Honda sa spojí s Hitachi pri výrobe elektromotorov

Honda si dala za cieľ aby do roku 2030 dve tretiny ich tržieb tvoril príjem z elektromobilov a preto sa spája s Hitachi Automotive Systems.

(Zdroj: Honda)

TOKIO, BRATISLAVA. Honda si dala za cieľ aby do roku 2030 dve tretiny ich tržieb tvoril príjem z elektromobilov a preto sa spája s Hitachi.

Ako uvádza portál bloomberg.com, spoločne chcú vyvíjať, vyrábať a predávať motory pre elektromobily aby tak mohli reagovať na očakávaný nárast dopytu po elektrických autách, ktoré prichádzajú s prísnejšími ekologickými normami.

Spoločnosť, ktorá má byť založená v júli, bude z 51 percent vlastnená Hitachi Automotive Systems a 49 percent bude vlastniť Honda.

Prečítajte si tiež: Elektromobily narušia trh s ropou, možno už v roku 2020

Partneri do projektu spoločne investujú 5 miliárd jenov (41,6 miliónov eur). Spoločný podnik ešte nemá meno, ale bude sídliť v Japonsku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločný podnik má v pláne vyrábať v Japonsku, Spojených štátoch a Číne, a taktiež zváži použitie existujúcich tovární Hitachi v týchto krajinách. Nová spoločnosť bude predávať elektromotory aj iným automobilkám ako je Honda, ak o ne prejavia záujem.

Honda bola jediná japonská automobilka, ktorá ešte nemala žiadneho strategického partnera alebo aspoň spoluprácu s inou automobilkou.

K tomuto kroku ju prinútil tlak zo strany regulátorov vyrábať ekologickejšie vozidlá, no vďaka tejto spolupráci Honda ušetrí peniaze, ktoré by musela investovať do vlastného výskumu.

Motory od Honda-Hitachu budú využívané pre hybridy, plug-in hybridy i elektromobily. Honda bude aj naďalej vyvíjať a vyrábať v Japonsku vlastné spaľovacie motory.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 056
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 991
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 692
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 184
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 476
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 123
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 179
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 984
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 555
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Everest populizmu

Na rozhodovanie o strope bude času dosť.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Píše Emil Višňovský

Tento štát nám už nepatrí

Žiadne ministerstvo nie je vlastníctvom nejakej politickej strany — aspoň nie v demokratickom štáte.

Neprehliadnite tiež

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

Auto zo skladu sa oplatí. Ušetríte čas, niekedy aj peniaze

Niektorí zákazníci sú vyberavejší ako iní.