Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Škoda Fabia Monte Carlo. (Zdroj: ŠKODA Auto)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Menší objem, vyšší výkon. To si Škoda sľubuje od nového trojvalcového motora 1,0 TSI so štyrmi ventilmi na valec. Nový motor ponúkne vyšší výkon i krútiaci moment.

Výkon základnej varianty vzrástol z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má i naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

Trojvalcový motor bude mať nižšiu spotrebu

Spotreba nových motorov podľa automobilky klesla až o šesť percent. To je mimo iné dané trojvalcovým usporiadaním s malými voľnými zotrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlom.

Trojvalcový motor je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o desať kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor o objeme 1,2 litra.

Nízkej spotrebe pomáha i olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora.

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI (70 kW) je dodávaná s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (verzia Combi: z 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom

Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku i kombi napriek tomu výrazne klesli, z 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší litrový motor dodávaný zo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG má – rovnako ako predchodca o objeme 1,2 litra – výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment ale vzrástol zo 175 na 200 Nm.

Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (verzia Combi: 9,6 s), maximálna rýchlosť činí 196 km/h (verzia Combi: 199 km/h).

Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora o výkone 81 kW/110 k klesli u oboch verzií s manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzii s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

V Škode nezabudli ani na bezpečnosť

Fabia dostane už v základe šesť airbagov, elektronické kontroly stability a elektronické uzávierky diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition je štandardne k dispozícii taktiež Front Assist (asistent, pracujúci na báze radaru, ktorý má znížiť riziko kolízie) s integrovanou funkciou núdzovej brzdy (ktorá voz v prípade hroziacej kolízie zastaví).

Pre nové trojvalcové verzie je k dispozícií taktiež adaptívny tempomat. Ten udržuje až do rýchlosti 160 km/h nielen zvolenú rýchlosť jazdy, ale taktiež bezpečný odstup od vozidiel pred sebou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Pri rozjazdoch do stúpania pomáha asistent pre rozjazd do kopca. Automobil sa na českom a slovenskom trhu sériove dodáva s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Novinkou pre modelovú radu Fabie sú služby Care Connect. Prenos dát prebieha cez zabudovanú SIM kartu vo vozidle. Ponuka zahŕňa automatické tiesňové volanie (Emergency Call, eCall), ktoré po aktivácii systému zaistí samočinné spojenie s ústredňou tiesňovej linky.

Škoda Fabia s motormi 1,0 TSI vstúpi na slovenský a český trh vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Style a i ako akčný model Trumf. K dispozícií bude i športovo ladená verzia Monte Carlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 296
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 084
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 953
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 350
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 172
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 458
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 069
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 987
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 924
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 808

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: V Česku vedie Babiš, piráti predbehli extrémistov

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, voľby vyhralo s veľkým náskokom hnutie ANO.

SVET

Deň, keď padla aj Praha

Je zbytočné hovoriť o porážkach jednotlivých strán. V českých voľbách prehralo Česko.

PLUS

Vraj sme ich milo prekvapili. Cudzinci berú Slovensko ako školu života

Študenti sa pripravovali na kultúrny šok.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.