Dve najväčšie české firmy: budúcnosť automobilov je v elektrických motoroch

Jedna bude predávať elektromobily, druhá pre ne vybuduje nabíjaciu sieť.

Ilustračné foto(Zdroj: Flick.com/cc/Håkan Dahlström)

PRAHA, BRATISLAVA. Škoda Auto a energetický koncern ČEZ spoja sily a budú spoločne investovať do rozvoja elektromobilov v Česku. Pre české Hospodárske noviny to potvrdil šéf skupiny ČEZ Daniel Beneš. "Elektromobilitu berieme ako veľkú príležitosť."

Škoda bude vyrábať elektroautá, ČEZ zase stavať dobíjacie stanice a dodávať do nich elektrinu. Bude preto dôležité, aby obe firmy zladili svoje plány: úmerne s nárastom počtu nových elektromobilov sa bude zvyšovať aj počet dobíjacích staníc.

Škoda zatiaľ sériovo nevyrába žiaden elektromobil, ČEZ však už dobíjacie stanice niekoľko rokov stavia. V Česku ich má takmer 70. "Už dnes je tento projekt najväčším svojho druhu v strednej a východnej Európe," povedal Beneš. Na ďalších 40 staníc pozdĺž kľúčových ťahov ČEZ už dostal aj dotáciu z Európskej únie, pre ktorú sú ekologické autá jednou z priorít.

Desiatky nabíjačiek pre stovky elektromobilov

V Česku zatiaľ nie je veľa elektromobilov, ich počet sa pohybuje v rádoch stoviek. Beneš však tvrdí, že sa to začne rýchlo meniť a ČEZ na tom chce zarobiť. "Podľa niektorých štúdií bude v roku 2030 spotreba elektriny v elektromobiloch na úrovni výroby veľkého jadrového bloku. Bude to pre nás teda dôležitý segment," zdôraznil.

Chystanú spolupráci so Škodou Auto nechcel Beneš bližšie komentovať. "Škoda Auto je pre nás ako česká spoločnosť veľmi dôležitým partnerom. Rokovania však ďalej prebiehajú," povedal Beneš. Konkrétnejšie neboli ani zástupcovia najväčšej českej automobilky.

Pre Škodu ale bude výroba elektromobilov do budúcnosti znamenať čoraz väčší zdroj príjmov. V nedávnom rozhovore pre Hospodárske noviny to naznačil člen predstavenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

"Okolo roku 2025 môžu elektromobily tvoriť 20 až 25 % predajov Škody," povedal Wojnar. Prepočítané na súčasný počet predaných vozidiel by to znamenalo, že za necelých desať rokov Škoda predá okolo 20.000 elektroáut ročne.

Postarajú sa o váš strach z dojazdu

Ich rýchlejšiemu rozmachu teraz bráni predovšetkým vysoká cena, obmedzená kapacita batérií, čo limituje ich dojazd. A tiež nedostatok dobíjacích staníc.

Plánovaná spolupráca medzi Škodou a ČEZom by mala tieto prekážky postupne odstraňovať.

"Je len otázkou času, kedy budú elektromobily dostupné a dojazd prijateľný, a to aj v cenovom segmente, kde sa pohybujeme my. Ale ak nebudú dobíjace stanice, tak nich zákazník nebude zvažovať," povedal Wojnar.

Pridá sa aj Enel

Taliansky elektrárenský koncern Enel spustí v apríli investičný plán v hodnote 300 miliónov eur na budovanie nabíjacích staníc pre elektromobily. Enel chce v jeho rámci využiť aj peniaze z Európskej únie (EÚ) určené na podporu eletromobility, uviedol šéf koncernu Francesco Starace.

Enel v najbližších mesiacoch založí špeciálnu divíziu pre elektromobilitu, ktorá bude mať na starosti budovanie nabíjacích staníc.

Enel spolupracuje v rámci nového projektu na podporu elektomobility v Rakúsku a Taliansku s rakúskou elektrárenskou firmou Verbund. Cieľom je vybudovanie siete rýchlonabíjačiek pre elektromobily pri diaľniciach v Rakúsku a Taliansku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  10. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 151
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 952
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 441
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 159
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 673
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 131
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 108
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 708
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 583
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 528

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo islamisti strieľajú zbraňami zo Slovenska

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

SVET

Rusi vyhrávajú boj o Blízky východ, Trump stráca vplyv

Rusko pomohlo Asadovi zostať pri moci, aj s porážkou islamistov.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.