Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Ilustračné foto.(Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Z projektu autonómneho auta, na ktorom pracuje Google, počas minulého roka odišli viacerí zamestnanci. Podľa agentúry Bloomberg boli zamestnanci nedostatočne motivovaní, aby zotrvali.

Medzi dôvody, ktoré viedli zamestnancov k odchodu, radí agentúra zmeny vo vedení, nejasnú stratégiu, ale aj - príliš vysoké platy.

Projekt autonómneho auta založil Google v roku 2010, čím výrazne predbehol konkurenciu. Minulý rok sa projekt odčlenil pod vlastnú firmu Waymo, ktorá je spolu s Googlom súčasťou holdingu Alphabet.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Google a Fiat Chrysler predstavili prvé spoločné auto bez šoféra

Jedným z cieľov rozčlenenia Googlu na viaceré menšie firmy podľa bolo, že internetový vyhľadávač - a reklamný gigant - už nemal dotovať ďalšie činnosti. Každá zložka mala byť finančne sebestačná.

Zhrabli peniaze a odišli ku konkurencii

Pri začatí vývoja autonómneho auta nastavil Google odmeňovanie zamestnancov tak, aby ich platy boli naviazané na pokroky vo vývoji roboauta, nie na zisky z reklamy vo vyhľadávači.

V roku 2015, keď konkurencia ešte len ohlasovala vývoj autonómnych systémov, už mal Google najazdených vyše 1,6 milióna testovacích kilometrov. Analytici predpokladali, že táto technológia celkom zmení dopravný priemysel.

Hoci projekt oslavoval úspechy, k definitívnemu cieľu - hotovému autu s autonómnym softvérom, ktoré by vererjnosť mohla využívať na prepravu - mal ešte ďaleko. Ani v roku 2017 ešte nezačali autonómne autá Googlu generovať zisky.

Pri vyplácaní odmien na konci roku 2015 bol rast zohľadnený v koeficiente, ktorým sa násobili zamestnanecké prémie. Presný prepočet nie je známy, no vzorec zrejme vyplatené sumy extrémne nafúkol.

V prípade najstarších zamestnancov projektu dosiahli prémie aj niekoľko miliónov dolárov, cituje Bloomberg ľudí z prostredia firmy. Po ich vyplatení si viacerí povedali, že už sú finančne zabezpečení a prácu nepotrebujú.

V roku 2016 preto z projektu odišli viacerí vysokopostavení manažéri. Tí zamestnali v startupoch a firmách, ktoré vyvíjajú umelú inteligenciu či autonómny softvér pre autá alebo kamióny.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kamión bez šoféra splnil prvú zákazku, doviezol pivo

Náklady na výskum narástli

Zamestnanecké prémie otriasli účtovnými knihami celého Googlu. V štvrtom kvartáli roku 2015 narástli výdavky Googlu o 14 percent na 6,6 miliardy dolárov (6,27 mld. eur).

Na tieto výdavky mali vplyv "náklady na výskum a vývoj, ovplyvnené výdavkami vyplývajúcimi z výsledkov projektov, ktoré boli nastavené pred viacerými rokmi," uviedla vtedy finančná riaditeľka Googlu. Zdroje znalé veci pre Bloomberg uvádzajú, že za všeobecnou formulkou sa skrývajú prémie zamestnancov pracujúcich na roboaute.

Pôvodný program bol tak drahý, že ho manažéri Alphabetu museli osobitne vysvetľovať - ešte predtým, ako začal generovať zisk. Výška odmien navyše pripravila firmu o viaceré talenty.

Samostatná spoločnosť Waymo, pod ktorou teraz Google svoje roboauto vyvíja, má jednoznačnejší systém odmien. Ku všetkým zamestnancom by mal tento systém pristupovať rovnako.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 251
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 227
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 634
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 383
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 031
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 004
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 904
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 615
  10. Inteligencia vo všetkom 1 554

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová (minúta po minúte)

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop