V časoch, keď začínajú niektoré automobilky presadzovať výrazný dizajn, ostáva BMW konzervatívne. Potvrdzuje to aj nová generácia radu 5. Nedočkali sme sa výraznejšej zmeny vzhľadu a ani žiadnych extravagantných tvarov.
Bavorský výrobca len jemne upravuje to, čo sa mu osvedčilo. Rozoznať prichádzajúcu a dosluhujúcu generáciu nebude až také jednoduché, najmä zozadu. Rozdielny tvar svetiel si možno všimnúť, ak postavíte vozidlá vedľa seba.
Spredu je to o niečo jednoduchšie. Nová generácia BMW 5 má svetlá opticky prepojené s obličkami (ide o pre BMW typický tvar prednej masky).
Práve predná maska prispieva k výbornému koeficientu odporu vzduchu Cd=0,22. Pomáha jej pritom aktívne zatváranie prieduchov v prípade, že motor akurát netreba dochladzovať náporom vzduchu.

Neviditeľnou, ale vítanou zmenou je zníženie hmotnosti až o 100 kg. Skrývajú sa za tým najmä vysokopevnostné materiály.
Z porovnania veľkostí vyplýva, že model medzigeneračne narástol len minimálne. Najvýraznejšie sa to prejavilo na rázvore náprav, ktorý je o 7 mm dlhší.

Z hľadiska techniky BMW radu 5 nemôže priniesť obrovské množstvo noviniek. Automobilka si nemôže dovoliť, aby menší brat technologicky predčil nie tak dávno predstavenú vlajkovú loď značky, BMW 7.
Množstvo prvkov tak zdedil, a keď niečo nové prináša, automaticky sa to využije aj na vylepšenie väčšieho brata.
Motorizácie dostupné pri uvedení na trh, postupne budú pribúdať ďalšie.
Motorizácia | Počet valcov | Objem cm3 | Výkon kW(k) | Cena (eur) |
530i automat | 4 | 1998 | 185(252) | 54 650 |
530i xDrive automat | 4 | 1998 | 185(252) | 57 250 |
540i | 6 | 2998 | 250(340) | 60 250 |
540i xDrive automat | *6 | 2998 | 250(340) | 62 850 |
520d | 4 | 1995 | 140(190) | 48 850 |
520d xDrive automat | 4 | 1995 | 140(190) | 53 750 |
530d automat | 6 | 2993 | 195(265) | 59 150 |
530d xDrive automat | 6 | 2993 | 195(265) | 61 750 |
Medzi zdedené prvky môžeme zaradiť interiér a multimediálny systém. Ovláda sa dotykovo, pomocou ovládača na stredovom tuneli, hlasovými príkazmi a aj pomocou gest.
Vítanou novinkou je zväčšenie Head up displeja. Na ploche 10,25 palca prehľadne zobrazuje množstvo informácií.

Siedma generácia radu 5 však predsa len prináša niečo nové. Automobilka sľubuje výrazný posun v autonómnom riadení. Doteraz v tomto vozidlá značky (vrátane BMW 7) za svojou konkurenciou zaostávali.