SME

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST (Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM, BRATISLAVA. Ford predstavil novú generáciu ostrého hatchbacku Fiesta ST, ktorú si vo svetovej premiére budú môcť pozrieť návštevníci nadchádzajúceho ženevského autosalónu.

Oproti predchodcovi sa nelíši len upraveným dizajnom, ale najmä novou technikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K najvýznamnejšej zmene došlo pod kapotou, kde 1,6-litrový štvorvalec nahradil turbodúchadlom prepĺňaný trojvalcový motor EcoBoost s objemom 1,5 l, využívajúci kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania paliva a nezávislé variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov.

SkryťVypnúť reklamu

Tretia generácia Fiesty ST sa tak stala vôbec prvým modelom divízie Ford Performance poháňaným trojvalcovým agregátom. Ten je naladený na výkon 147 kW (200 koní) a dosahuje maximálny krútiaci moment 290 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku vďaka nemu prebehne za 6,7 sekundy.

Špecialitou novej jednotky je technológia, ktorá v situáciách, keď sa nevyžaduje plný výkon, zastaví prevádzku jedného z valcov, s cieľom dosiahnuť nižšiu spotrebu. Valec sa pritom dokáže vypnúť alebo znova zapnúť už za 14 milisekúnd, čiže v prípade potreby by mal byť plný výkon okamžite k dispozícii.

Prečítajte si tiež: Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek Čítajte 

Ďalšou významnou novinkou je možnosť voľby jazdných režimov. K dispozícii sú módy Normal, Sport a Track, ktoré upravia nastavenie motora, riadenia a stabilizačných systémov.

Zmenou jazdného režimu dochádza aj k úprave zvukového prejavu agregátu, a to prostredníctvom elektronického zvýraznenia zvuku (ESE) a aktívneho výfukového ventilu.

SkryťVypnúť reklamu

Exteriér novinky sa, okrem typických športových doplnkov, vyznačuje mriežkou chladiča inšpirovanou pretekárskymi vozidlami či špecifickými 18-palcovými zliatinovými diskami kolies.

V interiéri nechýba infotainment Sync 3 s hlasovým ovládaním audiosystému, navigácie či pripojených smartfónov. Tradičnejšie ovládanie poskytne dotyková obrazovka s uhlopriečku až do osem palcov.

Súčasťou výbavy sú ďalej športové sedadlá Recaro či volant s plochou spodnou časťou. K dispozícii bude aj viacero dizajnových balíčkov, ktoré majú priniesť viac možností osobného prispôsobenia ako tomu bolo doteraz.

Nový Ford Fiesta ST sa dostane na trh začiatkom roka 2018, pričom dostupný bude v trojdverovej aj päťdverovej verzii.

Ford

Logo spoločnosti Ford.

Spoločnosť má v Kolíne nad Rýnom dva závody.


TASR
Stánok automobilky General Motors na autosalóne v Detroite v januári 2025.

Spotrebitelia urýchlili nákupy, aby sa ich nedotkli clá.


SITA
Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 103
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 435
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 868
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 705
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 261
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 156
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 980
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 574
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 549
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 584
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 162
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  5. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 7 275
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 843
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 535
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 093
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu