SME

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST (Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM, BRATISLAVA. Ford predstavil novú generáciu ostrého hatchbacku Fiesta ST, ktorú si vo svetovej premiére budú môcť pozrieť návštevníci nadchádzajúceho ženevského autosalónu.

Oproti predchodcovi sa nelíši len upraveným dizajnom, ale najmä novou technikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K najvýznamnejšej zmene došlo pod kapotou, kde 1,6-litrový štvorvalec nahradil turbodúchadlom prepĺňaný trojvalcový motor EcoBoost s objemom 1,5 l, využívajúci kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania paliva a nezávislé variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov.

SkryťVypnúť reklamu

Tretia generácia Fiesty ST sa tak stala vôbec prvým modelom divízie Ford Performance poháňaným trojvalcovým agregátom. Ten je naladený na výkon 147 kW (200 koní) a dosahuje maximálny krútiaci moment 290 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku vďaka nemu prebehne za 6,7 sekundy.

Špecialitou novej jednotky je technológia, ktorá v situáciách, keď sa nevyžaduje plný výkon, zastaví prevádzku jedného z valcov, s cieľom dosiahnuť nižšiu spotrebu. Valec sa pritom dokáže vypnúť alebo znova zapnúť už za 14 milisekúnd, čiže v prípade potreby by mal byť plný výkon okamžite k dispozícii.

Prečítajte si tiež: Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek Čítajte 

Ďalšou významnou novinkou je možnosť voľby jazdných režimov. K dispozícii sú módy Normal, Sport a Track, ktoré upravia nastavenie motora, riadenia a stabilizačných systémov.

Zmenou jazdného režimu dochádza aj k úprave zvukového prejavu agregátu, a to prostredníctvom elektronického zvýraznenia zvuku (ESE) a aktívneho výfukového ventilu.

SkryťVypnúť reklamu

Exteriér novinky sa, okrem typických športových doplnkov, vyznačuje mriežkou chladiča inšpirovanou pretekárskymi vozidlami či špecifickými 18-palcovými zliatinovými diskami kolies.

V interiéri nechýba infotainment Sync 3 s hlasovým ovládaním audiosystému, navigácie či pripojených smartfónov. Tradičnejšie ovládanie poskytne dotyková obrazovka s uhlopriečku až do osem palcov.

Súčasťou výbavy sú ďalej športové sedadlá Recaro či volant s plochou spodnou časťou. K dispozícii bude aj viacero dizajnových balíčkov, ktoré majú priniesť viac možností osobného prispôsobenia ako tomu bolo doteraz.

Nový Ford Fiesta ST sa dostane na trh začiatkom roka 2018, pričom dostupný bude v trojdverovej aj päťdverovej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 18 388
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 216
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 981
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 7 881
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 777
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 634
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 109
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 763
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Sútor : 5 dôvodov, prečo som vymenil korporát za kuchyňu. A potom kuchyňu za čokoládu.
  2. Štefan Šturdzík: Suslov, Rigo , Kopásek naša budúcnosť v repre.
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Štefan Šturdzík: Vychovali sme si na prsiach hada.
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém
  6. Ján Bilohuščin: Neutralitou ku kapitulácii
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ...
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.6.1925)
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 295
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 264
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 10 487
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 026
  5. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 348
  6. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 333
  7. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 5 935
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 5 764
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu