Od každého nového modelu očakávame, že bude aspoň o trošku lepší ako ten, ktorý nahrádza. Nový Volkswagen Golf musí mať o trošku viac výkonu, nižšiu spotrebu, viac miesta pre pasažierov aj - o pár litrov viac miesta v batožinovom kufri.
Veľký objem batožinového kufra slúži ako argument skôr pri výbere lacnejších áut, hlavne tých menších a potom vyslovene pracovných dodávkach. Zle vyriešený batožinový (nákladný) priestor pri nich môže výrazne ublížiť využiteľnosti.
Od manažérskych sedanov sa veľmi praktický kufor ani neočakáva a pri veľkých SUV na tom nezáleží, pretože si vždy môžete na strechu manotovať obrovský strešný nosič.

Tak ako spotreba, aj objem batožinového priestoru je v skutočnosti hodnota, ktorá len vágne zodpovedá reálnemu úžitku z auta a treba ju brať s rezervou. Aj auto s veľkým udávaným objemom batožinového kufra - napríklad kombi so splývajúcou strechou a skoseným zadným oknom - môže byť vrcholne nepraktické.
A to ani nehovoríme o tom, že 90 percent času si môžete kabelku či pracovnú tašku aj len tak položiť na sedadlo spolujazdca, pretože v aute idete sami pár kilometrov z domu do práce. Väčšina vodičov osobných áut skutočne otestuje kufor auta možno dva razy do roka, keď ide na tú zaslúženú letnú a zimnú dovolenku.
Metodika merania
Objem batožinového priestoru sa najčastejšie udáva v litroch (decimetroch kubických). Ak má napríklad nový Hyundai i30 395 litrov batožinového priestoru, neznamená to, že do jeho kufra sa presne zmestí 395 litrov vody alebo inej kvapaliny - mohlo by to byť dokonca o trochu viac.
Existujú dokonca hneď dva rôzne spôsoby merania objemu. Nemecká podľa organizácie VDA (Verband der Automobilindustrie čiže Zväz automobilového priemyslu) a americká podľa organizácie SAE (Society of Automotive Engineers čiže zväz automobilových inžinierov).