SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

(Zdroj: Michal Švančara)

Plus

variabilita vnútorného priestoru

schopnosti auta a trakčnej kontroly na snehu

komfort

Mínus

riešenie odkladacích priestorov

treba si zvyknúť na správanie ABS na snehu

výraznejší nárast ceny pri lepšej výbave

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo spolupráce koncernu PSA a Toyoty vzišlo už niekoľko spoločných modelov. Ich posledným počinom je trojica úžitkových áut Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota Proace. Odlišujú sa iba minimálne, aj to iba v oblasti dizajnu. V tomto prípade bol vývoj výlučne na pleciach koncernu PSA. Toyota okrem vlastného pohľadu na dizajn dodala niekoľko bezpečnostných asistenčných systémov.

Úžitkové vozidlá sú v ponuke v troch rôznych veľkostiach. Nám sa dostala na test prostredná veľkosť svojou výbavou zameraná na prevoz pasažierov. Osemmiestne vozidlo malo v druhom a treťom rade sedadiel delené sedadlá v pomere 2:1. Operadlá sa však dali sklápať osobitne. Zadný rad sedadiel je vždy za príplatok. Sedadlá s lepším, koľajnicovým systémom stoja 1400 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Koľajnicový systém umožňuje jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Po prvé ich môžete podľa potreby osobitne (v rámci rozdelenia 2:1) posúvať dopredu aj dozadu a zároveň sa s nimi ľahšie manipuluje pri ich demontáži a najmä pri opätovnej montáži.

Sedadlá jednoducho vložíte späť do koľajníc a v priebehu sekundy sú zacvaknuté na svojom v mieste. V prípade úžitkových áut to nezvykne fungovať takto ľahko.

Lacnejšou verziou sú spojené trojčlenné lavice bez koľajnicového systému. Tieto sa nedajú posúvať a uberajú z variability vnútorného priestoru.

Zadné bočné posuvné dvere môžu byť elektricky ovládateľné. Za luxus si však treba priplatiť. Namiesto príplatku za elektrické ovládanie odporúčame objednať posuvné dvere aj na druhej strane.

Zaujímavo riešené môže byť aj zadné okno. Za príplatok 127 eur je samostatne otvárateľné a umožňuje prístup do batožinového priestoru nad platom. Využiť sa to dá pri nakladaní a vykladaní drobností. Trojica dodávok PSA a Toyoty patria medzi etalón, pokiaľ hovoríme o variabilite vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Značka a model

Citroen Spacetourer

Peugeot Traveller

Verzia

Feel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28 240/31 272/46 214

25 112

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDi s objemom valcov 1997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

130(177)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/8,3

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1950/820

Objem batožinového priestoru/po strechu/so sklopeným 3. radom/ so sklopeným druhým radom (l)

640/900/1100/2000

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3 275; 4 956; 2 204; 1 940

Z pohľadu vodiča nám vyhovoval posed, menej už odkladacie priestory. Chýba nám lepšie miesto na kľúče, peňaženku a mobil. Všetko sa nedá natlačiť do priestoru pod dotykovým displejom. Situáciu zachraňuje box na vrchnej strane palubnej dosky.

Nám by viac vyhovovalo riešenie so stredovým tunelom. Je to viac po ruke a na rovnaké riešenie sme zvyknutí z osobných áut.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Vytvor si svoju budúcnosť
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 626
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 616
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 540
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 500
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 562
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 12 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


40m
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


18 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  2. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  3. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  4. Štefan Vidlár: Pravota holota
  5. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  6. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  7. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 193 171
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 804
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 133
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 023
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 891
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 373
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 962
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu