SME
reklama

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

(Zdroj: Michal Švančara)

Plus

variabilita vnútorného priestoru

schopnosti auta a trakčnej kontroly na snehu

komfort

Mínus

riešenie odkladacích priestorov

treba si zvyknúť na správanie ABS na snehu

výraznejší nárast ceny pri lepšej výbave

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo spolupráce koncernu PSA a Toyoty vzišlo už niekoľko spoločných modelov. Ich posledným počinom je trojica úžitkových áut Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota Proace. Odlišujú sa iba minimálne, aj to iba v oblasti dizajnu. V tomto prípade bol vývoj výlučne na pleciach koncernu PSA. Toyota okrem vlastného pohľadu na dizajn dodala niekoľko bezpečnostných asistenčných systémov.

Úžitkové vozidlá sú v ponuke v troch rôznych veľkostiach. Nám sa dostala na test prostredná veľkosť svojou výbavou zameraná na prevoz pasažierov. Osemmiestne vozidlo malo v druhom a treťom rade sedadiel delené sedadlá v pomere 2:1. Operadlá sa však dali sklápať osobitne. Zadný rad sedadiel je vždy za príplatok. Sedadlá s lepším, koľajnicovým systémom stoja 1400 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koľajnicový systém umožňuje jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Po prvé ich môžete podľa potreby osobitne (v rámci rozdelenia 2:1) posúvať dopredu aj dozadu a zároveň sa s nimi ľahšie manipuluje pri ich demontáži a najmä pri opätovnej montáži.

Sedadlá jednoducho vložíte späť do koľajníc a v priebehu sekundy sú zacvaknuté na svojom v mieste. V prípade úžitkových áut to nezvykne fungovať takto ľahko.

Lacnejšou verziou sú spojené trojčlenné lavice bez koľajnicového systému. Tieto sa nedajú posúvať a uberajú z variability vnútorného priestoru.

Zadné bočné posuvné dvere môžu byť elektricky ovládateľné. Za luxus si však treba priplatiť. Namiesto príplatku za elektrické ovládanie odporúčame objednať posuvné dvere aj na druhej strane.

Zaujímavo riešené môže byť aj zadné okno. Za príplatok 127 eur je samostatne otvárateľné a umožňuje prístup do batožinového priestoru nad platom. Využiť sa to dá pri nakladaní a vykladaní drobností. Trojica dodávok PSA a Toyoty patria medzi etalón, pokiaľ hovoríme o variabilite vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické údaje

Značka a model

Citroen Spacetourer

Peugeot Traveller

Verzia

Feel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28 240/31 272/46 214

25 112

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDi s objemom valcov 1997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

130(177)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/8,3

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1950/820

Objem batožinového priestoru/po strechu/so sklopeným 3. radom/ so sklopeným druhým radom (l)

640/900/1100/2000

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3 275; 4 956; 2 204; 1 940

Z pohľadu vodiča nám vyhovoval posed, menej už odkladacie priestory. Chýba nám lepšie miesto na kľúče, peňaženku a mobil. Všetko sa nedá natlačiť do priestoru pod dotykovým displejom. Situáciu zachraňuje box na vrchnej strane palubnej dosky.

Nám by viac vyhovovalo riešenie so stredovým tunelom. Je to viac po ruke a na rovnaké riešenie sme zvyknutí z osobných áut.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4UFB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 177
  2. Každý piaty zomrie 9 040
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 022
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 806
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 774
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marketér Pavol Minár.

Pavol Minár hovorí o kampaniach.


Ilustračné foto.

Za deti a rodičov bojujú petíciami.


Americké systémy protivzdušnej obrany Patriot (vľavo) a NASAMS.

Odchod talianskeho systému reálne neznamená veľkú zmenu.


Jaroslav Haščák.

Finančníka prvýkrát obvinili v novembri 2022.


TASR a 1 ďalší
reklama
  1. Ľubomír Belák: Verejnoprávna RTVS?
  2. Anna Miľanová: Potrebuje jednotlivec, kolektív sponzora?...
  3. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  4. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  5. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  7. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  8. Tupou Ceruzou: RTVS
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 236
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 375
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 726
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 678
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 782
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 164
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 478
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 910
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu