Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Škoda Fabia Monte Carlo. (Zdroj: ŠKODA Auto)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Menší objem, vyšší výkon. To si Škoda sľubuje od nového trojvalcového motora 1,0 TSI so štyrmi ventilmi na valec. Nový motor ponúkne vyšší výkon i krútiaci moment.

Výkon základnej varianty vzrástol z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má i naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

Trojvalcový motor bude mať nižšiu spotrebu

Spotreba nových motorov podľa automobilky klesla až o šesť percent. To je mimo iné dané trojvalcovým usporiadaním s malými voľnými zotrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlom.

Trojvalcový motor je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o desať kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor o objeme 1,2 litra.

Nízkej spotrebe pomáha i olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora.

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI (70 kW) je dodávaná s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (verzia Combi: z 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom

Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku i kombi napriek tomu výrazne klesli, z 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší litrový motor dodávaný zo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG má – rovnako ako predchodca o objeme 1,2 litra – výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment ale vzrástol zo 175 na 200 Nm.

Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (verzia Combi: 9,6 s), maximálna rýchlosť činí 196 km/h (verzia Combi: 199 km/h).

Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora o výkone 81 kW/110 k klesli u oboch verzií s manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzii s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

V Škode nezabudli ani na bezpečnosť

Fabia dostane už v základe šesť airbagov, elektronické kontroly stability a elektronické uzávierky diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition je štandardne k dispozícii taktiež Front Assist (asistent, pracujúci na báze radaru, ktorý má znížiť riziko kolízie) s integrovanou funkciou núdzovej brzdy (ktorá voz v prípade hroziacej kolízie zastaví).

Pre nové trojvalcové verzie je k dispozícií taktiež adaptívny tempomat. Ten udržuje až do rýchlosti 160 km/h nielen zvolenú rýchlosť jazdy, ale taktiež bezpečný odstup od vozidiel pred sebou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Pri rozjazdoch do stúpania pomáha asistent pre rozjazd do kopca. Automobil sa na českom a slovenskom trhu sériove dodáva s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Novinkou pre modelovú radu Fabie sú služby Care Connect. Prenos dát prebieha cez zabudovanú SIM kartu vo vozidle. Ponuka zahŕňa automatické tiesňové volanie (Emergency Call, eCall), ktoré po aktivácii systému zaistí samočinné spojenie s ústredňou tiesňovej linky.

Škoda Fabia s motormi 1,0 TSI vstúpi na slovenský a český trh vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Style a i ako akčný model Trumf. K dispozícií bude i športovo ladená verzia Monte Carlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.