Jawa stavila na retro vzhľad a čínsku techniku

Ponuku tradičnej českej značky obohatili modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage.

Jawa 350 OHC(Zdroj: Jawa )

Český výrobca motocyklov Jawa vstupuje do roka 2017 s dvoma novými prírastkami. Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage vsádzajú na retro vzhľad a v prvom prípade aj na čínsku techniku.

Jawa 350 OHC sa dizajnom vracia do 70-tych a 80-tych rokov minulého storočia. Inšpiráciu našla konkrétne v modeli Jawa 350 typ 634. Pod jej tradičným vzhľadom sa však skrýva čínska technika.

Novinka totiž vychádza z motocykla Shineray 400. To je hlavný dôvod, prečo ju, napriek označeniu 350, poháňa štvortaktný jednovalec s objemom 397,2 ccm.

Článok pokračuje pod video reklamou

Motor produkuje výkon 20,4 kW pri 6500 otáčkach a dosahuje maximálny krútiaci moment 30,6 Nm pri 5000 otáčkach. Prevodovka je 5-stupňová. Motorka sa rozbehne maximálne na 130 km/h a jej priemerná spotreba je len nepatrne vyššia ako tri litre na 100 km.

Aby sa nový motocykel mohol predávať na európskych trhoch, musí spĺňať emisnú normu Euro 4 a ďalšie aktuálne bezpečnostné predpisy. Aj preto je, ako vôbec prvý model v histórii českej značky, vybavený systémom ABS, ktorý je v EÚ povinný pre všetky nové motocykle nad 125 ccm.

Prečítajte si tiež: Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Systém ABS sa spolu s 280 mm kotúčovou brzdou stará o zabrzdenie predného kolesa. Na zadnom kolese nachádzame bubnovú brzdu s priemerom 160 mm.

Prípadný záujemca si na Jawu 350 OHC musí pripraviť minimálne 99 930 českých korún (v prepočte cca 3 700 eur).

Aj druhá novinka Jawa 660 Vintage sa dizajnom niektorých prvkov vracia k modelu 350 typ 634, techniku však preberá z cestovného endura Jawa 660 Sportard.

Na jej pohon slúži kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec Minarelli s objemom 660 ccm a elektronickým vstrekovaním paliva.

Motor s výkonom 36 kW pri 6000 otáčkach a krútiacim momentom 57,5 Nm pri 5500 otáčkach spolupracuje s 5-stupňovou prevodovkou. Dané parametre stačia na maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Vyšší výkon si vyžiadal silnejší brzdový systém. Vpredu sa tak Jawa 660 Vintage môže spoľahnúť na dva 305 mm kotúče, kým zadná brzda má jeden kotúč s priemerom 220 mm.

Motocykel sa bude oficiálne predávať ako verzia modelu 660, takže nové emisné normy spĺňať nemusí. Cena v jeho prípade začína na sume 179 830 českých korún (cca 6650 eur).

Jawa 350 OHCJawa 660 Vintage
Motor

vzduchom chladený jednovalec (4T) SOHC s objemom 397,2 ccm

kvapalinou chladený jednovalec (4T) SOHC s objemom 660 ccm
Výkon20,4 kW pri 6500 ot./min36 kW pri 6000 ot./min
Krútiaci moment30,6 Nm pri 5000 ot./min57,5 pri 5500 ot./min
Prevodovka5-stupňová5-stupňová
Maximálna rýchlosť130 km/h160 km/h
Suchá hmotnosť160 kg198 kg
Výška sedadla760 mm825 mm
Rázvor1420 mm1500 mm
Objem nádrže12,5 l15 l
Zdvih vpredu150 mm150 mm
Zdvih vzadu80 mm170 mm
Predná brzdajednokotúčová 280 mm s ABSdvojkotúčová 305 mm
Zadná brzdabubnová 160 mmjednokotúčová 220 mm
Pneumatiky vpredu100/90 - 19"100(110)/90(80) - 19"
Pneumatiky vzadu130/70 - 18"140(150)/80(70) - 17"

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.