SME
Nedeľa, 29. marec, 2020 | Meniny má Miroslav

Prečo je pre General motors zlé, keď predáva veľa áut

Inžinieri automobilky robia svoju prácu príliš dobre.

Chevrolet Spark.Chevrolet Spark. (Zdroj: General Motors)

Neprešlo ani desať rokov, odkedy koncern General Motors (Chevrolet, Cadillac, Opel) vyhlásil bankrot - a opäť musí vysvetľovať, prečo sa mu nedarí.

Za posledný kvartál minulého roka klesol čistý zisk automobilky o vyše 70 percent. Hoci automobilka celkovo za rok 2016 prekonala očakávania analytikov a chystá sa v roku 2017 opäť rásť, má jeden problém - svojich zákazníkov.

Prečítajte si tiež: Čistý zisk General Motors padol o vyše sedemdesiat percent Čítajte 

Jednou z príčin bankrotu General Motors v roku 2009 bolo modelové portfólio. Autá koncernu boli nekvalitné, zastarané a automobilka sa sústredila na predaj veľkých SUV a pickupov, o ktoré nebol - vo svete, v ktorom vládla finančná kríza a vysoké ceny palív - veľký záujem.

Článok pokračuje pod video reklamou

Za súčasným poklesom zisku sú opäť zákazníci. Tentokrát však General Motors prerába na tom, že predáva až príliš veľa áut, píše Automotive News.

Zástupcovia automobilky v konferenčnom telefonáte s akcionármi označili ako dôvod poklesu "nevýhodný produktový mix". Skrývajú sa za tým najmä menšie, lacnejšie modely - Spark, Cruze a Malibu.

Kým v roku 2009 boli problémom nekvalitné autá, tie dnešné sú, naopak, veľmi dobré - majú moderný dizajn, najnovšie technológie a prijateľnú cenu. Automobilka tieto modely nedávno modernizovala a je o ne veľký záujem.

Problémom je, že na rozdiel od pickupov a SUV sa lacnejšie autá predávajú s nižšou maržou, takže na nich nie je automobilka až taká zisková. Analytici odhadujú, že väčšina ziskov General Motors pochádza z predajov veľkých, terénnych áut - tie by koncern zákazníkom predával radšej.

Keď sa General Motors zle predávajú zlé autá, a potom dobre predávajú dobré autá, príčina je rovnaká - chybu vždy robí zákazník.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  2. "Škoda riskovať!"
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  4. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  5. Nestarnú, ale dozrievajú
  6. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta
  7. Expert radí: Najväčším nepriateľom pri investovaní sú emócie
  8. Madeira je rajom pre milovníkov prírody
  9. KORONAVÍRUS: Päť rád na bezpečné bankovanie
  10. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám?
  1. Pravda o kamerách do auta - reportáž serveru Volant.TV
  2. Ako na daň z príjmu z predaja nehnuteľnosti?
  3. Ako postupovať pri dani z príjmu z prenájmu nehnuteľností?
  4. Férová nadácia O2 dá 50 000 EUR na online vzdelávanie
  5. EUBA predlžuje termín podávania prihlášok do 15. apríla 2020
  6. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  7. Odpad ako bezpečnostné riziko v období koronavírusovej pandémie
  8. Quarantine reading: Explore Slovakia from home
  9. Do seniorov sa oplatí investovať
  10. Aj napriek koronavírusu vyrážajú farmári na polia
  1. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 38 604
  2. "Škoda riskovať!" 15 382
  3. Môže nám hroziť nedostatok potravín, varujú farmári 13 898
  4. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 12 740
  5. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 11 708
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 566
  7. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 686
  8. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta 9 506
  9. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 8 855
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 8 452

Téma: Opel

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič predstavuje sedem ekonomických opatrení.
Minister financií Eduard Heger.

Aké sú rozdiely medzi rúškami a ako nosiť jednotlivé typy?

Dôležitý je nielen správny druh, ale aj pozorná manipulácia s rúškom.

Komentár Zuzany Kepplovej

Tak ste nám dali lekciu, starci

Mladší dostali lekciu zo zraniteľnosti sveta.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Logá Audi a Volkswagen počas pandémie.
Hyundai i20

Holandskí vedci dokázali, že elektromobil je skutočne čistejší

Autá na elektrinu sú čistejšie v 95 percentách krajín.

Kia prezradila viac o motoroch nového Sorenta

Základom zostáva naftový štvorvalec.

Nová Kia Sorento