Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Mesto Praha.Mesto Praha.(Zdroj: TASR)

PRAHA. Praha si nechala vytvoriť mapy a analýzu dopravných problémov mesta. Na mape sú zobrazené kritické miesta z pohľadu vodičov áut, hromadnej dopravy aj cyklistov. Zaznamenaná je aj vyťaženosť ciest či chýbajúce električkové trate.

Na tvorbe materiálu sa okrem verejných inštitúcií podieľali občania, ktorí mestu zaslali tritisíc pripomienok. Mesto ich plánuje využiť v budúcnosti pri usporiadavaní dopravy. Novinárom to dnes uviedol námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Všetci chcú autá, nikto nechce parkoviská

"Prahu trápi nadužívanie individuálnej automobilovej dopravy. Množstvo jázd je zbytočných a dali by sa absolvovať inak. Prioritou je tiež dostavba Pražského okruhu. Snažíme sa podporiť všetky kroky štátu, aby sa podarilo okruh dostavať," povedal Dolínek.

Mapy ukazujú miesta, v ktorých autá vytvárajú kolóny. Znázornené sú aj miesta, ktoré dopravu spomaľujú alebo komplikujú, takzvané dopravné hrdlá. "Kolóny sú orientované predovšetkým v smere do centra," hovorí Jiří Zeman z Technickej správy komunikácií.

Okrem dostavby vonkajšieho a vnútorného okruhu je ďalším z riešení výstavba záchytných parkovísk. Podľa Dolíneka ich mestské časti často nechcú a bránia sa im. "Tie autá tadiaľ ale prejdú tak či tak," hovorí Dolínek.

Cestujúcich sa pod zem dostať nepodarilo

V prípade MHD ukazuje mapa miesta, kde verejná doprava chýba. V minulosti bolo v centre zrušených viacero tramvajových tratí, napríklad prepojenie z Vinohradskej ulice okolo múzea.

"Analýza potvrdila, že vízie z minulosti, ako dostaneme cestujúcich pod zem, bola mylná. Chýbajú spoje, ktoré boli zrušené, tie treba doplniť," hovorí Dolínek. Na mape sú zaznačené aj oblasti, kam jazdia len autobusy.

Problémy chce mesto riešiť doplnením trás aj väčším zapojením železnice. Ku niektorým staniciam by mali byť napríklad presunuté električkové zastávky. Treba tiež zlepšiť kapacitu prímestskej železnice, preťažené sú spoje napríklad na trase do Berouna.

Problematické sú aj miesta na hranici Prahy a Stredočeského kraja. Na niektorých miestach sú preplnené komunikácie, po ktorých Stredočesi jazdia do Prahy, napríklad Horoměřice - Praha 6. do Prahy 6.

Cyklisti sa boja o svoje náčinie

Analýza ukázala, že 60 percent ľudí je schopných prísť do centra Prahy na bicykli za menej ako 30 minút. Boja sa však zlodejov aj terénu.

"Najväčšou bariérou sú obavy, že sa im buď niečo stane, alebo im ukradnú bicykel. Z toho vyplýva, že chýba infraštruktúra," povedal Jaroslav Mach z magistrátu. Pri železničných staniciach by preto mali vznikať miesta, kde si môžu cestujúci bicykel bezpečne odložiť.

Dokumenty slúžia mestu v rámci plánu udržateľnej mobility, ktorý rieši dopravu a jej usporiadanie do budúcnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 270
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 547
  3. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 8 598
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 331
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 6 260
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 897
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 493
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 175
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 034
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 797

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Petra Schutza

Pellegrini plakal nad rozliatym mliekom

Zdá sa, že v jazde za funkciou sudcu má Fico širokú základňu, o ktorú sa podopiera.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo