SME

Automobilka Alvis sa na trh vracia po pol storočí s predvojnovými modelmi

Historické vozidlá sa dočkajú malej série nástupcov s minimálnymi úpravami.

Alvis Sports Coupé Berteli 1935Alvis Sports Coupé Berteli 1935 (Zdroj: Alvis)

Automobilka Alvis bola založená v roku 1920. Britský výrobca bol známy tým, že nevyrábal na svoje autá karosérie, ale spoliehal sa na externé karosárne.

V tom čase išlo o pomerne bežný jav. Alvis získal reputáciu vďaka vysokej kvalite svojich vozidiel. Po počiatočných úspechoch prišla vojna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Mercedes 500K získal výrobcovi povesť najvyššej kvality Čítajte 

Továreň, sídliaca v meste Coventry, bola ťažko poškodená a rovnaký osud postihol aj ďalšiu továreň automobilky, sídliacu v Hollyhead Road. Vojna však britského výrobcu drahších, ale kvalitných áut nezastavila.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 1965 sa ocitla značka Alvis v rukách nového vlastníka, automobilky Rover. O dva roky neskôr bol Rover kúpený koncernom Leyland a výroba vozidiel Alvis ukončená.

Návrat v znamení áut minulosti

Po pol storočí sa značka Alvis vracia na trh. Novodobý príbeh Alvisu sa však vymyká bežnej praxi, keď sa slávny znak minulosti (v tomto prípade červený trojuholník) dostane na kapotu moderného super auta.

Spoločnosť Alvis Car Company sa rozhodla ísť vlastnou cestou a na trh ponúkne svoje staré, dokonca aj predvojnové modely.

Svoje autá predvedie Alvis vo februári počas automobilovej výstavy London Classic. Pôjde o TF21 s karosériou Graber (podvozky áut Alvis používal na stavbu vlastných vozidiel Švajčiar, Hermann Graber) z roku 1966. Druhým vystaveným modelom je Alvis 4,3 s karosériou Lancefield z roku 1937.

SkryťVypnúť reklamu

Tretím je Alvis 4,3 Sports Coupé s karosériou Berteli z roku 1935 a štvrtým modelom je Powys-Lybbe Special, pomenovaný po svojom tvorcovi a amatérskom pretekárovi – Antony Powys-Lybbe. Tento špeciál vychádza z modelu Alvis 12/60 z roku 1931.

Staré auta plnia dnešné emisné limity

Všetky štyri vozidlá spája fakt, že dostanú malú sériu nástupcov s názvom Continuation Series. Autá budú vyrobené ručne s iba minimálnymi zmenami a majú spĺňať aj dnešné emisné limity. Zároveň však majú poskytnúť identické vlastnosti ako originál.

„Museli sme urobiť určité modifikácie, aby sme vyhoveli dnešným pravidlám, ale podstatou je myšlienka dať majiteľom ten istý jazdný zážitok super auta, ktorý mali majitelia, keď boli tieto autá nové,“ nechal sa počuť Richard Joyce, generálny riaditeľ spoločnosti Alvis.

SkryťVypnúť reklamu

Výstava London Classic sa uskutoční 23. až 26. februára. Okrem Alvisu na nej vystaví 20 svojich najvýznamnejších modelov aj Ferrari. Ich odhadovaná cena sa pohybuje na úrovni 120 miliónov libier (140 miliónov eur).

Zdroj: newspress.co.uk a wikipedia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 591
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 669
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 303
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 981
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 559
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 817
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 646
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 319
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 806
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 306
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 851
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 844
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 709
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu