SME

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

(Zdroj: Michal Švančara)

Plus

variabilita vnútorného priestoru

schopnosti auta a trakčnej kontroly na snehu

komfort

Mínus

riešenie odkladacích priestorov

treba si zvyknúť na správanie ABS na snehu

výraznejší nárast ceny pri lepšej výbave

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo spolupráce koncernu PSA a Toyoty vzišlo už niekoľko spoločných modelov. Ich posledným počinom je trojica úžitkových áut Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota Proace. Odlišujú sa iba minimálne, aj to iba v oblasti dizajnu. V tomto prípade bol vývoj výlučne na pleciach koncernu PSA. Toyota okrem vlastného pohľadu na dizajn dodala niekoľko bezpečnostných asistenčných systémov.

Úžitkové vozidlá sú v ponuke v troch rôznych veľkostiach. Nám sa dostala na test prostredná veľkosť svojou výbavou zameraná na prevoz pasažierov. Osemmiestne vozidlo malo v druhom a treťom rade sedadiel delené sedadlá v pomere 2:1. Operadlá sa však dali sklápať osobitne. Zadný rad sedadiel je vždy za príplatok. Sedadlá s lepším, koľajnicovým systémom stoja 1400 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Koľajnicový systém umožňuje jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Po prvé ich môžete podľa potreby osobitne (v rámci rozdelenia 2:1) posúvať dopredu aj dozadu a zároveň sa s nimi ľahšie manipuluje pri ich demontáži a najmä pri opätovnej montáži.

Sedadlá jednoducho vložíte späť do koľajníc a v priebehu sekundy sú zacvaknuté na svojom v mieste. V prípade úžitkových áut to nezvykne fungovať takto ľahko.

Lacnejšou verziou sú spojené trojčlenné lavice bez koľajnicového systému. Tieto sa nedajú posúvať a uberajú z variability vnútorného priestoru.

Zadné bočné posuvné dvere môžu byť elektricky ovládateľné. Za luxus si však treba priplatiť. Namiesto príplatku za elektrické ovládanie odporúčame objednať posuvné dvere aj na druhej strane.

Zaujímavo riešené môže byť aj zadné okno. Za príplatok 127 eur je samostatne otvárateľné a umožňuje prístup do batožinového priestoru nad platom. Využiť sa to dá pri nakladaní a vykladaní drobností. Trojica dodávok PSA a Toyoty patria medzi etalón, pokiaľ hovoríme o variabilite vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Značka a model

Citroen Spacetourer

Peugeot Traveller

Verzia

Feel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28 240/31 272/46 214

25 112

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDi s objemom valcov 1997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

130(177)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/8,3

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1950/820

Objem batožinového priestoru/po strechu/so sklopeným 3. radom/ so sklopeným druhým radom (l)

640/900/1100/2000

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3 275; 4 956; 2 204; 1 940

Z pohľadu vodiča nám vyhovoval posed, menej už odkladacie priestory. Chýba nám lepšie miesto na kľúče, peňaženku a mobil. Všetko sa nedá natlačiť do priestoru pod dotykovým displejom. Situáciu zachraňuje box na vrchnej strane palubnej dosky.

Nám by viac vyhovovalo riešenie so stredovým tunelom. Je to viac po ruke a na rovnaké riešenie sme zvyknutí z osobných áut.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G4UFB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 620
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 190
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 710
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 818
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 968
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 816
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 516
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 375
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Ján Škerko: Deň D, keď sa Amerika utrhla z reťaze. Šok a zdesenie
  5. Vladimír Benčík: Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  7. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  8. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 280
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 901
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 37 619
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 365
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 685
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 218
  7. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 900
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 13 160
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  5. Tupou Ceruzou: Medvede
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  8. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
SkryťZatvoriť reklamu