Automobilka Alvis sa na trh vracia po pol storočí s predvojnovými modelmi

Historické vozidlá sa dočkajú malej série nástupcov s minimálnymi úpravami.

Alvis Sports Coupé Berteli 1935(Zdroj: Alvis)

Automobilka Alvis bola založená v roku 1920. Britský výrobca bol známy tým, že nevyrábal na svoje autá karosérie, ale spoliehal sa na externé karosárne.

V tom čase išlo o pomerne bežný jav. Alvis získal reputáciu vďaka vysokej kvalite svojich vozidiel. Po počiatočných úspechoch prišla vojna.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Mercedes 500K získal výrobcovi povesť najvyššej kvality

Továreň, sídliaca v meste Coventry, bola ťažko poškodená a rovnaký osud postihol aj ďalšiu továreň automobilky, sídliacu v Hollyhead Road. Vojna však britského výrobcu drahších, ale kvalitných áut nezastavila.

V roku 1965 sa ocitla značka Alvis v rukách nového vlastníka, automobilky Rover. O dva roky neskôr bol Rover kúpený koncernom Leyland a výroba vozidiel Alvis ukončená.

Návrat v znamení áut minulosti

Po pol storočí sa značka Alvis vracia na trh. Novodobý príbeh Alvisu sa však vymyká bežnej praxi, keď sa slávny znak minulosti (v tomto prípade červený trojuholník) dostane na kapotu moderného super auta.

Spoločnosť Alvis Car Company sa rozhodla ísť vlastnou cestou a na trh ponúkne svoje staré, dokonca aj predvojnové modely.

Svoje autá predvedie Alvis vo februári počas automobilovej výstavy London Classic. Pôjde o TF21 s karosériou Graber (podvozky áut Alvis používal na stavbu vlastných vozidiel Švajčiar, Hermann Graber) z roku 1966. Druhým vystaveným modelom je Alvis 4,3 s karosériou Lancefield z roku 1937.

Tretím je Alvis 4,3 Sports Coupé s karosériou Berteli z roku 1935 a štvrtým modelom je Powys-Lybbe Special, pomenovaný po svojom tvorcovi a amatérskom pretekárovi – Antony Powys-Lybbe. Tento špeciál vychádza z modelu Alvis 12/60 z roku 1931.

Staré auta plnia dnešné emisné limity

Všetky štyri vozidlá spája fakt, že dostanú malú sériu nástupcov s názvom Continuation Series. Autá budú vyrobené ručne s iba minimálnymi zmenami a majú spĺňať aj dnešné emisné limity. Zároveň však majú poskytnúť identické vlastnosti ako originál.

„Museli sme urobiť určité modifikácie, aby sme vyhoveli dnešným pravidlám, ale podstatou je myšlienka dať majiteľom ten istý jazdný zážitok super auta, ktorý mali majitelia, keď boli tieto autá nové,“ nechal sa počuť Richard Joyce, generálny riaditeľ spoločnosti Alvis.

Výstava London Classic sa uskutoční 23. až 26. februára. Okrem Alvisu na nej vystaví 20 svojich najvýznamnejších modelov aj Ferrari. Ich odhadovaná cena sa pohybuje na úrovni 120 miliónov libier (140 miliónov eur).

Zdroj: newspress.co.uk a wikipedia

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.