Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Ilustračné foto.(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Z projektu autonómneho auta, na ktorom pracuje Google, počas minulého roka odišli viacerí zamestnanci. Podľa agentúry Bloomberg boli zamestnanci nedostatočne motivovaní, aby zotrvali.

Medzi dôvody, ktoré viedli zamestnancov k odchodu, radí agentúra zmeny vo vedení, nejasnú stratégiu, ale aj - príliš vysoké platy.

Projekt autonómneho auta založil Google v roku 2010, čím výrazne predbehol konkurenciu. Minulý rok sa projekt odčlenil pod vlastnú firmu Waymo, ktorá je spolu s Googlom súčasťou holdingu Alphabet.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Google a Fiat Chrysler predstavili prvé spoločné auto bez šoféra

Jedným z cieľov rozčlenenia Googlu na viaceré menšie firmy podľa bolo, že internetový vyhľadávač - a reklamný gigant - už nemal dotovať ďalšie činnosti. Každá zložka mala byť finančne sebestačná.

Zhrabli peniaze a odišli ku konkurencii

Pri začatí vývoja autonómneho auta nastavil Google odmeňovanie zamestnancov tak, aby ich platy boli naviazané na pokroky vo vývoji roboauta, nie na zisky z reklamy vo vyhľadávači.

V roku 2015, keď konkurencia ešte len ohlasovala vývoj autonómnych systémov, už mal Google najazdených vyše 1,6 milióna testovacích kilometrov. Analytici predpokladali, že táto technológia celkom zmení dopravný priemysel.

Hoci projekt oslavoval úspechy, k definitívnemu cieľu - hotovému autu s autonómnym softvérom, ktoré by vererjnosť mohla využívať na prepravu - mal ešte ďaleko. Ani v roku 2017 ešte nezačali autonómne autá Googlu generovať zisky.

Pri vyplácaní odmien na konci roku 2015 bol rast zohľadnený v koeficiente, ktorým sa násobili zamestnanecké prémie. Presný prepočet nie je známy, no vzorec zrejme vyplatené sumy extrémne nafúkol.

V prípade najstarších zamestnancov projektu dosiahli prémie aj niekoľko miliónov dolárov, cituje Bloomberg ľudí z prostredia firmy. Po ich vyplatení si viacerí povedali, že už sú finančne zabezpečení a prácu nepotrebujú.

V roku 2016 preto z projektu odišli viacerí vysokopostavení manažéri. Tí zamestnali v startupoch a firmách, ktoré vyvíjajú umelú inteligenciu či autonómny softvér pre autá alebo kamióny.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kamión bez šoféra splnil prvú zákazku, doviezol pivo

Náklady na výskum narástli

Zamestnanecké prémie otriasli účtovnými knihami celého Googlu. V štvrtom kvartáli roku 2015 narástli výdavky Googlu o 14 percent na 6,6 miliardy dolárov (6,27 mld. eur).

Na tieto výdavky mali vplyv "náklady na výskum a vývoj, ovplyvnené výdavkami vyplývajúcimi z výsledkov projektov, ktoré boli nastavené pred viacerými rokmi," uviedla vtedy finančná riaditeľka Googlu. Zdroje znalé veci pre Bloomberg uvádzajú, že za všeobecnou formulkou sa skrývajú prémie zamestnancov pracujúcich na roboaute.

Pôvodný program bol tak drahý, že ho manažéri Alphabetu museli osobitne vysvetľovať - ešte predtým, ako začal generovať zisk. Výška odmien navyše pripravila firmu o viaceré talenty.

Samostatná spoločnosť Waymo, pod ktorou teraz Google svoje roboauto vyvíja, má jednoznačnejší systém odmien. Ku všetkým zamestnancom by mal tento systém pristupovať rovnako.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 638
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 431
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 756
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 633
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 346
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 232
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 997
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 507
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia, Google

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.