Prvá jazda: BMW radu 5 prináša pokrok v autonómnom riadení

Dizajn prešiel len miernou evolúciou, BMW sa zameralo na autonómne riadenie.

BMW 530d (Zdroj: BMW)

V časoch, keď začínajú niektoré automobilky presadzovať výrazný dizajn, ostáva BMW konzervatívne. Potvrdzuje to aj nová generácia radu 5. Nedočkali sme sa výraznejšej zmeny vzhľadu a ani žiadnych extravagantných tvarov.

Bavorský výrobca len jemne upravuje to, čo sa mu osvedčilo. Rozoznať prichádzajúcu a dosluhujúcu generáciu nebude až také jednoduché, najmä zozadu. Rozdielny tvar svetiel si možno všimnúť, ak postavíte vozidlá vedľa seba.

Spredu je to o niečo jednoduchšie. Nová generácia BMW 5 má svetlá opticky prepojené s obličkami (ide o pre BMW typický tvar prednej masky).

Práve predná maska prispieva k výbornému koeficientu odporu vzduchu Cd=0,22. Pomáha jej pritom aktívne zatváranie prieduchov v prípade, že motor akurát netreba dochladzovať náporom vzduchu.

Neviditeľnou, ale vítanou zmenou je zníženie hmotnosti až o 100 kg. Skrývajú sa za tým najmä vysokopevnostné materiály.

Z porovnania veľkostí vyplýva, že model medzigeneračne narástol len minimálne. Najvýraznejšie sa to prejavilo na rázvore náprav, ktorý je o 7 mm dlhší.

Z hľadiska techniky BMW radu 5 nemôže priniesť obrovské množstvo noviniek. Automobilka si nemôže dovoliť, aby menší brat technologicky predčil nie tak dávno predstavenú vlajkovú loď značky, BMW 7.

Množstvo prvkov tak zdedil, a keď niečo nové prináša, automaticky sa to využije aj na vylepšenie väčšieho brata.

Motorizácie dostupné pri uvedení na trh, postupne budú pribúdať ďalšie.

Motorizácia

Počet valcov

Objem cm3

Výkon kW(k)

Cena (eur)

530i automat

4

1998

185(252)

54 650

530i xDrive automat

4

1998

185(252)

57 250

540i

6

2998

250(340)

60 250

540i xDrive automat

*6

2998

250(340)

62 850

520d

4

1995

140(190)

48 850

520d xDrive automat

4

1995

140(190)

53 750

530d automat

6

2993

195(265)

59 150

530d xDrive automat

6

2993

195(265)

61 750

Medzi zdedené prvky môžeme zaradiť interiér a multimediálny systém. Ovláda sa dotykovo, pomocou ovládača na stredovom tuneli, hlasovými príkazmi a aj pomocou gest.

Vítanou novinkou je zväčšenie Head up displeja. Na ploche 10,25 palca prehľadne zobrazuje množstvo informácií.

Siedma generácia radu 5 však predsa len prináša niečo nové. Automobilka sľubuje výrazný posun v autonómnom riadení. Doteraz v tomto vozidlá značky (vrátane BMW 7) za svojou konkurenciou zaostávali.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop