Značka a model | Renault Scénic |
Verzia | Energy dCi 160 EDC |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 16 990/27 890/29 560 |
Automobilový priemysel ovplyvňuje v poslednom čase množstvo trendov. Ešte donedávna bol jedným z nich downsizing – dnes je už na ústupe, ale vo väčšine vozidiel sa to prejaví s niekoľkoročným meškaním z dôvodu dlhšieho časového obdobia, potrebného na vývoj nových pohonných jednotiek.
Oveľa silnejší je dnes trend zmeny rodinných vozidiel na obľúbené crossovery. Príkladom je Renault Espace, ale aj Peugeot 3008. Renault s nástupom novej generácie Scénicu možno odštartuje ďalší nový, na dizajn zameraný trend - veľké kolesá.
Doteraz sme väčší rozmer kolies mohli vidieť hlavne na konceptoch a veľkých, prípadne luxusných autách. Na bežných osobných vozidlách boli dostupné len za príplatok.
Francúzska automobilka však ponúka na svojom novom modeli iba jeden a treba povedať, že neštandardný rozmer kolies. Pneumatiky s rozmermi 195/55 r20 sú veľké a vzhľadom k tomu netradične úzke.
Podľa informácií priamo z automobilky by ale cenou mali byť porovnateľné so 17-palcovými pneumatikami. My sme sa v teste pozreli na to, ako ovplyvňujú veľké kolesá komfort jazdy.

Menší ale variabilný
Scénic bol vždy považovaný za rodinné auto a rodinu aj odvezie, horšie je to v prípade štvorice dospelých. Vzadu nie je až toľko miesta, na druhej strane je jeho interiér variabilný.
Deti poteší aj línia bočných okien, ktorá smerom dopredu výraznejšie klesne a umožňuje lepší výhľad z auta. Zadné sedadlá možno posúvať a podľa potreby tak zväčšiť batožinový priestor.
Sklápanie sedadiel, delených v pomere 2:1, je možné ovládať z kufra pomocou tlačidiel, ale aj prostredníctvom dotykového displeja vpredu. Pre posádku je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov aj na netradičných miestach, napríklad v podlahe.

Radšej by sme namiesto štvorice boxov v podlahe privítali jej posunutie smerom dole, pretože vzadu je sedák nízko nad ňou. Zhoršuje to komfort sedenia dospelých.
Rozmerné čelné okno poskytuje dobrý výhľad, na druhej strane jeho rozmrazenie v zime trvá dlhšie a jeho horné časti môžu ostať zahmlené. Aj preto sme výduchy, smerujúce na okno museli často púšťať naplno aj počas jazdy.
Prevodovka je výborne zladená s motorom
Vzhľad palubnej dosky a dotykového displeja nie je pre Renault novinkou. Základné nastavenia sa ovládajú jednoducho aj za jazdy vďaka dostatočne veľkým dotykovým plochám.