SME

Z Vavrečky až do Mníchova. Ako sa Jozef Kabaň stal dizajnérom BMW

(Zdroj: Škoda)
Z Vavrečky až do Mníchova. Ako sa Jozef Kabaň stal dizajnérom BMW

Pre koncern Volkswagen navrhoval české rodinné autá aj francúzsky superšport. O jeho talente vedeli ešte dávno predtým.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Automobilka BMW ohlásila minulý týždeň dôležitú personálnu zmenu - post dizajnéra pre značku BMW obsadí Slovák, 44-ročný Jozef Kabaň.

BMW tejto zmene venovalo samostatnú tlačovú správu. Hoci jeho doterajšie úspechy u konkurencie sa v nej spomínajú len v náznakoch, mníchovská automobilka akoby zároveň chcela svetu ukázať - aha, v tíme máme nového, dôležitého hráča.

Na rozdiel od jeho predchodcov totiž za Kabaňa už pri nástupe do BMW hovoria doterajšie výsledky.

Študoval v Londýne, presadil sa v Nemecku a v Mladej Boleslavi. O Kabaňovom talente však vedeli jeho učitelia a kolegovia už dávno predtým.

Vavrečka

Jozef Kabaň pochádza z obce Vavrečka na Orave. Jeho nadanie a nadšenie pre kreslenie áut si všimli už učiteľky na ľudovej umeleckej škole v susednom Námestove, do ktorej Kabaň chodil.

"Jozefa si pamätám. Chodil ku mne celý prvý stupeň, bol to veľmi talentovaný, ale tichý a skromný chlapec," hovorí jeho učiteľka z umeleckej školy Soňa Dzureková.

Už keď mal osem-deväť rokov, začal nosiť učiteľkám návrhy áut, ktoré kreslil na pauzovací papier farebnými fixkami. "Keď som sa Jozefa pýtala, či to prekreslil z nejakého obrázku, povedal, že niečo prekreslil, ale navrhol aj niečo vlastné," spomína Dzureková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spolužiačky ho obdivovali pre jeho úžasnú charizmu, rozumejú však, prečo z Oravy odišiel. "Na dedine, kde každý každého pozná a o každom všetko vie, kde sa všetko sleduje a ohovára, sa žije ťažko. Myslím si, že je rád, že odišiel," hovorí jedna z nich.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Narodil sa a žije v Bratislave, vyštudoval právo na Univerzite Komenského. V roku 2014 absolvoval stáž na marketingovom oddelení automobilky, v rokoch 2013 - 2015 prispieval svojimi článkami o autách do časopisu .týždeň. Príležitostne pracuje v PR agentúre. Do redakcie auto.sme.sk prišiel v roku 2016, aby sa mohol naplno venovať svojej celoživotnej vášni. Keď práve nepíše alebo nešoféruje, rád varí a brnká si na gitare. Facebook

Čítajte ďalej

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Nový hybrid od Suzuki vie byť efektívny, ale musíte sa veľmi snažiť (test)

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Hyundai ukázal konkurenta Tesly, tvar karosérie ide s vetrom opreteky

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
Lightyear 0

Solárny elektromobil pomôže vyriešiť problém s nabíjacími stanicami

Lightyear 0 zvládne tisíc kilometrov bez nabíjačky.


28. jún
SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu