Sedan Lada 2105 patrí historicky medzi najpopulárnejšie modely ruskej automobilky AvtoVaz. Počas 30 rokov trvajúcej produkcie sa ho vyrobilo viac ako 2,9 milióna kusov, pričom niekoľko z nich v 80-tych rokoch poslúžilo dokonca za základ pretekárskych špeciálov Lada VFTS. Jeden taký je momentálne v USA na predaj.
Športové Lady VFTS vznikali v dielni jedného z najúspešnejších sovietskych rely pretekárov Stasysa Brundzu a spĺňali predpisy pre vtedajšiu skupinu B. Upravený model bol dlhý 4090 mm, široký 1725 mm, vysoký 1400 mm a od sériového sa navonok odlišoval viacerými aerodynamickými prvkami vrátane predného a zadného spojlera či rozšírených blatníkov.
Poháňal ho 1,6-litrový štvorvalec s dvoma karburátormi, ktorý štandardne produkoval výkon 160 koní (118 kW) pri 7000 ot./min a krútiaci moment 165 Nm pri 5500 otáčkach. Vozidlo pri hmotnosti 930 kg zrýchlilo z nuly na 100 km/h za 8,4 s a dosahovalo najvyššiu rýchlosť 192 km/h.
V prvej evolúcii mala Lada VFTS manuálnu prevodovku so štyrmi stupňami a časti karosérie z oceľového plechu, v druhej už disponovala 5-stupňovou prevodovkou, pričom jej kapota, dvere a zadné veko boli z hliníka a bočné okná z plexiskla. Hmotnosť auta aj vďaka tomu klesla na nejakých 780 kg.

Predávaný exemplár vznikol v roku 1987 a začiatkom toho minulého bol kompletne renovovaný. Objem motora s dvoma 48 mm karburátormi Weber bol zvýšený na dva litre. Agregát je spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Auto vážiace približne 860 kg má tiež nerezový výfuk, nové tlmiče Bilstein, magnéziové disky kolies, vnútri certifikovanú ochrannú klietku a pretekárske sedadlá.
Súčasný majiteľ tvrdí, že je jedinou Ladou VFTS v USA a navyše plne pripravenou na pretekanie. Možno aj preto sa odvážil dať jej cenovku 40-tisíc dolárov (cca 37 600 eur).