modely.

Svoje autá predvedie Alvis vo februári počas automobilovej výstavy London Classic. Pôjde o TF21 s karosériou Graber (podvozky áut Alvis používal na stavbu vlastných vozidiel Švajčiar, Hermann Graber) z roku 1966. Druhým vystaveným modelom je Alvis 4,3 s karosériou Lancefield z roku 1937.

SkryťVypnúť reklamu

Tretím je Alvis 4,3 Sports Coupé s karosériou Berteli z roku 1935 a štvrtým modelom je Powys-Lybbe Special, pomenovaný po svojom tvorcovi a amatérskom pretekárovi – Antony Powys-Lybbe. Tento špeciál vychádza z modelu Alvis 12/60 z roku 1931.

Staré auta plnia dnešné emisné limity

Všetky štyri vozidlá spája fakt, že dostanú malú sériu nástupcov s názvom Continuation Series. Autá budú vyrobené ručne s iba minimálnymi zmenami a majú spĺňať aj dnešné emisné limity. Zároveň však majú poskytnúť identické vlastnosti ako originál.

„Museli sme urobiť určité modifikácie, aby sme vyhoveli dnešným pravidlám, ale podstatou je myšlienka dať majiteľom ten istý jazdný zážitok super auta, ktorý mali majitelia, keď boli tieto autá nové,“ nechal sa počuť Richard Joyce, generálny riaditeľ spoločnosti Alvis.

SkryťVypnúť reklamu

Výstava London Classic sa uskutoční 23. až 26. februára. Okrem Alvisu na nej vystaví 20 svojich najvýznamnejších modelov aj Ferrari. Ich odhadovaná cena sa pohybuje na úrovni 120 miliónov libier (140 miliónov eur).

Zdroj: newspress.co.uk a wikipedia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 099
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 159
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 917
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 895
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 338
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 212
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 972
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 738
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  2. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  3. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  4. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  6. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  7. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  8. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 154
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 540
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 107
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 567
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 825
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 479
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 253
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 3 865
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu