SME

Renault vzkriesil značku Alpine a predstavuje model A110

Fanúšikovia značky Alpine sa v Ženeve dočkajú veľkej premiéry.

ALpine A110ALpine A110 (Zdroj: Renault)

Automobilová značka Alpine pomaly upadala do zabudnutia. Vznikla v roku 1955 a jej zakladateľ Jean Rédélé bol predtým známy hlavne ako úpravca pretekárskych vozidiel.

Na upravenom Renaulte 4CV dosiahol niekoľko víťazstiev v triede na známych podujatiach ako Mille Miglia a Coupe des Alpes. V roku 1955 sa podieľal na stavbe malého kupé, pri ktorom využíval sklolaminátovú konštrukciu. Auto technicky vychádzalo z modelu 4CV a dostalo názov Alpine A106.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

História Alpine je prepletená s Renaultom

Prakticky celá história automobilky Alpine je úzko prepletená s Renaultom. Spolupráca viedla až ku kúpe značky Alpine samotným Renaultom v roku 1973. Automobilka Alpine sa v tom čase nachádzala v zlej situácii. Predaj jej áut klesol a poznačila ju aj ropná kríza.

SkryťVypnúť reklamu

Renault neskôr získal pod svoje krídla aj tuningovú firmu Gordini a spojil ju s Alpine, aby vznikla dodnes fungujúca divízia Renault Sport. Jedným z vrcholných úspechov tejto divízie bolo víťazstvo vozidla Renault Alpine A442 v roku 1978 v Le Mans.

Znovuzrodenie s modelom Alpine A110

Názov Alpine sa začal čoraz menej objavovať v produktovej línii Renaultu na začiatku 90-tych rokov. Posledný model Alpine A610 vzišiel z výrobných liniek 7. apríla 1995. O značke Alpine sme potom dlho nepočuli a sporadicky sa začala znovu spomínať pred niekoľkými rokmi.

V Ženeve však chystá Renault veľkú premiéru. Odhalí nový model Alpine A110, ktorý má nadviazať na model Berlinette.

Automobilka sa v prípade dvojsedadlového vozidla zamerala na nízku hmotnosť a agilnosť. Pre zníženie váhy dostane Alpine 110 hliníkovú karosériu. Na ďalšie podrobnosti a veľké znovuzrodenie Alpine si musíme pár dní počkať.

SkryťVypnúť reklamu

zdroj: TS Renault a Wiki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 315
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 956
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 512
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 363
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 103
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 749
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 473
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Matúš Šutaj Eštok.

Hlas by volilo v máji v priemere 8,7 percenta voličov. Menej ešte nemal.


85
Peter Tkačenko.

Pod vedením Matúša Šutaja Eštoka si môžu straníci hľadať nové pôsobisko.


18
Veterná turbína.

Firma JRD Energo chce stavať veľký veterný park pri Nitre.


3
SSC Neapol čaká rozhodujúci a posledný zápas sezóny.

Slovenský mladík môže skaziť oslavy SSC i Lobotku.


8
reklama
  1. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  2. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  3. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  4. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  5. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  6. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  7. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 973
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 997
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 881
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 946
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 373
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 212
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 009
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 341
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu