TEST: Vyskúšali sme Renault Scénic na veľkých kolesách

Renault ponúka na novej generácii Scénicu len 20-palcové kolesá s atypickým rozmerom.

Veľké kolesá vždy vyzerali na autách dobre, navyše Renaultu nemajú ubrať z komfortu. (Zdroj: Gabriel Kuchta)

Značka a model

Renault Scénic

Verzia

Energy dCi 160 EDC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

16 990/27 890/29 560

Automobilový priemysel ovplyvňuje v poslednom čase množstvo trendov. Ešte donedávna bol jedným z nich downsizing – dnes je už na ústupe, ale vo väčšine vozidiel sa to prejaví s niekoľkoročným meškaním z dôvodu dlhšieho časového obdobia, potrebného na vývoj nových pohonných jednotiek.

Oveľa silnejší je dnes trend zmeny rodinných vozidiel na obľúbené crossovery. Príkladom je Renault Espace, ale aj Peugeot 3008. Renault s nástupom novej generácie Scénicu možno odštartuje ďalší nový, na dizajn zameraný trend - veľké kolesá.

Doteraz sme väčší rozmer kolies mohli vidieť hlavne na konceptoch a veľkých, prípadne luxusných autách. Na bežných osobných vozidlách boli dostupné len za príplatok.

Francúzska automobilka však ponúka na svojom novom modeli iba jeden a treba povedať, že neštandardný rozmer kolies. Pneumatiky s rozmermi 195/55 r20 sú veľké a vzhľadom k tomu netradične úzke.

Podľa informácií priamo z automobilky by ale cenou mali byť porovnateľné so 17-palcovými pneumatikami. My sme sa v teste pozreli na to, ako ovplyvňujú veľké kolesá komfort jazdy.

Menší ale variabilný

Scénic bol vždy považovaný za rodinné auto a rodinu aj odvezie, horšie je to v prípade štvorice dospelých. Vzadu nie je až toľko miesta, na druhej strane je jeho interiér variabilný.

Deti poteší aj línia bočných okien, ktorá smerom dopredu výraznejšie klesne a umožňuje lepší výhľad z auta. Zadné sedadlá možno posúvať a podľa potreby tak zväčšiť batožinový priestor.

Sklápanie sedadiel, delených v pomere 2:1, je možné ovládať z kufra pomocou tlačidiel, ale aj prostredníctvom dotykového displeja vpredu. Pre posádku je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov aj na netradičných miestach, napríklad v podlahe.

Radšej by sme namiesto štvorice boxov v podlahe privítali jej posunutie smerom dole, pretože vzadu je sedák nízko nad ňou. Zhoršuje to komfort sedenia dospelých.

Rozmerné čelné okno poskytuje dobrý výhľad, na druhej strane jeho rozmrazenie v zime trvá dlhšie a jeho horné časti môžu ostať zahmlené. Aj preto sme výduchy, smerujúce na okno museli často púšťať naplno aj počas jazdy.

Prevodovka je výborne zladená s motorom

Vzhľad palubnej dosky a dotykového displeja nie je pre Renault novinkou. Základné nastavenia sa ovládajú jednoducho aj za jazdy vďaka dostatočne veľkým dotykovým plochám.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Komisia ukáže nové pravidlá pre dopravcov.

DOMOV

Viedol spor aj s Babišom. Koalícia chce šéfa ÚPN odvolať

Ondrejovi Krajňákovi vyčítajú autoritatívne správanie.

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor aj Andrejom Babišom.

KOMENTÁRE

Premiér Fico mieri k jadru Únie. Ako sa k nemu prelúska?

Fico sa nenápadne začal dištancovať od susedov z V4.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.