Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Ilustračné foto.(Zdroj: Smart)

Od každého nového modelu očakávame, že bude aspoň o trošku lepší ako ten, ktorý nahrádza. Nový Volkswagen Golf musí mať o trošku viac výkonu, nižšiu spotrebu, viac miesta pre pasažierov aj - o pár litrov viac miesta v batožinovom kufri.

Veľký objem batožinového kufra slúži ako argument skôr pri výbere lacnejších áut, hlavne tých menších a potom vyslovene pracovných dodávkach. Zle vyriešený batožinový (nákladný) priestor pri nich môže výrazne ublížiť využiteľnosti.

Od manažérskych sedanov sa veľmi praktický kufor ani neočakáva a pri veľkých SUV na tom nezáleží, pretože si vždy môžete na strechu manotovať obrovský strešný nosič.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Koľko stojí jeden kilogram auta?

Tak ako spotreba, aj objem batožinového priestoru je v skutočnosti hodnota, ktorá len vágne zodpovedá reálnemu úžitku z auta a treba ju brať s rezervou. Aj auto s veľkým udávaným objemom batožinového kufra - napríklad kombi so splývajúcou strechou a skoseným zadným oknom - môže byť vrcholne nepraktické.

A to ani nehovoríme o tom, že 90 percent času si môžete kabelku či pracovnú tašku aj len tak položiť na sedadlo spolujazdca, pretože v aute idete sami pár kilometrov z domu do práce. Väčšina vodičov osobných áut skutočne otestuje kufor auta možno dva razy do roka, keď ide na tú zaslúženú letnú a zimnú dovolenku.

Metodika merania

Objem batožinového priestoru sa najčastejšie udáva v litroch (decimetroch kubických). Ak má napríklad nový Hyundai i30 395 litrov batožinového priestoru, neznamená to, že do jeho kufra sa presne zmestí 395 litrov vody alebo inej kvapaliny - mohlo by to byť dokonca o trochu viac.

Existujú dokonca hneď dva rôzne spôsoby merania objemu. Nemecká podľa organizácie VDA (Verband der Automobilindustrie čiže Zväz automobilového priemyslu) a americká podľa organizácie SAE (Society of Automotive Engineers čiže zväz automobilových inžinierov).

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UFM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4UFM na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  2. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  3. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  7. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  8. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  9. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 553
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 320
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 959
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 047
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 430
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 456
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 064
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 5 212
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 122
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 3 546

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.