SME

Mýto pre osobné autá v Nemecku bude podľa štúdie stratové

Nemecký minister dopravy si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN, BRATISLAVA. Zavedenie mýta pre osobné autá na nemeckých diaľniciach môže byť pre nemecký rozpočet výrazne stratové, ukazuje to štúdia vypracovaná pre najväčší európsky autoklub ADAC.

Nemecko by podľa analýzy, o ktorej informuje denník Die Welt, muselo na mýtny systém doplácať stovky milónov eur ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecko bude na mýto doplácať

Minister dopravy, Alexander Dobrindt, si od zavedenia diaľničných poplatkov pre osobné autá sľubuje čistý ročný príjem okolo 524 miliónov eur.

Analýzu jeho úradu ale spochybnilo niekoľko ďalších štúdií. Okrem predchádzajúcej štúdie strany Zelených tak činí aj aktuálna analýza dopravného experta, Ralfa Ratzenbergera pre ADAC.

SkryťVypnúť reklamu

Ratzenberger v nej tvrdí, že ministerstvo dopravy očakávané príjmy výrazne nadhodnocuje. Podľa neho bude projekt, ktorý nedávno schválila nemecká vláda, už od zavedenia v roku 2019 stratový.

Prečítajte si tiež: Brusel odobril nemecký plán, za diaľnicu sa bude platiť Čítajte 

V prvom roku naň podľa experta Nemecko doplatí 147 miliónov eur, v roku 2023 až 251 miliónov eur.

Stratu spôsobia úľavy pre ekologické vozidlá

Dôvodom je predovšetkým nastavenie systému, ktorý počíta s tým, že zaň budú de facto platiť len zahraniční vodiči. Šoféri v Nemecku registrovaných áut mýto síce tiež zaplatia, ale bude im vrátené v podobe zníženia dane z motorových vozidiel.

Majitelia najekologickejších áut s veľmi nízkymi emisiami získajú dokonca ešte väčšiu úľavu, ako zaplatia na diaľničných poplatkoch. A práve toto opatrenie je z rozpočtového hľadiska veľkým problémom. Spolu s tým, ako bude na nemeckých cestách pribúdať ekologických áut, sa totiž budú zvyšovať náklady Nemecka na mýto.

SkryťVypnúť reklamu

Na návrh nemeckej vlády, s ktorým už súhlasila Európska únia, sa skepticky pozerá viacero európskych krajín. V januári ho kritizoval i šéf autoklubu ADAC, podľa ktorého je mýtne pre osobné autá zbytočné.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 155
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 313
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 644
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 967
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 860
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 479
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 119
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 895
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nahá v trní. Západní teologie v teologii africké a Afričan novým papežem
  2. Ivan Mlynár: …. a žili spolu šťastne, kým hladom nepomreli I .
  3. Jan Pražák: Příběh bisexuální ženy
  4. Dušan Piršel: Zdravie si vyžaduje celostný prístup
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum
  6. Vladimír Krátky: Dokedy nás budú oblbovať ?
  7. Daniel Bíro: Riaditeľ Knižnice Juraja Fándlyho v Trnave Pavol Tomašovič v minulosti pracoval napríklad ako Hovorca primátora Trnavy. O čom ďalšom nám porozprával?
  8. Ján Chomík: A vy ste čo urobili pre svet matematiky?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 448
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 8 246
  3. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 140
  4. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 027
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 618
  6. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 264
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 887
  8. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 3 814
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťZatvoriť reklamu