Dve najväčšie české firmy: budúcnosť automobilov je v elektrických motoroch

Jedna bude predávať elektromobily, druhá pre ne vybuduje nabíjaciu sieť.

Ilustračné foto(Zdroj: Flick.com/cc/Håkan Dahlström)

PRAHA, BRATISLAVA. Škoda Auto a energetický koncern ČEZ spoja sily a budú spoločne investovať do rozvoja elektromobilov v Česku. Pre české Hospodárske noviny to potvrdil šéf skupiny ČEZ Daniel Beneš. "Elektromobilitu berieme ako veľkú príležitosť."

Škoda bude vyrábať elektroautá, ČEZ zase stavať dobíjacie stanice a dodávať do nich elektrinu. Bude preto dôležité, aby obe firmy zladili svoje plány: úmerne s nárastom počtu nových elektromobilov sa bude zvyšovať aj počet dobíjacích staníc.

Škoda zatiaľ sériovo nevyrába žiaden elektromobil, ČEZ však už dobíjacie stanice niekoľko rokov stavia. V Česku ich má takmer 70. "Už dnes je tento projekt najväčším svojho druhu v strednej a východnej Európe," povedal Beneš. Na ďalších 40 staníc pozdĺž kľúčových ťahov ČEZ už dostal aj dotáciu z Európskej únie, pre ktorú sú ekologické autá jednou z priorít.

Článok pokračuje pod video reklamou

Desiatky nabíjačiek pre stovky elektromobilov

V Česku zatiaľ nie je veľa elektromobilov, ich počet sa pohybuje v rádoch stoviek. Beneš však tvrdí, že sa to začne rýchlo meniť a ČEZ na tom chce zarobiť. "Podľa niektorých štúdií bude v roku 2030 spotreba elektriny v elektromobiloch na úrovni výroby veľkého jadrového bloku. Bude to pre nás teda dôležitý segment," zdôraznil.

Chystanú spolupráci so Škodou Auto nechcel Beneš bližšie komentovať. "Škoda Auto je pre nás ako česká spoločnosť veľmi dôležitým partnerom. Rokovania však ďalej prebiehajú," povedal Beneš. Konkrétnejšie neboli ani zástupcovia najväčšej českej automobilky.

Pre Škodu ale bude výroba elektromobilov do budúcnosti znamenať čoraz väčší zdroj príjmov. V nedávnom rozhovore pre Hospodárske noviny to naznačil člen predstavenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

"Okolo roku 2025 môžu elektromobily tvoriť 20 až 25 % predajov Škody," povedal Wojnar. Prepočítané na súčasný počet predaných vozidiel by to znamenalo, že za necelých desať rokov Škoda predá okolo 20.000 elektroáut ročne.

Postarajú sa o váš strach z dojazdu

Ich rýchlejšiemu rozmachu teraz bráni predovšetkým vysoká cena, obmedzená kapacita batérií, čo limituje ich dojazd. A tiež nedostatok dobíjacích staníc.

Plánovaná spolupráca medzi Škodou a ČEZom by mala tieto prekážky postupne odstraňovať.

"Je len otázkou času, kedy budú elektromobily dostupné a dojazd prijateľný, a to aj v cenovom segmente, kde sa pohybujeme my. Ale ak nebudú dobíjace stanice, tak nich zákazník nebude zvažovať," povedal Wojnar.

Pridá sa aj Enel

Taliansky elektrárenský koncern Enel spustí v apríli investičný plán v hodnote 300 miliónov eur na budovanie nabíjacích staníc pre elektromobily. Enel chce v jeho rámci využiť aj peniaze z Európskej únie (EÚ) určené na podporu eletromobility, uviedol šéf koncernu Francesco Starace.

Enel v najbližších mesiacoch založí špeciálnu divíziu pre elektromobilitu, ktorá bude mať na starosti budovanie nabíjacích staníc.

Enel spolupracuje v rámci nového projektu na podporu elektomobility v Rakúsku a Taliansku s rakúskou elektrárenskou firmou Verbund. Cieľom je vybudovanie siete rýchlonabíjačiek pre elektromobily pri diaľniciach v Rakúsku a Taliansku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 137
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 676
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 728
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 976
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 229
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 994
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 704
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 585
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 742

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.