Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Mesto Praha.(Zdroj: TASR)

PRAHA. Praha si nechala vytvoriť mapy a analýzu dopravných problémov mesta. Na mape sú zobrazené kritické miesta z pohľadu vodičov áut, hromadnej dopravy aj cyklistov. Zaznamenaná je aj vyťaženosť ciest či chýbajúce električkové trate.

Na tvorbe materiálu sa okrem verejných inštitúcií podieľali občania, ktorí mestu zaslali tritisíc pripomienok. Mesto ich plánuje využiť v budúcnosti pri usporiadavaní dopravy. Novinárom to dnes uviedol námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci chcú autá, nikto nechce parkoviská

"Prahu trápi nadužívanie individuálnej automobilovej dopravy. Množstvo jázd je zbytočných a dali by sa absolvovať inak. Prioritou je tiež dostavba Pražského okruhu. Snažíme sa podporiť všetky kroky štátu, aby sa podarilo okruh dostavať," povedal Dolínek.

Mapy ukazujú miesta, v ktorých autá vytvárajú kolóny. Znázornené sú aj miesta, ktoré dopravu spomaľujú alebo komplikujú, takzvané dopravné hrdlá. "Kolóny sú orientované predovšetkým v smere do centra," hovorí Jiří Zeman z Technickej správy komunikácií.

Okrem dostavby vonkajšieho a vnútorného okruhu je ďalším z riešení výstavba záchytných parkovísk. Podľa Dolíneka ich mestské časti často nechcú a bránia sa im. "Tie autá tadiaľ ale prejdú tak či tak," hovorí Dolínek.

Cestujúcich sa pod zem dostať nepodarilo

V prípade MHD ukazuje mapa miesta, kde verejná doprava chýba. V minulosti bolo v centre zrušených viacero tramvajových tratí, napríklad prepojenie z Vinohradskej ulice okolo múzea.

"Analýza potvrdila, že vízie z minulosti, ako dostaneme cestujúcich pod zem, bola mylná. Chýbajú spoje, ktoré boli zrušené, tie treba doplniť," hovorí Dolínek. Na mape sú zaznačené aj oblasti, kam jazdia len autobusy.

Problémy chce mesto riešiť doplnením trás aj väčším zapojením železnice. Ku niektorým staniciam by mali byť napríklad presunuté električkové zastávky. Treba tiež zlepšiť kapacitu prímestskej železnice, preťažené sú spoje napríklad na trase do Berouna.

Problematické sú aj miesta na hranici Prahy a Stredočeského kraja. Na niektorých miestach sú preplnené komunikácie, po ktorých Stredočesi jazdia do Prahy, napríklad Horoměřice - Praha 6. do Prahy 6.

Cyklisti sa boja o svoje náčinie

Analýza ukázala, že 60 percent ľudí je schopných prísť do centra Prahy na bicykli za menej ako 30 minút. Boja sa však zlodejov aj terénu.

"Najväčšou bariérou sú obavy, že sa im buď niečo stane, alebo im ukradnú bicykel. Z toho vyplýva, že chýba infraštruktúra," povedal Jaroslav Mach z magistrátu. Pri železničných staniciach by preto mali vznikať miesta, kde si môžu cestujúci bicykel bezpečne odložiť.

Dokumenty slúžia mestu v rámci plánu udržateľnej mobility, ktorý rieši dopravu a jej usporiadanie do budúcnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.