Prvá jazda: Honde sa nový Civic vydaril, boduje najmä podvozkom

Aj civilné auto môže potešiť v zákrutách. Honda Civic rozhodne nie je len presúvadlom, ale autom s veľkým A.

(Zdroj: Honda)

Honda predstavila desiatu generáciu modelu Civic v minulom roku a zároveň ohlásila koniec atmosférického motora s objemom 1,8 l. Nahradila ho dvojicou benzínových turbomotorov.

Ďalšou dôležitou zmenou je nový prístup japonskej automobilky k trhu. Doteraz pripravovala rôzne verzie modelu Civic pre rôzne kontinenty. Teraz prišla s globálnym modelom, ktorým chce vyhovieť odlišným trhom.

Dizajn auta je veľmi živý, nový Civic sa určite nestratí v rade vozidiel - vytŕča z davu. Spoločným menovateľom pre takéto autá je to, že rozdeľujú verejnosť. Časť ľudí ich dizajn ospevuje, časť sa na ne pozerá s odporom.

Po zhliadnutí fotiek sme sa na japonskú novinku tešili, ale rušil nás kontrast nízkeho a širokého auta s vysokým podvozkom. Hlavne predný nárazník sa nám zdal vysoko nad zemou. Naživo tento pocit ustúpil. Päťdverový hatchback pôsobil vyvážene, zaujímavo a hlavne z neho vyžaroval športový nádych.

Motor

Výkon kW(k)/pri otáčkach (ot/min)

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

1,0 VTEC Turbo trojvalec, benzín

95(129)/5500

200/2250*

10,2-11,2 (v závislosti od verzie)

1,5 VTEC Turbo štvorvalec, benzín

134(182)/6000

240/1900-5000*

8,2-8,5 (v závislosti od verzie)

*Krútiaci moment je v prípade kombinácie s prevodovkou CVT znížený o 20 Nm.

Konštruktéri na ňom (ako tradične pri nástupe novej generácie auta) vylepšili množstvo častí vrátane odhlučnenia, riadenia, podvozku, či novej viacprvkovej zadnej nápravy. Viac ako suché vymenovávanie jednotlivých zmien nás zaujímalo, ako sa to prejaví v praxi.

Interiér pôsobí hodnotnejšie a nie japonsky "uletene". Mínusom je ovládanie palubného počítača, ktoré ostalo svojské.

Pre vodiča, denne jazdiaceho na Honde, môže byť prehľadné ale pre človeka, ktorý do Hondy presadne raz za čas, je listovanie v jednotlivých častiach ponuky neprehľadné a často sa pri tom mýli. Navyše Japonci zachovali aj pre nás neobľúbenú „tyčku“ na resetovanie palubného počítača.

Dotykový displej neprekračuje dnešný štandard a na základe prvej krátkej skúsenosti by sme ho označili slovom priemerný. Opticky je však interiér príjemnejší v porovnaní s predchodcom.

Sedadlá majú dobré bočné vedenie a vďaka presunutiu nádrže dozadu si šofér môže vychutnať nižší, športovejší posed. Tento krok na druhej strane ubral Civicu na variabilite a vzadu už nenájdeme vyklápateľné sedadlá – Magic seats. Priestorovo si však polepšil a človek priemernej postavy si nájde pohodlnú polohu aj vzadu.

Motor

Prevodovka

Výbava

Cena (eur)

Motor

Prevodovka

Výbava

Cena (eur)

1,0 VTEC

6st./manuál

S

16 990

1,0 VTEC

CVT

Executive

24 790

1,0 VTEC

CVT

S

18 290

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport

23 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Comfort

18 490

1,5 VTEC

CVT

Sport

24 790

1,0 VTEC

CVT

Comfort

19 790

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport Plus

25 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Elegance

20 490

1,5 VTEC

CVT

Sport Plus

26 790

1,0 VTEC

CVT

Elegance

21 790

1,5 VTEC

6st./manuál

Sport Plus

26 490

1,0 VTEC

6st./manuál

Executive

23 490

1,5 VTEC

CVT

Sport Plus

27 790

Pozitívom sú jednoznačne jazdné vlastnosti. Riadenie, okamžité reakcie podvozka na natočenie volantu a krátke dráhy radiacej páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky korešpondujú so športovým vzhľadom auta.

Zážitok zo športovej jazdy určite kazí bezstupňová prevodovka CVT. V Civicu má svoju cieľovú skupinu a opodstatnenie pri pokojnej jazde, ale určite nie je určená pre pravoverných fanúšikov Hondy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4U8S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4U8S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Olympiáda v Pekingu už nehrozí. Možno však pôjde do Tokia, smial sa Kuzmin

Nasťa prekonala predpovede, hovorí jej tréner a manžel Daniel Kuzmin.

ŠPORT

Haščák: V zápasoch, keď ide o všetko, hráme vždy najlepšie

Bol to špeciálny zápas, vravel Žiga Jeglič.

TECH

Päť hier na telefón, s ktorými si precvičíte mozgové závity

Dokážete navrhnúť najlepšiu križovatku a mechanické puzzle?

Neprehliadnite tiež

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.

Kia Ceed sa oficiálne predstavuje. Ponúka viac miesta a trúfa si aj na Golf

Tretia generácia sa bude od mája opäť vyrábať v Žiline.