SME

Mercedes predstavil luxusnú verziu triedy G, pôvodne vojenského teréniaku

Z Mercedesu-Maybach G650 Landaulet sa vyrobí len 99 kusov.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes má vo svojej ponuke limuzíny, taxíky, malé autá, veľké SUV, športiaky, vany aj kamióny. Postupne zapĺňa každú medzierku vo svojom portfóliu.

Čo značke jednoznačne chýbalo, bol terénny kabriolet s luxusným interiérom, výkonným motorom a šesťcifernou cenou, postavený na základe takmer štyridsaťročného vojenského auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až doteraz. Mercedes totiž predstavil Mercedes-Maybach G650 Landaulet, prvé terénne vozidlo predávané pod značkou Maybach.

Maybach bojuje so slabým imidžom

Mercedes pôvodne plánoval z Maybachu vybudovať samostatného konkurenta pre Rolls-Royce či Bentley, pre nedostatočný imidž mena Maybach však od veľkých plánov upustil a v súčasnosti sú Maybachy len najluxusnejšími verziami bežných mercedesov.

SkryťVypnúť reklamu

G650 využíva techniku doterajších verzií triedy G, kombinuje podvozok z G500 4x4^2, dvanásťvalcový motor z AMG G65 a celkom unikátnu karosériu Landaulet.

Názov odkazuje na historický typ karosérie, kde kabína vodiča bola uzavretá no pasažieri v zadnom rade si mohli užívať jazdu bez strechy.

Inak to nie je ani v prípade G650 - dve samostatné zadné sedadlá sú dokonca posunuté viac do kufra, aby mali pasažieri viac miesta na nohy. Od vodiča a spolujazdca sú pasažieri vzadu oddelení elektronicky zatmaviteľnou prepážkou.

Má 22-palcové kolesá aj terénne ambície

Mercedes v tlačovej správe uvádza, že Landaulet s výkonom 630 koní a krútiacim momentom 1000 newtonmetrov má aj ideálne predpoklady na jazdu terénom. Má svetlú výšku 45 centimetrov, portálové nápravy, redukčnú prevodovku a tri uzávierky diferenciálov.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka vyrobí len 99 kusov, cenovo sa bude Mercedes-Maybach G650 Landaulet pohybovať na úrovni niekoľko stotisíc eur. V ponuke budú štyri farby laku a tri farby koženého čalúnenia.

Hoci 99 kusov neznie ako veľké číslo, Mercedes predstavovaním špeciálnych verzií - akou bolo aj šesťkolesová trieda G - udržuje o starnúci model záujem. Táto taktika Mercedesu rozhodne vychádza.

Minulý rok sa v USA predalo viac kusov triedy G (takmer štyritisíc), ako kedykoľvek predtým Na Arabskom polostrove výkonné verzie triedy G svojimi predajmi valcujú všetky ostatné športové autá.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Výrazne klesol predaj batériových elektrických vozidiel.


TASR
Amazon

Vyše polovicu vozidiel plánuje Amazon nasadiť v Nemecku.


TASR
Súvisiace témy: Kabriolety, Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 909
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 170
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 975
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 135
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 939
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 453
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 293
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 265
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  2. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  3. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum
  4. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (1)
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Dagmar Szabó: DIEŤA JE DAR, NIE TOVAR - 1. konferencia o ochrane detí pred systémovým násilím
  7. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  8. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 243
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 192
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 537
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 297
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 073
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 332
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 601
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 040
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu