Ghosn opúšťa pozíciu šéfa Nissanu, bude sa venovať Renaultu a Mitsubishi

Z funkcie odchádza po 18 rokoch.

Carlos Ghosn.(Zdroj: TASR / AP)

TOKIO. Spolupredseda predstavenstva Nissanu Carlos Ghosn (62) po 18 rokoch odchádza z funkcie. Od 1. apríla bude koncern viesť jeho partner Hiroto Saikawa.

Brazílčan Ghosn zostane vo funkcii prezidenta Nissanu. Saikawa je v súčasnosti spolupredsedom predstavenstva a prezident združenia japonských automobiliek.

"Aj naďalej budem viesť firmu, a to samostatne aj v rámci Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi," povedal Ghosn. Zdôraznil svoje presvedčenie, že ním vytvorený manažérsky tím disponuje dostatkom talentu a skúseností, aby splnil operatívne a strategické ciele Nissanu.

Nissan vytvoril alianciu s francúzskym Renaultom v roku 1999 a Ghosn sa dostal na čelo Nissanu, aby zadlžený koncern vyviedol z krízy. Ghosn zostáva vo funkcii šéfa predstavenstva Renaultu a od decembra minulého roka aj Mitsubishi, v ktorom Nissan získal 34-percentný podiel.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Postaral sa o pád akcií, potom ich získal. Ako sa Nissan zmocnil Mitsubishi

Mitsubishi je šiesta najväčšia automobilka v Japonsku. V apríli minulého roka spoločnosť priznala, že na domácom trhu celé roky prikrášľovala údaje o spotrebe svojich štyroch modelov miniáut, z čoho dva vyrábala pre Nissan.

Škandál sa postupne rozšíril aj na ostatné modely predávané v Japonsku. Napokon sa manipulácie preukázali v prípade 20 modelov, ktoré sa v Japonsku predávali v posledných 10 rokoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  3. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  4. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  6. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  7. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  9. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  10. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 20 342
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 194
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 451
  4. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 401
  5. Ako vyzerajú dnešní otroci? 4 297
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 073
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 624
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 149
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 988
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 822

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

DOMOV

Právnici z HZDS sa uchytili. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej.

KOMENTÁRE

Trump je menej vierohodný, ako bol Mečiar

Pokračujúce odhaľovanie prepojenia na Rusko vytvára krízu.

Neprehliadnite tiež

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop