NDS chce namiesto diaľničných kolektorov rozšíriť Seneckú cestu

Národná diaľničná spoločnosť chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 rozšíriť Seneckú cestu I/61.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.

NDS uviedla, že toto riešenie by malo zabezpečiť komfortnejšiu obsluhu priľahlého územia a nahradiť súbežné cesty popri diaľnici D1.

"Komplexnú investorskú prípravu rozšírenia Starej seneckej cesty si od nás listom vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Požiadali sme Slovenskú správu ciest (SSC) o delimitáciu podkladov k uvedenej stavbe," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Článok pokračuje pod video reklamou

Diaľnici D1 pribudne jeden pruh

V skapacitnení diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava sa podľa jej slov pokračuje ďalej v jednotlivých úsekoch, pričom križovatka Triblavina a Blatné sú vo výstavbe.

Pre stavbu križovatky Triblavina sa očakáva vydanie rozhodnutia ministerstva životného prostredia ako podklad pre zmenu stavby pred dokončením, v súvislosti so zmenou dopravného riešenia diaľnice na osempruh.

"Pre ďalšie etapy rozšírenia D1, najmä v úseku Bratislava - Triblavina súvisiacom s výstavbou D4 sa zabezpečujú podklady pre stavebné konanie a prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov," podotkla Žgravčáková.

Za súbežné kolektory dlhodobo bojujú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

Rozšírenie Seneckej cesty starostovia vítajú

Zástupca združenia a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva sa obrátil na SSC, aby zistil, čo sa deje s projektovaním Seneckej cesty na štvorpruh. "Požiadal som ich, nech pokračujú v projektovaní, lebo región medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou má mať 200 000 obyvateľov a "uživí" sa tu komunikácia štvorprúdová Senecká, diaľnica s kolektormi a štvorprúdový obchvat Modry, Pezinka a Grobov. Tieto všetky komunikácie by tam mali byť," povedal starosta.

Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov. Starosta Bernolákova Richard Červienka si však myslí, že pre obyvateľov obce je výhodnejšie mať rozšírenú Seneckú cestu ako kolektory pri diaľnici. "Ja to vítam. Keď sú takéto možnosti na stole, vyberám si Starú seneckú cestu," povedal.

Prečítajte si tiež: Na ktorých úsekoch ciest je najviac nehôd?

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal rezort dopravy.

Odborná skupina pokladá pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  2. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  3. Sieť prevádzok STOP SHOP obchodov má už 80 pobočiek
  4. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  5. Ekonomická diplomacia Indonézie
  6. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  7. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  8. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 258
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 25 618
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 24 453
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 16 296
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 8 977
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 7 281
  7. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 657
  8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 309
  9. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 4 256
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 3 959

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Maďarič tvrdí, že Fico poprel byt na Vazovovej. V Smere o tom nevedia

Fico podľa Maďariča povedal, že v byte nebol.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Môže spôsobiť Dankova rigorózna práca koniec koalície?

Na vyvodenie dôsledkov už vyzývajú aj koaliční partneri.

KOMENTÁRE

Čo všetko sme nevedeli o našej slobode

Slobodu nestačí vdychovať ako paru v saune.

Neprehliadnite tiež

Turecké autobusy dostali motor z BMW

Okrem napájania elektromobilov slúžia batérie aj ako úložisko energie.

Kia Optima kombi je neprávom prehliadané auto (test)

Dojazd je reálnych 25-30 kilometrov.