SME
reklama

TEST: Vyskúšali sme Renault Scénic na veľkých kolesách

Renault ponúka na novej generácii Scénicu len 20-palcové kolesá s atypickým rozmerom.

Veľké kolesá vždy vyzerali na autách dobre, navyše Renaultu nemajú ubrať z komfortu. (Zdroj: Gabriel Kuchta)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Značka a model

Renault Scénic

Verzia

Energy dCi 160 EDC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

16 990/27 890/29 560

Automobilový priemysel ovplyvňuje v poslednom čase množstvo trendov. Ešte donedávna bol jedným z nich downsizing – dnes je už na ústupe, ale vo väčšine vozidiel sa to prejaví s niekoľkoročným meškaním z dôvodu dlhšieho časového obdobia, potrebného na vývoj nových pohonných jednotiek.

Oveľa silnejší je dnes trend zmeny rodinných vozidiel na obľúbené crossovery. Príkladom je Renault Espace, ale aj Peugeot 3008. Renault s nástupom novej generácie Scénicu možno odštartuje ďalší nový, na dizajn zameraný trend - veľké kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz sme väčší rozmer kolies mohli vidieť hlavne na konceptoch a veľkých, prípadne luxusných autách. Na bežných osobných vozidlách boli dostupné len za príplatok.

Francúzska automobilka však ponúka na svojom novom modeli iba jeden a treba povedať, že neštandardný rozmer kolies. Pneumatiky s rozmermi 195/55 r20 sú veľké a vzhľadom k tomu netradične úzke.

Podľa informácií priamo z automobilky by ale cenou mali byť porovnateľné so 17-palcovými pneumatikami. My sme sa v teste pozreli na to, ako ovplyvňujú veľké kolesá komfort jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Menší ale variabilný

Scénic bol vždy považovaný za rodinné auto a rodinu aj odvezie, horšie je to v prípade štvorice dospelých. Vzadu nie je až toľko miesta, na druhej strane je jeho interiér variabilný.

Deti poteší aj línia bočných okien, ktorá smerom dopredu výraznejšie klesne a umožňuje lepší výhľad z auta. Zadné sedadlá možno posúvať a podľa potreby tak zväčšiť batožinový priestor.

Sklápanie sedadiel, delených v pomere 2:1, je možné ovládať z kufra pomocou tlačidiel, ale aj prostredníctvom dotykového displeja vpredu. Pre posádku je k dispozícii množstvo odkladacích priestorov aj na netradičných miestach, napríklad v podlahe.

Radšej by sme namiesto štvorice boxov v podlahe privítali jej posunutie smerom dole, pretože vzadu je sedák nízko nad ňou. Zhoršuje to komfort sedenia dospelých.

Rozmerné čelné okno poskytuje dobrý výhľad, na druhej strane jeho rozmrazenie v zime trvá dlhšie a jeho horné časti môžu ostať zahmlené. Aj preto sme výduchy, smerujúce na okno museli často púšťať naplno aj počas jazdy.

Prevodovka je výborne zladená s motorom

Vzhľad palubnej dosky a dotykového displeja nie je pre Renault novinkou. Základné nastavenia sa ovládajú jednoducho aj za jazdy vďaka dostatočne veľkým dotykovým plochám.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4U4G na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu