SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Honde sa nový Civic vydaril, boduje najmä podvozkom

Aj civilné auto môže potešiť v zákrutách. Honda Civic rozhodne nie je len presúvadlom, ale autom s veľkým A.

(Zdroj: Honda)

Honda predstavila desiatu generáciu modelu Civic v minulom roku a zároveň ohlásila koniec atmosférického motora s objemom 1,8 l. Nahradila ho dvojicou benzínových turbomotorov.

Ďalšou dôležitou zmenou je nový prístup japonskej automobilky k trhu. Doteraz pripravovala rôzne verzie modelu Civic pre rôzne kontinenty. Teraz prišla s globálnym modelom, ktorým chce vyhovieť odlišným trhom.

Dizajn auta je veľmi živý, nový Civic sa určite nestratí v rade vozidiel - vytŕča z davu. Spoločným menovateľom pre takéto autá je to, že rozdeľujú verejnosť. Časť ľudí ich dizajn ospevuje, časť sa na ne pozerá s odporom.

Po zhliadnutí fotiek sme sa na japonskú novinku tešili, ale rušil nás kontrast nízkeho a širokého auta s vysokým podvozkom. Hlavne predný nárazník sa nám zdal vysoko nad zemou. Naživo tento pocit ustúpil. Päťdverový hatchback pôsobil vyvážene, zaujímavo a hlavne z neho vyžaroval športový nádych.

Motor

Výkon kW(k)/pri otáčkach (ot/min)

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

1,0 VTEC Turbo trojvalec, benzín

95(129)/5500

200/2250*

10,2-11,2 (v závislosti od verzie)

1,5 VTEC Turbo štvorvalec, benzín

134(182)/6000

240/1900-5000*

8,2-8,5 (v závislosti od verzie)

*Krútiaci moment je v prípade kombinácie s prevodovkou CVT znížený o 20 Nm.

Konštruktéri na ňom (ako tradične pri nástupe novej generácie auta) vylepšili množstvo častí vrátane odhlučnenia, riadenia, podvozku, či novej viacprvkovej zadnej nápravy. Viac ako suché vymenovávanie jednotlivých zmien nás zaujímalo, ako sa to prejaví v praxi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér pôsobí hodnotnejšie a nie japonsky "uletene". Mínusom je ovládanie palubného počítača, ktoré ostalo svojské.

Pre vodiča, denne jazdiaceho na Honde, môže byť prehľadné ale pre človeka, ktorý do Hondy presadne raz za čas, je listovanie v jednotlivých častiach ponuky neprehľadné a často sa pri tom mýli. Navyše Japonci zachovali aj pre nás neobľúbenú „tyčku“ na resetovanie palubného počítača.

Dotykový displej neprekračuje dnešný štandard a na základe prvej krátkej skúsenosti by sme ho označili slovom priemerný. Opticky je však interiér príjemnejší v porovnaní s predchodcom.

Sedadlá majú dobré bočné vedenie a vďaka presunutiu nádrže dozadu si šofér môže vychutnať nižší, športovejší posed. Tento krok na druhej strane ubral Civicu na variabilite a vzadu už nenájdeme vyklápateľné sedadlá – Magic seats. Priestorovo si však polepšil a človek priemernej postavy si nájde pohodlnú polohu aj vzadu.

Motor

Prevodovka

Výbava

Cena (eur)

Motor

Prevodovka

Výbava

Cena (eur)

1,0 VTEC

6st./manuál

S

16 990

1,0 VTEC

CVT

Executive

24 790

1,0 VTEC

CVT

S

18 290

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport

23 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Comfort

18 490

1,5 VTEC

CVT

Sport

24 790

1,0 VTEC

CVT

Comfort

19 790

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport Plus

25 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Elegance

20 490

1,5 VTEC

CVT

Sport Plus

26 790

1,0 VTEC

CVT

Elegance

21 790

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport Plus

26 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Executive

23 490

1,5 VTEC

CVT

Sport Plus

27 790

Pozitívom sú jednoznačne jazdné vlastnosti. Riadenie, okamžité reakcie podvozka na natočenie volantu a krátke dráhy radiacej páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky korešpondujú so športovým vzhľadom auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zážitok zo športovej jazdy určite kazí bezstupňová prevodovka CVT. V Civicu má svoju cieľovú skupinu a opodstatnenie pri pokojnej jazde, ale určite nie je určená pre pravoverných fanúšikov Hondy.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4U8S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4U8S na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.