SME
Nedeľa, 21. apríl , 2019

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Mesto Praha.Mesto Praha.(Zdroj: TASR)

PRAHA. Praha si nechala vytvoriť mapy a analýzu dopravných problémov mesta. Na mape sú zobrazené kritické miesta z pohľadu vodičov áut, hromadnej dopravy aj cyklistov. Zaznamenaná je aj vyťaženosť ciest či chýbajúce električkové trate.

Na tvorbe materiálu sa okrem verejných inštitúcií podieľali občania, ktorí mestu zaslali tritisíc pripomienok. Mesto ich plánuje využiť v budúcnosti pri usporiadavaní dopravy. Novinárom to dnes uviedol námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Všetci chcú autá, nikto nechce parkoviská

"Prahu trápi nadužívanie individuálnej automobilovej dopravy. Množstvo jázd je zbytočných a dali by sa absolvovať inak. Prioritou je tiež dostavba Pražského okruhu. Snažíme sa podporiť všetky kroky štátu, aby sa podarilo okruh dostavať," povedal Dolínek.

Mapy ukazujú miesta, v ktorých autá vytvárajú kolóny. Znázornené sú aj miesta, ktoré dopravu spomaľujú alebo komplikujú, takzvané dopravné hrdlá. "Kolóny sú orientované predovšetkým v smere do centra," hovorí Jiří Zeman z Technickej správy komunikácií.

Okrem dostavby vonkajšieho a vnútorného okruhu je ďalším z riešení výstavba záchytných parkovísk. Podľa Dolíneka ich mestské časti často nechcú a bránia sa im. "Tie autá tadiaľ ale prejdú tak či tak," hovorí Dolínek.

Cestujúcich sa pod zem dostať nepodarilo

V prípade MHD ukazuje mapa miesta, kde verejná doprava chýba. V minulosti bolo v centre zrušených viacero tramvajových tratí, napríklad prepojenie z Vinohradskej ulice okolo múzea.

"Analýza potvrdila, že vízie z minulosti, ako dostaneme cestujúcich pod zem, bola mylná. Chýbajú spoje, ktoré boli zrušené, tie treba doplniť," hovorí Dolínek. Na mape sú zaznačené aj oblasti, kam jazdia len autobusy.

Problémy chce mesto riešiť doplnením trás aj väčším zapojením železnice. Ku niektorým staniciam by mali byť napríklad presunuté električkové zastávky. Treba tiež zlepšiť kapacitu prímestskej železnice, preťažené sú spoje napríklad na trase do Berouna.

Problematické sú aj miesta na hranici Prahy a Stredočeského kraja. Na niektorých miestach sú preplnené komunikácie, po ktorých Stredočesi jazdia do Prahy, napríklad Horoměřice - Praha 6. do Prahy 6.

Cyklisti sa boja o svoje náčinie

Analýza ukázala, že 60 percent ľudí je schopných prísť do centra Prahy na bicykli za menej ako 30 minút. Boja sa však zlodejov aj terénu.

"Najväčšou bariérou sú obavy, že sa im buď niečo stane, alebo im ukradnú bicykel. Z toho vyplýva, že chýba infraštruktúra," povedal Jaroslav Mach z magistrátu. Pri železničných staniciach by preto mali vznikať miesta, kde si môžu cestujúci bicykel bezpečne odložiť.

Dokumenty slúžia mestu v rámci plánu udržateľnej mobility, ktorý rieši dopravu a jej usporiadanie do budúcnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 17 063
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 13 966
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 837
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 366
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 839
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 884
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 256
  8. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 4 060
  9. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 484
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 382

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Vedie Linku pre týrané ženy: Volajú nám aj také, ktoré partner týra desiatky rokov

Mária Víteková vraví, že ženy nemôžu nútiť, aby násilníkov opustili.

Mária Víteková vedie Národnú linku pre ženy zažívajúce násilie.
Tibor Gašpar, bývalý policajný prezident.

Extrémne výkony v práci majú aj odvrátenú stranu

IT architekti a piloti sú podľa Profesia.sk na Slovensku najlepšie platení.

Daniel Buchta.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa