SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Google)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Z projektu autonómneho auta, na ktorom pracuje Google, počas minulého roka odišli viacerí zamestnanci. Podľa agentúry Bloomberg boli zamestnanci nedostatočne motivovaní, aby zotrvali.

Medzi dôvody, ktoré viedli zamestnancov k odchodu, radí agentúra zmeny vo vedení, nejasnú stratégiu, ale aj - príliš vysoké platy.

Projekt autonómneho auta založil Google v roku 2010, čím výrazne predbehol konkurenciu. Minulý rok sa projekt odčlenil pod vlastnú firmu Waymo, ktorá je spolu s Googlom súčasťou holdingu Alphabet.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Google a Fiat Chrysler predstavili prvé spoločné auto bez šoféra Čítajte 

Jedným z cieľov rozčlenenia Googlu na viaceré menšie firmy podľa bolo, že internetový vyhľadávač - a reklamný gigant - už nemal dotovať ďalšie činnosti. Každá zložka mala byť finančne sebestačná.

Zhrabli peniaze a odišli ku konkurencii

Pri začatí vývoja autonómneho auta nastavil Google odmeňovanie zamestnancov tak, aby ich platy boli naviazané na pokroky vo vývoji roboauta, nie na zisky z reklamy vo vyhľadávači.

V roku 2015, keď konkurencia ešte len ohlasovala vývoj autonómnych systémov, už mal Google najazdených vyše 1,6 milióna testovacích kilometrov. Analytici predpokladali, že táto technológia celkom zmení dopravný priemysel.

Hoci projekt oslavoval úspechy, k definitívnemu cieľu - hotovému autu s autonómnym softvérom, ktoré by vererjnosť mohla využívať na prepravu - mal ešte ďaleko. Ani v roku 2017 ešte nezačali autonómne autá Googlu generovať zisky.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri vyplácaní odmien na konci roku 2015 bol rast zohľadnený v koeficiente, ktorým sa násobili zamestnanecké prémie. Presný prepočet nie je známy, no vzorec zrejme vyplatené sumy extrémne nafúkol.

V prípade najstarších zamestnancov projektu dosiahli prémie aj niekoľko miliónov dolárov, cituje Bloomberg ľudí z prostredia firmy. Po ich vyplatení si viacerí povedali, že už sú finančne zabezpečení a prácu nepotrebujú.

V roku 2016 preto z projektu odišli viacerí vysokopostavení manažéri. Tí zamestnali v startupoch a firmách, ktoré vyvíjajú umelú inteligenciu či autonómny softvér pre autá alebo kamióny.

Prečítajte si tiež: Kamión bez šoféra splnil prvú zákazku, doviezol pivo Čítajte 

Náklady na výskum narástli

Zamestnanecké prémie otriasli účtovnými knihami celého Googlu. V štvrtom kvartáli roku 2015 narástli výdavky Googlu o 14 percent na 6,6 miliardy dolárov (6,27 mld. eur).

Skryť Vypnúť reklamu

Na tieto výdavky mali vplyv "náklady na výskum a vývoj, ovplyvnené výdavkami vyplývajúcimi z výsledkov projektov, ktoré boli nastavené pred viacerými rokmi," uviedla vtedy finančná riaditeľka Googlu. Zdroje znalé veci pre Bloomberg uvádzajú, že za všeobecnou formulkou sa skrývajú prémie zamestnancov pracujúcich na roboaute.

Pôvodný program bol tak drahý, že ho manažéri Alphabetu museli osobitne vysvetľovať - ešte predtým, ako začal generovať zisk. Výška odmien navyše pripravila firmu o viaceré talenty.

Samostatná spoločnosť Waymo, pod ktorou teraz Google svoje roboauto vyvíja, má jednoznačnejší systém odmien. Ku všetkým zamestnancom by mal tento systém pristupovať rovnako.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Google

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Umelá inteligencia, Autonómne autá a budúcnosť dopravy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.