Prečo je pre General motors zlé, keď predáva veľa áut

Inžinieri automobilky robia svoju prácu príliš dobre.

Chevrolet Spark.(Zdroj: General Motors)

Neprešlo ani desať rokov, odkedy koncern General Motors (Chevrolet, Cadillac, Opel) vyhlásil bankrot - a opäť musí vysvetľovať, prečo sa mu nedarí.

Za posledný kvartál minulého roka klesol čistý zisk automobilky o vyše 70 percent. Hoci automobilka celkovo za rok 2016 prekonala očakávania analytikov a chystá sa v roku 2017 opäť rásť, má jeden problém - svojich zákazníkov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Čistý zisk General Motors padol o vyše sedemdesiat percent

Jednou z príčin bankrotu General Motors v roku 2009 bolo modelové portfólio. Autá koncernu boli nekvalitné, zastarané a automobilka sa sústredila na predaj veľkých SUV a pickupov, o ktoré nebol - vo svete, v ktorom vládla finančná kríza a vysoké ceny palív - veľký záujem.

Za súčasným poklesom zisku sú opäť zákazníci. Tentokrát však General Motors prerába na tom, že predáva až príliš veľa áut, píše Automotive News.

Zástupcovia automobilky v konferenčnom telefonáte s akcionármi označili ako dôvod poklesu "nevýhodný produktový mix". Skrývajú sa za tým najmä menšie, lacnejšie modely - Spark, Cruze a Malibu.

Kým v roku 2009 boli problémom nekvalitné autá, tie dnešné sú, naopak, veľmi dobré - majú moderný dizajn, najnovšie technológie a prijateľnú cenu. Automobilka tieto modely nedávno modernizovala a je o ne veľký záujem.

Problémom je, že na rozdiel od pickupov a SUV sa lacnejšie autá predávajú s nižšou maržou, takže na nich nie je automobilka až taká zisková. Analytici odhadujú, že väčšina ziskov General Motors pochádza z predajov veľkých, terénnych áut - tie by koncern zákazníkom predával radšej.

Keď sa General Motors zle predávajú zlé autá, a potom dobre predávajú dobré autá, príčina je rovnaká - chybu vždy robí zákazník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 360
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 725
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 706
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 500
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 085
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 076
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 823
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 626
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 163
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 748

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.