SME

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Mesto Praha.Mesto Praha. (Zdroj: TASR)

PRAHA. Praha si nechala vytvoriť mapy a analýzu dopravných problémov mesta. Na mape sú zobrazené kritické miesta z pohľadu vodičov áut, hromadnej dopravy aj cyklistov. Zaznamenaná je aj vyťaženosť ciest či chýbajúce električkové trate.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tvorbe materiálu sa okrem verejných inštitúcií podieľali občania, ktorí mestu zaslali tritisíc pripomienok. Mesto ich plánuje využiť v budúcnosti pri usporiadavaní dopravy. Novinárom to dnes uviedol námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Všetci chcú autá, nikto nechce parkoviská

"Prahu trápi nadužívanie individuálnej automobilovej dopravy. Množstvo jázd je zbytočných a dali by sa absolvovať inak. Prioritou je tiež dostavba Pražského okruhu. Snažíme sa podporiť všetky kroky štátu, aby sa podarilo okruh dostavať," povedal Dolínek.

SkryťVypnúť reklamu

Mapy ukazujú miesta, v ktorých autá vytvárajú kolóny. Znázornené sú aj miesta, ktoré dopravu spomaľujú alebo komplikujú, takzvané dopravné hrdlá. "Kolóny sú orientované predovšetkým v smere do centra," hovorí Jiří Zeman z Technickej správy komunikácií.

Okrem dostavby vonkajšieho a vnútorného okruhu je ďalším z riešení výstavba záchytných parkovísk. Podľa Dolíneka ich mestské časti často nechcú a bránia sa im. "Tie autá tadiaľ ale prejdú tak či tak," hovorí Dolínek.

Cestujúcich sa pod zem dostať nepodarilo

V prípade MHD ukazuje mapa miesta, kde verejná doprava chýba. V minulosti bolo v centre zrušených viacero tramvajových tratí, napríklad prepojenie z Vinohradskej ulice okolo múzea.

"Analýza potvrdila, že vízie z minulosti, ako dostaneme cestujúcich pod zem, bola mylná. Chýbajú spoje, ktoré boli zrušené, tie treba doplniť," hovorí Dolínek. Na mape sú zaznačené aj oblasti, kam jazdia len autobusy.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy chce mesto riešiť doplnením trás aj väčším zapojením železnice. Ku niektorým staniciam by mali byť napríklad presunuté električkové zastávky. Treba tiež zlepšiť kapacitu prímestskej železnice, preťažené sú spoje napríklad na trase do Berouna.

Problematické sú aj miesta na hranici Prahy a Stredočeského kraja. Na niektorých miestach sú preplnené komunikácie, po ktorých Stredočesi jazdia do Prahy, napríklad Horoměřice - Praha 6. do Prahy 6.

Cyklisti sa boja o svoje náčinie

Analýza ukázala, že 60 percent ľudí je schopných prísť do centra Prahy na bicykli za menej ako 30 minút. Boja sa však zlodejov aj terénu.

"Najväčšou bariérou sú obavy, že sa im buď niečo stane, alebo im ukradnú bicykel. Z toho vyplýva, že chýba infraštruktúra," povedal Jaroslav Mach z magistrátu. Pri železničných staniciach by preto mali vznikať miesta, kde si môžu cestujúci bicykel bezpečne odložiť.

SkryťVypnúť reklamu

Dokumenty slúžia mestu v rámci plánu udržateľnej mobility, ktorý rieši dopravu a jej usporiadanie do budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 84 428
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 533
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 264
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 532
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 334
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 219
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 407
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  2. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  4. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  7. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  8. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 712
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 583
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 41 423
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 255
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 461
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 14 425
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 975
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 830
  1. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  2. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  3. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  4. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  5. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťZatvoriť reklamu