Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Ilustračné foto.(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Z projektu autonómneho auta, na ktorom pracuje Google, počas minulého roka odišli viacerí zamestnanci. Podľa agentúry Bloomberg boli zamestnanci nedostatočne motivovaní, aby zotrvali.

Medzi dôvody, ktoré viedli zamestnancov k odchodu, radí agentúra zmeny vo vedení, nejasnú stratégiu, ale aj - príliš vysoké platy.

Projekt autonómneho auta založil Google v roku 2010, čím výrazne predbehol konkurenciu. Minulý rok sa projekt odčlenil pod vlastnú firmu Waymo, ktorá je spolu s Googlom súčasťou holdingu Alphabet.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Google a Fiat Chrysler predstavili prvé spoločné auto bez šoféra

Jedným z cieľov rozčlenenia Googlu na viaceré menšie firmy podľa bolo, že internetový vyhľadávač - a reklamný gigant - už nemal dotovať ďalšie činnosti. Každá zložka mala byť finančne sebestačná.

Zhrabli peniaze a odišli ku konkurencii

Pri začatí vývoja autonómneho auta nastavil Google odmeňovanie zamestnancov tak, aby ich platy boli naviazané na pokroky vo vývoji roboauta, nie na zisky z reklamy vo vyhľadávači.

V roku 2015, keď konkurencia ešte len ohlasovala vývoj autonómnych systémov, už mal Google najazdených vyše 1,6 milióna testovacích kilometrov. Analytici predpokladali, že táto technológia celkom zmení dopravný priemysel.

Hoci projekt oslavoval úspechy, k definitívnemu cieľu - hotovému autu s autonómnym softvérom, ktoré by vererjnosť mohla využívať na prepravu - mal ešte ďaleko. Ani v roku 2017 ešte nezačali autonómne autá Googlu generovať zisky.

Pri vyplácaní odmien na konci roku 2015 bol rast zohľadnený v koeficiente, ktorým sa násobili zamestnanecké prémie. Presný prepočet nie je známy, no vzorec zrejme vyplatené sumy extrémne nafúkol.

V prípade najstarších zamestnancov projektu dosiahli prémie aj niekoľko miliónov dolárov, cituje Bloomberg ľudí z prostredia firmy. Po ich vyplatení si viacerí povedali, že už sú finančne zabezpečení a prácu nepotrebujú.

V roku 2016 preto z projektu odišli viacerí vysokopostavení manažéri. Tí zamestnali v startupoch a firmách, ktoré vyvíjajú umelú inteligenciu či autonómny softvér pre autá alebo kamióny.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kamión bez šoféra splnil prvú zákazku, doviezol pivo

Náklady na výskum narástli

Zamestnanecké prémie otriasli účtovnými knihami celého Googlu. V štvrtom kvartáli roku 2015 narástli výdavky Googlu o 14 percent na 6,6 miliardy dolárov (6,27 mld. eur).

Na tieto výdavky mali vplyv "náklady na výskum a vývoj, ovplyvnené výdavkami vyplývajúcimi z výsledkov projektov, ktoré boli nastavené pred viacerými rokmi," uviedla vtedy finančná riaditeľka Googlu. Zdroje znalé veci pre Bloomberg uvádzajú, že za všeobecnou formulkou sa skrývajú prémie zamestnancov pracujúcich na roboaute.

Pôvodný program bol tak drahý, že ho manažéri Alphabetu museli osobitne vysvetľovať - ešte predtým, ako začal generovať zisk. Výška odmien navyše pripravila firmu o viaceré talenty.

Samostatná spoločnosť Waymo, pod ktorou teraz Google svoje roboauto vyvíja, má jednoznačnejší systém odmien. Ku všetkým zamestnancom by mal tento systém pristupovať rovnako.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  3. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  4. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  6. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  7. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  9. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  10. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 20 333
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 192
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 453
  4. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 404
  5. Ako vyzerajú dnešní otroci? 4 329
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 073
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 627
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 149
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 988
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 820

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

DOMOV

Právnici z HZDS sa uchytili. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej.

KOMENTÁRE

Trump je menej vierohodný, ako bol Mečiar

Pokračujúce odhaľovanie prepojenia na Rusko vytvára krízu.

Neprehliadnite tiež

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop