Plus | variabilita vnútorného priestoru |
schopnosti auta a trakčnej kontroly na snehu | |
komfort | |
Mínus | riešenie odkladacích priestorov |
treba si zvyknúť na správanie ABS na snehu | |
výraznejší nárast ceny pri lepšej výbave |
Zo spolupráce koncernu PSA a Toyoty vzišlo už niekoľko spoločných modelov. Ich posledným počinom je trojica úžitkových áut Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota Proace. Odlišujú sa iba minimálne, aj to iba v oblasti dizajnu. V tomto prípade bol vývoj výlučne na pleciach koncernu PSA. Toyota okrem vlastného pohľadu na dizajn dodala niekoľko bezpečnostných asistenčných systémov.
Úžitkové vozidlá sú v ponuke v troch rôznych veľkostiach. Nám sa dostala na test prostredná veľkosť svojou výbavou zameraná na prevoz pasažierov. Osemmiestne vozidlo malo v druhom a treťom rade sedadiel delené sedadlá v pomere 2:1. Operadlá sa však dali sklápať osobitne. Zadný rad sedadiel je vždy za príplatok. Sedadlá s lepším, koľajnicovým systémom stoja 1400 eur.
Koľajnicový systém umožňuje jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Po prvé ich môžete podľa potreby osobitne (v rámci rozdelenia 2:1) posúvať dopredu aj dozadu a zároveň sa s nimi ľahšie manipuluje pri ich demontáži a najmä pri opätovnej montáži.
Sedadlá jednoducho vložíte späť do koľajníc a v priebehu sekundy sú zacvaknuté na svojom v mieste. V prípade úžitkových áut to nezvykne fungovať takto ľahko.
Lacnejšou verziou sú spojené trojčlenné lavice bez koľajnicového systému. Tieto sa nedajú posúvať a uberajú z variability vnútorného priestoru.

Zadné bočné posuvné dvere môžu byť elektricky ovládateľné. Za luxus si však treba priplatiť. Namiesto príplatku za elektrické ovládanie odporúčame objednať posuvné dvere aj na druhej strane.
Zaujímavo riešené môže byť aj zadné okno. Za príplatok 127 eur je samostatne otvárateľné a umožňuje prístup do batožinového priestoru nad platom. Využiť sa to dá pri nakladaní a vykladaní drobností. Trojica dodávok PSA a Toyoty patria medzi etalón, pokiaľ hovoríme o variabilite vnútorného priestoru.
Technické údaje
Značka a model | Citroen Spacetourer | Peugeot Traveller |
Verzia | Feel |
|
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 28 240/31 272/46 214 | 25 112 |
Motor | prepĺňaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDi s objemom valcov 1997 cm3 | |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 130(177)/3750 | |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 400/2000 | |
Typ prevodovky/počet stupňov | automat/6 | |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,7/8,3 | |
Objem palivovej nádrže (l) | 70 | |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1950/820 | |
Objem batožinového priestoru/po strechu/so sklopeným 3. radom/ so sklopeným druhým radom (l) | 640/900/1100/2000 | |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 3 275; 4 956; 2 204; 1 940 |

Z pohľadu vodiča nám vyhovoval posed, menej už odkladacie priestory. Chýba nám lepšie miesto na kľúče, peňaženku a mobil. Všetko sa nedá natlačiť do priestoru pod dotykovým displejom. Situáciu zachraňuje box na vrchnej strane palubnej dosky.
Nám by viac vyhovovalo riešenie so stredovým tunelom. Je to viac po ruke a na rovnaké riešenie sme zvyknutí z osobných áut.