SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Mesto Praha.Mesto Praha. (Zdroj: TASR)

PRAHA. Praha si nechala vytvoriť mapy a analýzu dopravných problémov mesta. Na mape sú zobrazené kritické miesta z pohľadu vodičov áut, hromadnej dopravy aj cyklistov. Zaznamenaná je aj vyťaženosť ciest či chýbajúce električkové trate.

Na tvorbe materiálu sa okrem verejných inštitúcií podieľali občania, ktorí mestu zaslali tritisíc pripomienok. Mesto ich plánuje využiť v budúcnosti pri usporiadavaní dopravy. Novinárom to dnes uviedol námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Všetci chcú autá, nikto nechce parkoviská

"Prahu trápi nadužívanie individuálnej automobilovej dopravy. Množstvo jázd je zbytočných a dali by sa absolvovať inak. Prioritou je tiež dostavba Pražského okruhu. Snažíme sa podporiť všetky kroky štátu, aby sa podarilo okruh dostavať," povedal Dolínek.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Mapy ukazujú miesta, v ktorých autá vytvárajú kolóny. Znázornené sú aj miesta, ktoré dopravu spomaľujú alebo komplikujú, takzvané dopravné hrdlá. "Kolóny sú orientované predovšetkým v smere do centra," hovorí Jiří Zeman z Technickej správy komunikácií.

Okrem dostavby vonkajšieho a vnútorného okruhu je ďalším z riešení výstavba záchytných parkovísk. Podľa Dolíneka ich mestské časti často nechcú a bránia sa im. "Tie autá tadiaľ ale prejdú tak či tak," hovorí Dolínek.

Cestujúcich sa pod zem dostať nepodarilo

V prípade MHD ukazuje mapa miesta, kde verejná doprava chýba. V minulosti bolo v centre zrušených viacero tramvajových tratí, napríklad prepojenie z Vinohradskej ulice okolo múzea.

"Analýza potvrdila, že vízie z minulosti, ako dostaneme cestujúcich pod zem, bola mylná. Chýbajú spoje, ktoré boli zrušené, tie treba doplniť," hovorí Dolínek. Na mape sú zaznačené aj oblasti, kam jazdia len autobusy.

Skryť Vypnúť reklamu

Problémy chce mesto riešiť doplnením trás aj väčším zapojením železnice. Ku niektorým staniciam by mali byť napríklad presunuté električkové zastávky. Treba tiež zlepšiť kapacitu prímestskej železnice, preťažené sú spoje napríklad na trase do Berouna.

Problematické sú aj miesta na hranici Prahy a Stredočeského kraja. Na niektorých miestach sú preplnené komunikácie, po ktorých Stredočesi jazdia do Prahy, napríklad Horoměřice - Praha 6. do Prahy 6.

Cyklisti sa boja o svoje náčinie

Analýza ukázala, že 60 percent ľudí je schopných prísť do centra Prahy na bicykli za menej ako 30 minút. Boja sa však zlodejov aj terénu.

"Najväčšou bariérou sú obavy, že sa im buď niečo stane, alebo im ukradnú bicykel. Z toho vyplýva, že chýba infraštruktúra," povedal Jaroslav Mach z magistrátu. Pri železničných staniciach by preto mali vznikať miesta, kde si môžu cestujúci bicykel bezpečne odložiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Dokumenty slúžia mestu v rámci plánu udržateľnej mobility, ktorý rieši dopravu a jej usporiadanie do budúcnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Križovatky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan