SME

Dal novú tvár škodovke, teraz bude navrhovať BMW. Slovák Jozef Kabaň

Bude zodpovedný za dizajn bežných modelov mníchovskej značky.

Jozef KabaňJozef Kabaň (Zdroj: Škoda)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. To, ako budú vyzerať nové BMW, bude záležať od Slováka. Za dizajn značky bude zodpovedný Jozef Kabaň (44 r.).

Preslávil sa najmä dizajnom hyperauta Bugatti Veyron, ktoré so šestnásťvalcom s výkonom 1001 koní dokázalo ísť rýchlosťou 407 kilometrov za hodinu.

Jozef Kabaň študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. V rámci koncernu Volkswagen pôsobí už takmer 20 rokov, najskôr ako štipendista, neskôr ako dizajnér pre značky Volkswagen a Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakreslil najrýchlejšie auto, Škode rozdelil svetlá

V roku 2008 sa Kabaň stal šéfdizajnérom značky Škoda. Je podpísaný pod dizajn celého jej súčasného portfólia od Fabie cez Octaviu až po veľké SUV Kodiaq.

SkryťVypnúť reklamu

Kabaňove dizajny pre Škodu sú charakteristické ostrými hranami a trojuholníkmi pri zadných svetlách. Pri návrhu však používa aj mnohé odkazy na historické modely značky.

Pod jeho vedením získala Škoda viaceré ocenenia za dizajn. Zatiaľ posledným Kabaňovým dielom je modernizácia populárnej Škody Octavia. Tento model však nezískal pozitívne kritiky odbornej verejnosti.

Prečítajte si tiež: Škoda ukázala modernizovanú Octaviu s dvojdielnymi svetlami Čítajte 

Na ocot neostane ani M

Kabaň bude navrhovať všetky nové BMW okrem ekologických BMW i a športových BMW M. Tím pre tieto autá bude viesť Nemec chorvátskeho pôvodu Domagoj Dukec (41 rokov). Dukec pracuje v BMW Group od roku 2010, mal na starosti dizajn exteriéru pre značku BMW a neskôr dizajn BMW i.

Je tiež podpísaný pod dizajn viacerých citroenov, pre BMW navrhoval kupé-SUV X4 a modely s pohonom predných kolies - X1 a rad 2 Active Tourer.

SkryťVypnúť reklamu

"Teším sa tomuto posilneniu dizajnovéhu tímu BMW Group," povedal Adrian van Hooydonk, ktorý sa stal šéfdizajnérom nového tímu oddelenia dizajnu koncernu BMW. "Obaja, Kabaň a Dukec, prinášajú skúsenosti, talent a víziu, ktoré potrebujeme pre budúce smerovanie dizajnu našich modelov."

Karim Habib, ktorý bol zodpovedný za dizajn brandu BMW, opustil spoločnosť na základe vlastnej žiadosti. "Prirodzene rešpektujeme rozhodnutie Karima Habiba a prajeme mu veľa úspechov v jeho novej pracovnej oblasti," dodal Adrian van Hooydonk.

Zahraničné médiá špekulujú, že Habib odchádza z BMW do niektorej z ázijských automobiliek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 220
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 164
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 257
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 328
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 4 102
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 093
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 257
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 102
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  4. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 390
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 814
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 61 625
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 177
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 476
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 897
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 670
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu