Neprešlo ani desať rokov, odkedy koncern General Motors (Chevrolet, Cadillac, Opel) vyhlásil bankrot - a opäť musí vysvetľovať, prečo sa mu nedarí.
Za posledný kvartál minulého roka klesol čistý zisk automobilky o vyše 70 percent. Hoci automobilka celkovo za rok 2016 prekonala očakávania analytikov a chystá sa v roku 2017 opäť rásť, má jeden problém - svojich zákazníkov.

Jednou z príčin bankrotu General Motors v roku 2009 bolo modelové portfólio. Autá koncernu boli nekvalitné, zastarané a automobilka sa sústredila na predaj veľkých SUV a pickupov, o ktoré nebol - vo svete, v ktorom vládla finančná kríza a vysoké ceny palív - veľký záujem.
Za súčasným poklesom zisku sú opäť zákazníci. Tentokrát však General Motors prerába na tom, že predáva až príliš veľa áut, píše Automotive News.
Zástupcovia automobilky v konferenčnom telefonáte s akcionármi označili ako dôvod poklesu "nevýhodný produktový mix". Skrývajú sa za tým najmä menšie, lacnejšie modely - Spark, Cruze a Malibu.
Kým v roku 2009 boli problémom nekvalitné autá, tie dnešné sú, naopak, veľmi dobré - majú moderný dizajn, najnovšie technológie a prijateľnú cenu. Automobilka tieto modely nedávno modernizovala a je o ne veľký záujem.
Problémom je, že na rozdiel od pickupov a SUV sa lacnejšie autá predávajú s nižšou maržou, takže na nich nie je automobilka až taká zisková. Analytici odhadujú, že väčšina ziskov General Motors pochádza z predajov veľkých, terénnych áut - tie by koncern zákazníkom predával radšej.
Keď sa General Motors zle predávajú zlé autá, a potom dobre predávajú dobré autá, príčina je rovnaká - chybu vždy robí zákazník.