SME

Škoda po Octavii modernizovala aj model Citigo

Miniauto sa po novom pýši prepracovanou prednou časťou.

Škoda CitigoŠkoda Citigo (Zdroj: Škoda )

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Najmenší model Škody sa po viac ako piatich rokoch na trhu dočkal výraznejšej modernizácie. Verejnosti sa premiérovo ukáže na autosalóne v Ženeve (7. – 19. marca 2017).

V Bratislave vyrábaná Škoda Citigo sa po facelifte môže pochváliť prepracovanou kapotou, maskou chladiča, upravenými nárazníkmi a hranatými hmlovými svetlami s voliteľnou funkciou Corner. Tá zabezpečí, že sa pri odbočovaní v rýchlosti do 40 km/h automaticky zapne pravé alebo ľavé hmlové svetlo a pomôže tak lepšie osvetliť priestor, do ktorého vodič smeruje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke exteriérových farieb pribudol zelený odtieň Kiwi a stmavené zadné svetlá sú po novom dostupné aj pre výbavu Ambition. Možnosti línie Style zas rozširujú nové 15-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Vnútri si môžeme všimnúť pozmenený stredový panel a nový voliteľný multifunkčný volant obšitý kožou, prostredníctvom ktorého sa dá ovládať rádio a smartfón. Ten je možné umiestniť do špeciálneho držiaku na palubnej doske a na báze Bluetooth ho prepojiť s autom cez aplikáciu Move&Fun.

Týmto spôsobom môže vodič na telefóne sledovať rôzne jazdné parametre, využívať navigáciu či handsfree telefonovanie. Platí to však len pre smartfóny s operačnými systémami Android a iOS.

Vonkajšie rozmery auta zostali, až na jeho dĺžku, ktorá narástla o 34 mm, nezmenené. Týka sa to aj veľkosti batožinového priestoru so základným objemom 251 litrov, resp. 951 litrov po sklopení zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia sa nedotkla ani pohonných jednotiek. Ich paletu naďalej tvoria tri trojvalcové motory poháňajúce predné kolesá. Základom je 1,0 MPI s výkonom 44 kW a krútiacim momentom 95 Nm. Rovnaký maximálny krútiaci moment dosahuje aj výkonnejšia 55 kW verzia tohto agregátu.

Prečítajte si tiež: Škoda predstavila najvýkonnejšiu Octaviu RS 245 Čítajte 

Treťou motorizáciou je variant 1,0 G-TEC poháňaný stlačeným zemným plynom alebo benzínom. Jednotka produkuje výkon 50 kW a spotrebuje v priemere 4,5 m3 zemného plynu na 100 km.

V rámci Simply Clever riešení Škoda upozorňuje na dáždnik pod sedadlom spolujazdca, háčik na tašku v priehradke pred sedadlom spolujazdca či praktický sieťový program v batožinovom priestore. Vynovené Citigo sa na trhu objaví v priebehu jari.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 689
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 371
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 879
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 740
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 280
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 174
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 979
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 613
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 662
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 582
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 152
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 600
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 841
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 531
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 5 522
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 026
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu