O modernizácii modelu Golf sme už pred časom informovali. Jednou z hlavných zmien je nahradenie motora 1,2 TSI litrovým trojvalcom 1,0 TSI. Základný motor si postupne nachádza miesto vo viacerých koncernových vozidlách. Okrem Golfu poháňa napríklad Škodu Octaviu, Seat Leon a Ibizu, ale aj Audi A3.
Modernizácia so sebou prináša asistenčné systémy. Nechýba asistent pre jazdu v zápche do rýchlosti 60 km/h a novinkou v kompaktnej triede je aj ovládanie infotainmentu gestami.
Plne digitálny združený prístrojový panel Active Info Display je pre Golf novinkou, ale poznáme ho už z modelu Passat. Viac o zmenách, týkajúcich sa Golfu, si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

V týchto dňoch spustil slovenský importér značky predpredaj Volkswagenu Golf a Golfu Variant. Vozidlá sú v ponuke opäť v troch stupňoch výbavy – Trendline, Comfortline a Highline.
Pohľad do cenníka ukazuje iba kozmetické úpravy cien. Mierne zlacneli verzie vo výbave Trendline a Comfortline. Napríklad najlacnejší Golf 1.0 TSI Trendline je o 310 eur lacnejší v porovnaní s dosluhujúcim modelom.
Tu by sa mohlo argumentovať rozdielnym motorom (1,0 TSI namiesto 1,2 TSI – oba majú rovnaký výkon 63 kW), ale rovnaký trend môžeme badať aj pri ostatných motorizáciách. Pohľad na druhú stranu cenníka ukazuje mierny nárast cien vozidla v najvyššej výbave Highline.
