SME

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

(Zdroj: Michal Švančara)

Plus

variabilita vnútorného priestoru

schopnosti auta a trakčnej kontroly na snehu

komfort

Mínus

riešenie odkladacích priestorov

treba si zvyknúť na správanie ABS na snehu

výraznejší nárast ceny pri lepšej výbave

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo spolupráce koncernu PSA a Toyoty vzišlo už niekoľko spoločných modelov. Ich posledným počinom je trojica úžitkových áut Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota Proace. Odlišujú sa iba minimálne, aj to iba v oblasti dizajnu. V tomto prípade bol vývoj výlučne na pleciach koncernu PSA. Toyota okrem vlastného pohľadu na dizajn dodala niekoľko bezpečnostných asistenčných systémov.

Úžitkové vozidlá sú v ponuke v troch rôznych veľkostiach. Nám sa dostala na test prostredná veľkosť svojou výbavou zameraná na prevoz pasažierov. Osemmiestne vozidlo malo v druhom a treťom rade sedadiel delené sedadlá v pomere 2:1. Operadlá sa však dali sklápať osobitne. Zadný rad sedadiel je vždy za príplatok. Sedadlá s lepším, koľajnicovým systémom stoja 1400 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Koľajnicový systém umožňuje jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Po prvé ich môžete podľa potreby osobitne (v rámci rozdelenia 2:1) posúvať dopredu aj dozadu a zároveň sa s nimi ľahšie manipuluje pri ich demontáži a najmä pri opätovnej montáži.

Sedadlá jednoducho vložíte späť do koľajníc a v priebehu sekundy sú zacvaknuté na svojom v mieste. V prípade úžitkových áut to nezvykne fungovať takto ľahko.

Lacnejšou verziou sú spojené trojčlenné lavice bez koľajnicového systému. Tieto sa nedajú posúvať a uberajú z variability vnútorného priestoru.

Zadné bočné posuvné dvere môžu byť elektricky ovládateľné. Za luxus si však treba priplatiť. Namiesto príplatku za elektrické ovládanie odporúčame objednať posuvné dvere aj na druhej strane.

Zaujímavo riešené môže byť aj zadné okno. Za príplatok 127 eur je samostatne otvárateľné a umožňuje prístup do batožinového priestoru nad platom. Využiť sa to dá pri nakladaní a vykladaní drobností. Trojica dodávok PSA a Toyoty patria medzi etalón, pokiaľ hovoríme o variabilite vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Značka a model

Citroen Spacetourer

Peugeot Traveller

Verzia

Feel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28 240/31 272/46 214

25 112

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDi s objemom valcov 1997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

130(177)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/8,3

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1950/820

Objem batožinového priestoru/po strechu/so sklopeným 3. radom/ so sklopeným druhým radom (l)

640/900/1100/2000

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3 275; 4 956; 2 204; 1 940

Z pohľadu vodiča nám vyhovoval posed, menej už odkladacie priestory. Chýba nám lepšie miesto na kľúče, peňaženku a mobil. Všetko sa nedá natlačiť do priestoru pod dotykovým displejom. Situáciu zachraňuje box na vrchnej strane palubnej dosky.

Nám by viac vyhovovalo riešenie so stredovým tunelom. Je to viac po ruke a na rovnaké riešenie sme zvyknutí z osobných áut.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4UFB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 870
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 106
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 123
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 387
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 376
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 975
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 524
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  2. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  3. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  4. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  5. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  6. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  7. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  8. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 739
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 097
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 333
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 981
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 038
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 530
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 350
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu