Indická Tata predstaví v Ženeve svoje prvé športové auto

Hliníkové kupé s výkonom 180 koní bude vážiť len 800 kíl.

Viceprezident Tata Motors S. N. Barman pri predstavení SUV Tata Hexa, vlajkovej lode značky v januári.(Zdroj: TASR / AP)

MUMBAI, BRATISLAVA. Indická automobilka Tata sa dostala do povedomia verejnosti modelom Nano, najlacnejším autom na svete. Pri cene menej ako dvetisíc eur s ním chcela automobilka dobyť svet - no do Európy Nano nikdy neprišlo.

Po desiatich rokoch chce Tata omladiť svoju klientelu a zbaviť sa imidžu výrobcu lacných – preto zároveň aj nekvalitných a zlých – áut. Na marcový autosalón do Ženevy priniesie svoje prvé športové auto.

Inšpiroval sa britským Lotusom Elise

Tata ho predstaví pod samostatnou značkou Tamo, ktorú budú niesť aj ďalšie "lepšie" modely automobilky. Autocar India uvádza, že model s interným označením Futuro bude mať dve sedadlá a motor umiestnený uprostred.

Z modelu sa vyrobí len 250 kusov, športiak by mal vážiť len 800 kilogramov, poháňať ho bude 1,2-litrový motor s prepĺňaním a výkonom 180 koní. Cena by sa mala pohybovať na úrovni 41-tisíc eur.

Pre čo najnižšiu hmotnosť bude mať karosériu z hliníka a plastov – šetrenie nákladov neumožnilo použitie exotickejších materiálov, napríklad karbónových vláken. Futuro vyvinula automobilka, no podvozok údajne navrhol konštruktér Marcello Gandini.

Dve platformy miesto šiestich

„Tamo bude v budúcnosti prinášať na trh najmodernejšie technológie a nápady,“ uviedol pri predstavení značky jej riaditeľ Guenter Butschek. Tata neuviedla, či sa budú modely Tamo predávať aj mimo indie.

Tata sa tiež púšťa do konsolidácie svojich „bežných“ modelov. Miniauto Nano je - aj pri svojej nízkej cene - pre automobilku stratové a zvyšok portfólia je zastaralý.

Tata preto predstavila dve vlastné modulárne platformy, podobné tým od koncernov Volkswagen či Renault-Nissan, na ktorých vzniknú rôzne modely vrátane hybridov a elektromobilov. Od roku 2018 postupne nahradia doterajších šesť podvozkov, ktoré výrobca používa.

Podľa Butscheka chce Tata tiež zjednodušiť sieť dodávateľov a drasticky znížiť ich počet.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.