INGOLSTADT, BRATISLAVA. Na minuloročnom autosalóne v Paríži sa modernizované Audi RS 3 ukázalo najskôr vo verzii Sedan. Už o necelý mesiac na ženevskom autosalóne skompletizuje športovú ponuku automobilky z Ingolstadtu v kompaktnom segmente aj päťdverový variant Sportback.
Rovnako ako sedan, aj hatchback dostal do vienka prepĺňaný zážihový 2,5-litrový motor TFSI, podľa Audi najvýkonnejší sériovo vyrábaný päťvalec na svete. Oproti staršiemu agregátu je o 24 kW výkonnejší a o 26 kg ľahší, za čo vďačí napríklad hliníkovému bloku valcov.
Nový agregát produkuje výkon 294 kW (400 koní) a dosahuje krútiaci moment 480 Nm v rozsahu od 1700 do 5850 ot./min. V spolupráci so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a systémom pohonu všetkých kolies s elektro-hydraulickou lamelovou spojkou, zabezpečí vozidlu zrýchlenie z nuly na stovku za 4,1 s.
Elektronicky obmedzená najvyššia rýchlosť 250 km/h môže byť na prianie zvýšená na 280 km/h. Kombinovaná spotreba je 8,3 l/100 km (podľa NEDC).

V štandardnej výbave modelu nechýba systém Audi drive select, prostredníctvom ktorého je možné upraviť nastavenie riadenia, prevodovky, motora, výfukových klapiek a voliteľného adaptívneho podvozka aktuálnym potrebám. Vodič si v tomto smere môže vybrať celkovo zo štyroch jazdných režimov - Comfort, Auto, Dynamic a Individual.
Podvozok so 4-prvkovou zadnou nápravou je o 25 mm nižšie k zemi ako v prípade základného modelu A3. Predná náprava má zároveň o 20 mm širší rozchod kolies, čo sa prejavuje aj na rozšírených blatníkoch.

O zabrzdenie 19-palcových kolies sa stará výkonná brzdová sústava s 310 mm kotúčmi. Vpredu sú príplatkovou alternatívou keramicko-karbónové kotúče.
Navonok model charakterizuje agresívnejšie tvarovaný predný nárazník s veľkými otvormi pre prívod vzduchu, nad ktorými sa nachádzajú diódové svetlomety. Vzadu púta pozornosť najmä strešný spojler a difúzor s dvoma oválnymi koncovkami výfuku.
V interiéri nachádzame sériovo dodávané športové sedadlá, ktoré na prianie môžu nahradiť ešte výraznejšie tvarované sedadlá RS s integrovanou opierkou hlavy.

Príplatkový digitálny prístrojový štít ponúka špeciálny režim RS s otáčkomerom v strede. Po jeho stranách môže vodič sledovať informácie o krútiacom momente, veľkosti preťaženia a tlaku v pneumatikách.
Vo výbave vozidla nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónov, audiosystém Bang & Olufsen s výkonom 705 W a široká paleta známych asistenčných systémov.
Objednávky na nový ostrý hatchback začne Audi prijímať v apríli. Na trhu by sa mal následne objaviť v auguste. Cena za RS 3 Sportback začína v Nemecku na sume 54 600 eur. Sedan stojí minimálne 55 900 eur.