Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Ilustračné foto.(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Z projektu autonómneho auta, na ktorom pracuje Google, počas minulého roka odišli viacerí zamestnanci. Podľa agentúry Bloomberg boli zamestnanci nedostatočne motivovaní, aby zotrvali.

Medzi dôvody, ktoré viedli zamestnancov k odchodu, radí agentúra zmeny vo vedení, nejasnú stratégiu, ale aj - príliš vysoké platy.

Projekt autonómneho auta založil Google v roku 2010, čím výrazne predbehol konkurenciu. Minulý rok sa projekt odčlenil pod vlastnú firmu Waymo, ktorá je spolu s Googlom súčasťou holdingu Alphabet.

Prečítajte si tiež: Google a Fiat Chrysler predstavili prvé spoločné auto bez šoféra

Jedným z cieľov rozčlenenia Googlu na viaceré menšie firmy podľa bolo, že internetový vyhľadávač - a reklamný gigant - už nemal dotovať ďalšie činnosti. Každá zložka mala byť finančne sebestačná.

Zhrabli peniaze a odišli ku konkurencii

Pri začatí vývoja autonómneho auta nastavil Google odmeňovanie zamestnancov tak, aby ich platy boli naviazané na pokroky vo vývoji roboauta, nie na zisky z reklamy vo vyhľadávači.

V roku 2015, keď konkurencia ešte len ohlasovala vývoj autonómnych systémov, už mal Google najazdených vyše 1,6 milióna testovacích kilometrov. Analytici predpokladali, že táto technológia celkom zmení dopravný priemysel.

Hoci projekt oslavoval úspechy, k definitívnemu cieľu - hotovému autu s autonómnym softvérom, ktoré by vererjnosť mohla využívať na prepravu - mal ešte ďaleko. Ani v roku 2017 ešte nezačali autonómne autá Googlu generovať zisky.

Pri vyplácaní odmien na konci roku 2015 bol rast zohľadnený v koeficiente, ktorým sa násobili zamestnanecké prémie. Presný prepočet nie je známy, no vzorec zrejme vyplatené sumy extrémne nafúkol.

V prípade najstarších zamestnancov projektu dosiahli prémie aj niekoľko miliónov dolárov, cituje Bloomberg ľudí z prostredia firmy. Po ich vyplatení si viacerí povedali, že už sú finančne zabezpečení a prácu nepotrebujú.

V roku 2016 preto z projektu odišli viacerí vysokopostavení manažéri. Tí zamestnali v startupoch a firmách, ktoré vyvíjajú umelú inteligenciu či autonómny softvér pre autá alebo kamióny.

Prečítajte si tiež: Kamión bez šoféra splnil prvú zákazku, doviezol pivo

Náklady na výskum narástli

Zamestnanecké prémie otriasli účtovnými knihami celého Googlu. V štvrtom kvartáli roku 2015 narástli výdavky Googlu o 14 percent na 6,6 miliardy dolárov (6,27 mld. eur).

Na tieto výdavky mali vplyv "náklady na výskum a vývoj, ovplyvnené výdavkami vyplývajúcimi z výsledkov projektov, ktoré boli nastavené pred viacerými rokmi," uviedla vtedy finančná riaditeľka Googlu. Zdroje znalé veci pre Bloomberg uvádzajú, že za všeobecnou formulkou sa skrývajú prémie zamestnancov pracujúcich na roboaute.

Pôvodný program bol tak drahý, že ho manažéri Alphabetu museli osobitne vysvetľovať - ešte predtým, ako začal generovať zisk. Výška odmien navyše pripravila firmu o viaceré talenty.

Samostatná spoločnosť Waymo, pod ktorou teraz Google svoje roboauto vyvíja, má jednoznačnejší systém odmien. Ku všetkým zamestnancom by mal tento systém pristupovať rovnako.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  6. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  7. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 967
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 455
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 831
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 956
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 561
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 705
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 668
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 293
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 766
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 601

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia, Google

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ja si tú hodnosť zaslúžim. Fenomén z Danka urobili výložky

Brbty mimo kamery nerobí, tvrdia jeho známi.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.

DOMOV

Lajčák je podľa odborníkov nahnevaný a netaktizuje

Minister Lajčák hrozí odchodom z vlády.

Neprehliadnite tiež

Mercedes v Bratislave strhol plachtu z najvýkonnejšieho GT

Najvýkonnejšia verzia krotí 639 koní.

Lamborghini Urus ST-X je SUV pripravené na nový druh pretekov

Stane hviezdou vlastného značkového šampionátu.

Malé Suzuki Jimny sa môže jednoducho premeniť na Mercedes či Land Rover

Japonský úpravca začne konverziu ponúkať budúci rok.

Výroba Volkswagenu Passat sa presunie do Česka k Škode Superb

Nové rodisko sa hľadá pre Škodu Karoq a Seat Ateca.