SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

TEST: Vyskúšali sme Renault Scénic na veľkých kolesách

Renault ponúka na novej generácii Scénicu len 20-palcové kolesá s atypickým rozmerom.

Veľké kolesá vždy vyzerali na autách dobre, navyše Renaultu nemajú ubrať z komfortu. (Zdroj: Gabriel Kuchta)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Značka a model

Renault Scénic

Verzia

Energy dCi 160 EDC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

16 990/27 890/29 560

Automobilový priemysel ovplyvňuje v poslednom čase množstvo trendov. Ešte donedávna bol jedným z nich downsizing – dnes je už na ústupe, ale vo väčšine vozidiel sa to prejaví s niekoľkoročným meškaním z dôvodu dlhšieho časového obdobia, potrebného na vývoj nových pohonných jednotiek.

Oveľa silnejší je dnes trend zmeny rodinných vozidiel na obľúbené crossovery. Príkladom je Renault Espace, ale aj Peugeot 3008. Renault s nástupom novej generácie Scénicu možno odštartuje ďalší nový, na dizajn zameraný trend - veľké kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz sme väčší rozmer kolies mohli vidieť hlavne na konceptoch a veľkých, prípadne luxusných autách. Na bežných osobných vozidlách boli dostupné len za príplatok.

Francúzska automobilka však ponúka na svojom novom modeli iba jeden a treba povedať, že neštandardný rozmer kolies. Pneumatiky s rozmermi 195/55 r20 sú veľké a vzhľadom k tomu netradične úzke.

Podľa informácií priamo z automobilky by ale cenou mali byť porovnateľné so 17-palcovými pneumatikami. My sme sa v teste pozreli na to, ako ovplyvňujú veľké kolesá komfort jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Menší ale variabilný

Scénic bol vždy považovaný za rodinné auto a rodinu aj odvezie, horšie je to v prípade štvorice dospelých. Vzadu nie je až toľko miesta, na druhej strane je jeho interiér variabilný.

Deti poteší aj línia bočných okien, ktorá smerom dopredu výraznejšie klesne a umožňuje lepší výhľad z auta. Zadné sedadlá možno posúvať a podľa potreby tak zväčšiť batožinový priestor.

Sklápanie sedadiel, delených v pomere 2:1, je možné ovládať z kufra pomocou tlačidiel, ale aj prostredníctvom dotykového displeja vpredu. Pre posádku je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov aj na netradičných miestach, napríklad v podlahe.

Radšej by sme namiesto štvorice boxov v podlahe privítali jej posunutie smerom dole, pretože vzadu je sedák nízko nad ňou. Zhoršuje to komfort sedenia dospelých.

Rozmerné čelné okno poskytuje dobrý výhľad, na druhej strane jeho rozmrazenie v zime trvá dlhšie a jeho horné časti môžu ostať zahmlené. Aj preto sme výduchy, smerujúce na okno museli často púšťať naplno aj počas jazdy.

Prevodovka je výborne zladená s motorom

Vzhľad palubnej dosky a dotykového displeja nie je pre Renault novinkou. Základné nastavenia sa ovládajú jednoducho aj za jazdy vďaka dostatočne veľkým dotykovým plochám.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec
SkryťZatvoriť reklamu