Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Ilustračné foto.(Zdroj: Smart)

Od každého nového modelu očakávame, že bude aspoň o trošku lepší ako ten, ktorý nahrádza. Nový Volkswagen Golf musí mať o trošku viac výkonu, nižšiu spotrebu, viac miesta pre pasažierov aj - o pár litrov viac miesta v batožinovom kufri.

Veľký objem batožinového kufra slúži ako argument skôr pri výbere lacnejších áut, hlavne tých menších a potom vyslovene pracovných dodávkach. Zle vyriešený batožinový (nákladný) priestor pri nich môže výrazne ublížiť využiteľnosti.

Od manažérskych sedanov sa veľmi praktický kufor ani neočakáva a pri veľkých SUV na tom nezáleží, pretože si vždy môžete na strechu manotovať obrovský strešný nosič.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Koľko stojí jeden kilogram auta?

Tak ako spotreba, aj objem batožinového priestoru je v skutočnosti hodnota, ktorá len vágne zodpovedá reálnemu úžitku z auta a treba ju brať s rezervou. Aj auto s veľkým udávaným objemom batožinového kufra - napríklad kombi so splývajúcou strechou a skoseným zadným oknom - môže byť vrcholne nepraktické.

A to ani nehovoríme o tom, že 90 percent času si môžete kabelku či pracovnú tašku aj len tak položiť na sedadlo spolujazdca, pretože v aute idete sami pár kilometrov z domu do práce. Väčšina vodičov osobných áut skutočne otestuje kufor auta možno dva razy do roka, keď ide na tú zaslúženú letnú a zimnú dovolenku.

Metodika merania

Objem batožinového priestoru sa najčastejšie udáva v litroch (decimetroch kubických). Ak má napríklad nový Hyundai i30 395 litrov batožinového priestoru, neznamená to, že do jeho kufra sa presne zmestí 395 litrov vody alebo inej kvapaliny - mohlo by to byť dokonca o trochu viac.

Existujú dokonca hneď dva rôzne spôsoby merania objemu. Nemecká podľa organizácie VDA (Verband der Automobilindustrie čiže Zväz automobilového priemyslu) a americká podľa organizácie SAE (Society of Automotive Engineers čiže zväz automobilových inžinierov).

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UFM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UFM na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 290
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 285
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 712
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 13 254
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 842
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 439
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 187
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 152
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 071
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 408

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.