SME
Sobota, 20. apríl , 2019

NDS chce namiesto diaľničných kolektorov rozšíriť Seneckú cestu

Národná diaľničná spoločnosť chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 rozšíriť Seneckú cestu I/61.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.

NDS uviedla, že toto riešenie by malo zabezpečiť komfortnejšiu obsluhu priľahlého územia a nahradiť súbežné cesty popri diaľnici D1.

"Komplexnú investorskú prípravu rozšírenia Starej seneckej cesty si od nás listom vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Požiadali sme Slovenskú správu ciest (SSC) o delimitáciu podkladov k uvedenej stavbe," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Diaľnici D1 pribudne jeden pruh

V skapacitnení diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava sa podľa jej slov pokračuje ďalej v jednotlivých úsekoch, pričom križovatka Triblavina a Blatné sú vo výstavbe.

Pre stavbu križovatky Triblavina sa očakáva vydanie rozhodnutia ministerstva životného prostredia ako podklad pre zmenu stavby pred dokončením, v súvislosti so zmenou dopravného riešenia diaľnice na osempruh.

"Pre ďalšie etapy rozšírenia D1, najmä v úseku Bratislava - Triblavina súvisiacom s výstavbou D4 sa zabezpečujú podklady pre stavebné konanie a prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov," podotkla Žgravčáková.

Za súbežné kolektory dlhodobo bojujú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

Rozšírenie Seneckej cesty starostovia vítajú

Zástupca združenia a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva sa obrátil na SSC, aby zistil, čo sa deje s projektovaním Seneckej cesty na štvorpruh. "Požiadal som ich, nech pokračujú v projektovaní, lebo región medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou má mať 200 000 obyvateľov a "uživí" sa tu komunikácia štvorprúdová Senecká, diaľnica s kolektormi a štvorprúdový obchvat Modry, Pezinka a Grobov. Tieto všetky komunikácie by tam mali byť," povedal starosta.

Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov. Starosta Bernolákova Richard Červienka si však myslí, že pre obyvateľov obce je výhodnejšie mať rozšírenú Seneckú cestu ako kolektory pri diaľnici. "Ja to vítam. Keď sú takéto možnosti na stole, vyberám si Starú seneckú cestu," povedal.

Prečítajte si tiež: Na ktorých úsekoch ciest je najviac nehôd?

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal rezort dopravy.

Odborná skupina pokladá pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 19 033
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 11 836
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 964
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 096
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 821
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 4 743
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 681
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 175
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 451
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 402

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa