SME

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Škoda Fabia Monte Carlo. Škoda Fabia Monte Carlo. (Zdroj: ŠKODA Auto)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Menší objem, vyšší výkon. To si Škoda sľubuje od nového trojvalcového motora 1,0 TSI so štyrmi ventilmi na valec. Nový motor ponúkne vyšší výkon i krútiaci moment.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkon základnej varianty vzrástol z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má i naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

Trojvalcový motor bude mať nižšiu spotrebu

Spotreba nových motorov podľa automobilky klesla až o šesť percent. To je mimo iné dané trojvalcovým usporiadaním s malými voľnými zotrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlom.

SkryťVypnúť reklamu

Trojvalcový motor je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o desať kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor o objeme 1,2 litra.

Nízkej spotrebe pomáha i olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora.

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI (70 kW) je dodávaná s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (verzia Combi: z 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s.

Prečítajte si tiež: TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom Čítajte 

Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku i kombi napriek tomu výrazne klesli, z 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší litrový motor dodávaný zo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG má – rovnako ako predchodca o objeme 1,2 litra – výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment ale vzrástol zo 175 na 200 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (verzia Combi: 9,6 s), maximálna rýchlosť činí 196 km/h (verzia Combi: 199 km/h).

Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora o výkone 81 kW/110 k klesli u oboch verzií s manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzii s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

V Škode nezabudli ani na bezpečnosť

Fabia dostane už v základe šesť airbagov, elektronické kontroly stability a elektronické uzávierky diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition je štandardne k dispozícii taktiež Front Assist (asistent, pracujúci na báze radaru, ktorý má znížiť riziko kolízie) s integrovanou funkciou núdzovej brzdy (ktorá voz v prípade hroziacej kolízie zastaví).

SkryťVypnúť reklamu

Pre nové trojvalcové verzie je k dispozícií taktiež adaptívny tempomat. Ten udržuje až do rýchlosti 160 km/h nielen zvolenú rýchlosť jazdy, ale taktiež bezpečný odstup od vozidiel pred sebou.

Prečítajte si tiež: Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní Čítajte 

Pri rozjazdoch do stúpania pomáha asistent pre rozjazd do kopca. Automobil sa na českom a slovenskom trhu sériove dodáva s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Novinkou pre modelovú radu Fabie sú služby Care Connect. Prenos dát prebieha cez zabudovanú SIM kartu vo vozidle. Ponuka zahŕňa automatické tiesňové volanie (Emergency Call, eCall), ktoré po aktivácii systému zaistí samočinné spojenie s ústredňou tiesňovej linky.

Škoda Fabia s motormi 1,0 TSI vstúpi na slovenský a český trh vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Style a i ako akčný model Trumf. K dispozícií bude i športovo ladená verzia Monte Carlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  3. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  4. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  5. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 713
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 020
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 042
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 465
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 613
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 318
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 172
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 2 371
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podpredseda Demokratov Juraj Šeliga.

Podpredseda Demokratov vníma stredajší zásah ako objednávku.


18
Nataša Holinová

Ak polícia vedela, že Naď je v Kanade, je to horší variant.


3
Záchranári nesú telo nájdené pod troskami.

Počas útoku na Kyjev zahynulo 15 ľudí.


a 3 ďalší 10
Peter Tkačenko.

Nominácia Dubéciho je chyba bez ohľadu na to, či bude zvolený.


80
reklama
  1. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  2. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  3. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  4. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  5. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  6. Dagmar Szabó: „Pretože som ich matka“ Príbeh úteku, odvahy a zápasu proti systému, ktorý nepočúva deti
  7. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad
  8. Dušan Koniar: Obujem si kanady a dupnem si do vlády
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 716
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 758
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 077
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 139
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 776
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 884
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 116
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 886
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu