Prvá jazda: BMW radu 5 prináša pokrok v autonómnom riadení

Dizajn prešiel len miernou evolúciou, BMW sa zameralo na autonómne riadenie.

BMW 530d (Zdroj: BMW)

V časoch, keď začínajú niektoré automobilky presadzovať výrazný dizajn, ostáva BMW konzervatívne. Potvrdzuje to aj nová generácia radu 5. Nedočkali sme sa výraznejšej zmeny vzhľadu a ani žiadnych extravagantných tvarov.

Bavorský výrobca len jemne upravuje to, čo sa mu osvedčilo. Rozoznať prichádzajúcu a dosluhujúcu generáciu nebude až také jednoduché, najmä zozadu. Rozdielny tvar svetiel si možno všimnúť, ak postavíte vozidlá vedľa seba.

Spredu je to o niečo jednoduchšie. Nová generácia BMW 5 má svetlá opticky prepojené s obličkami (ide o pre BMW typický tvar prednej masky).

Práve predná maska prispieva k výbornému koeficientu odporu vzduchu Cd=0,22. Pomáha jej pritom aktívne zatváranie prieduchov v prípade, že motor akurát netreba dochladzovať náporom vzduchu.

Neviditeľnou, ale vítanou zmenou je zníženie hmotnosti až o 100 kg. Skrývajú sa za tým najmä vysokopevnostné materiály.

Z porovnania veľkostí vyplýva, že model medzigeneračne narástol len minimálne. Najvýraznejšie sa to prejavilo na rázvore náprav, ktorý je o 7 mm dlhší.

Z hľadiska techniky BMW radu 5 nemôže priniesť obrovské množstvo noviniek. Automobilka si nemôže dovoliť, aby menší brat technologicky predčil nie tak dávno predstavenú vlajkovú loď značky, BMW 7.

Množstvo prvkov tak zdedil, a keď niečo nové prináša, automaticky sa to využije aj na vylepšenie väčšieho brata.

Motorizácie dostupné pri uvedení na trh, postupne budú pribúdať ďalšie.

Motorizácia

Počet valcov

Objem cm3

Výkon kW(k)

Cena (eur)

530i automat

4

1998

185(252)

54 650

530i xDrive automat

4

1998

185(252)

57 250

540i

6

2998

250(340)

60 250

540i xDrive automat

*6

2998

250(340)

62 850

520d

4

1995

140(190)

48 850

520d xDrive automat

4

1995

140(190)

53 750

530d automat

6

2993

195(265)

59 150

530d xDrive automat

6

2993

195(265)

61 750

Medzi zdedené prvky môžeme zaradiť interiér a multimediálny systém. Ovláda sa dotykovo, pomocou ovládača na stredovom tuneli, hlasovými príkazmi a aj pomocou gest.

Vítanou novinkou je zväčšenie Head up displeja. Na ploche 10,25 palca prehľadne zobrazuje množstvo informácií.

Siedma generácia radu 5 však predsa len prináša niečo nové. Automobilka sľubuje výrazný posun v autonómnom riadení. Doteraz v tomto vozidlá značky (vrátane BMW 7) za svojou konkurenciou zaostávali.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matovič nepreberá výzvy od Danka na platenie pokuty, môže skončiť v exekúcii

Pre obnovenú živnosť môže prísť šéf OĽaNO nielen o poslanecký mandát, ale aj o časť majetku.

SVET

Odpoveď Ficovi: Nie ste v tom sami, Nemci podrazili aj Čechov

Dúfame, že UEFA konečne prijme nové pravidlá.

Neprehliadnite tiež

Michelin vyzýva na testovanie opotrebovaných pneumatík

Niektorí výrobcovia podnecujú vodičov, aby pneumatiky menili predčasne.

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.