SME

Indická Tata predstaví v Ženeve svoje prvé športové auto

Hliníkové kupé s výkonom 180 koní bude vážiť len 800 kíl.

Viceprezident Tata Motors S. N. Barman pri predstavení SUV Tata Hexa, vlajkovej lode značky v januári.Viceprezident Tata Motors S. N. Barman pri predstavení SUV Tata Hexa, vlajkovej lode značky v januári. (Zdroj: TASR / AP)

MUMBAI, BRATISLAVA. Indická automobilka Tata sa dostala do povedomia verejnosti modelom Nano, najlacnejším autom na svete. Pri cene menej ako dvetisíc eur s ním chcela automobilka dobyť svet - no do Európy Nano nikdy neprišlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po desiatich rokoch chce Tata omladiť svoju klientelu a zbaviť sa imidžu výrobcu lacných – preto zároveň aj nekvalitných a zlých – áut. Na marcový autosalón do Ženevy priniesie svoje prvé športové auto.

Inšpiroval sa britským Lotusom Elise

Tata ho predstaví pod samostatnou značkou Tamo, ktorú budú niesť aj ďalšie "lepšie" modely automobilky. Autocar India uvádza, že model s interným označením Futuro bude mať dve sedadlá a motor umiestnený uprostred.

SkryťVypnúť reklamu

Z modelu sa vyrobí len 250 kusov, športiak by mal vážiť len 800 kilogramov, poháňať ho bude 1,2-litrový motor s prepĺňaním a výkonom 180 koní. Cena by sa mala pohybovať na úrovni 41-tisíc eur.

Načítavam video...

Pre čo najnižšiu hmotnosť bude mať karosériu z hliníka a plastov – šetrenie nákladov neumožnilo použitie exotickejších materiálov, napríklad karbónových vláken. Futuro vyvinula automobilka, no podvozok údajne navrhol konštruktér Marcello Gandini.

Dve platformy miesto šiestich

„Tamo bude v budúcnosti prinášať na trh najmodernejšie technológie a nápady,“ uviedol pri predstavení značky jej riaditeľ Guenter Butschek. Tata neuviedla, či sa budú modely Tamo predávať aj mimo indie.

Tata sa tiež púšťa do konsolidácie svojich „bežných“ modelov. Miniauto Nano je - aj pri svojej nízkej cene - pre automobilku stratové a zvyšok portfólia je zastaralý.

SkryťVypnúť reklamu

Tata preto predstavila dve vlastné modulárne platformy, podobné tým od koncernov Volkswagen či Renault-Nissan, na ktorých vzniknú rôzne modely vrátane hybridov a elektromobilov. Od roku 2018 postupne nahradia doterajších šesť podvozkov, ktoré výrobca používa.

Podľa Butscheka chce Tata tiež zjednodušiť sieť dodávateľov a drasticky znížiť ich počet.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu