Šéf PSA chce rokovať o prevzatí Opelu s Merkelovou

Diskusie o potenciálnom prevzatí automobilky Opel francúzskou skupinou PSA sa už dostávajú na politickú úroveň.

ilustračné-Automobilku Opel chce vziať pod svoje krídla francúzsky koncern.(Zdroj: Opel)

RUSSELSHEIM, PARÍŽ, DETROIT, BRATISLAVA - Diskusie o potenciálnom prevzatí automobilky Opel francúzskou skupinou PSA sa už dostávajú na politickú úroveň. Šéf PSA Carlos Tavares je podľa hovorcu koncernu pripravený na rokovania so spolkovou kancelárkou Angelou Merkelovou a odbormi.

Spolková vláda ani odborová organizácia IG Metall pôvodne nevedeli o rokovaniach PSA s General Motors (GM) o prevzatí značky Opel. Nová nemecká ministerka hospodárstva Brigitte Zypriesová z tohto dôvodu kritizovala oba koncerny. Podľa nej je "neakceptovateľné", že o svojich plánoch neinformovali podnikovú radu, IG Metall ani krajinskú a spolkovú vládu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predaj Opelu ohrozí pracovné miesta v Nemecku

Obe automobilky podľa vlastných slov uvažujú o viacerých možnostiach expanzie a spolupráce. Zatiaľ nie je isté, či príde k dohode. Koncerny spolupracujú už od roku 2012 pri rozličných projektoch v Európe.

PSA by sa v prípade prevzatia značky Opel a jej sesterskej značky Vauxhall stal druhým najväčším európskym výrobcom áut po Volkswagene.

Prečítajte si tiež: Opel je na predaj. O jeho kúpe rokuje Peugeot-Citroen

Podľa nemeckého automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera by prevzatie ohrozilo tisíce pracovných miest u firmy Opel. Predovšetkým centrála, ktorá sa nachádza v Rüsselsheime, by zrejme bola zmenšená.

Dotknúť by sa to mohlo napríklad nákupu, predaja, marketingu, rovnako ako častí vývojového centra. Ohrozená by bola prinajmenšom tretina z približne 15.000 pracovných miest v Rüsselsheime.

PSA má nadmerné výrobné kapacity

Produkcia značky Opel by asi bola včlenená do nevyťažených kapacít koncernu PSA. Podľa Dudenhöffera je to zrejmé z doterajšej stratégie koncernu PSA, v rámci ktorej neexistujú závody jednotlivých značiek, akú sú Peugeot, Citroën a DS, ale len koncernové závody, v ktorých sa vyrábajú produkty všetkých značiek.

PSA má skôr nadmerné výrobné kapacity, takže prípadné prevzatie by ohrozilo závody značky Opel v Eisenachu a Kaiserslauterne.

Opel v Európe zamestnáva približne 38.200 ľudí, z toho vyše polovicu v Nemecku. Tradičná nemecká firma bola založená v roku 1862 v Rüsselsheime a v roku 1929 ju prevzal americký koncern General Motors.

Firma Adam Opel AG, ktorá je európskou dcérou GM, nepriniesla americkému koncernu zisk od roku 1999. Návrat k zisku sa jej nepodaril ani v roku 2016, keď zaznamenala prevádzkovú stratu okolo 257 miliónov USD (241 miliónov eur) po strate 813 miliónov USD v roku 2015.

(1 EUR = 1,0623 USD)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 474
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 908
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 261
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 639
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 887
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 468

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecká kancelárka Angela Merkelová, Opel, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

DOMOV

Kočnera obvinili za prevody bytov vo Five Star Residence

Celkovo je obvinený už v štyroch prípadoch.

KULTÚRA

Francúzi recenzujú slovenskú Špinu: Nejednotní kritici oslavujú Morávkovú

O filme píšu všetky celonárodné denníky.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.