SME
Streda, 19. január, 2022 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Škoda Fabia Monte Carlo. Škoda Fabia Monte Carlo. (Zdroj: ŠKODA Auto)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Menší objem, vyšší výkon. To si Škoda sľubuje od nového trojvalcového motora 1,0 TSI so štyrmi ventilmi na valec. Nový motor ponúkne vyšší výkon i krútiaci moment.

Výkon základnej varianty vzrástol z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má i naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

Trojvalcový motor bude mať nižšiu spotrebu

Spotreba nových motorov podľa automobilky klesla až o šesť percent. To je mimo iné dané trojvalcovým usporiadaním s malými voľnými zotrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlom.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Trojvalcový motor je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o desať kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor o objeme 1,2 litra.

Nízkej spotrebe pomáha i olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora.

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI (70 kW) je dodávaná s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (verzia Combi: z 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s.

Prečítajte si tiež: TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom Čítajte 

Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku i kombi napriek tomu výrazne klesli, z 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší litrový motor dodávaný zo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG má – rovnako ako predchodca o objeme 1,2 litra – výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment ale vzrástol zo 175 na 200 Nm.

Skryť Vypnúť reklamu

Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (verzia Combi: 9,6 s), maximálna rýchlosť činí 196 km/h (verzia Combi: 199 km/h).

Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora o výkone 81 kW/110 k klesli u oboch verzií s manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzii s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

V Škode nezabudli ani na bezpečnosť

Fabia dostane už v základe šesť airbagov, elektronické kontroly stability a elektronické uzávierky diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition je štandardne k dispozícii taktiež Front Assist (asistent, pracujúci na báze radaru, ktorý má znížiť riziko kolízie) s integrovanou funkciou núdzovej brzdy (ktorá voz v prípade hroziacej kolízie zastaví).

Skryť Vypnúť reklamu

Pre nové trojvalcové verzie je k dispozícií taktiež adaptívny tempomat. Ten udržuje až do rýchlosti 160 km/h nielen zvolenú rýchlosť jazdy, ale taktiež bezpečný odstup od vozidiel pred sebou.

Prečítajte si tiež: Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní Čítajte 

Pri rozjazdoch do stúpania pomáha asistent pre rozjazd do kopca. Automobil sa na českom a slovenskom trhu sériove dodáva s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Novinkou pre modelovú radu Fabie sú služby Care Connect. Prenos dát prebieha cez zabudovanú SIM kartu vo vozidle. Ponuka zahŕňa automatické tiesňové volanie (Emergency Call, eCall), ktoré po aktivácii systému zaistí samočinné spojenie s ústredňou tiesňovej linky.

Škoda Fabia s motormi 1,0 TSI vstúpi na slovenský a český trh vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Style a i ako akčný model Trumf. K dispozícií bude i športovo ladená verzia Monte Carlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Mecom ide na zelenú
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  5. Marrákeš je červená perla Maroka
  6. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  9. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  10. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  1. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  2. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  3. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života
  8. Viac ako 30 000 € z Vianočnej lotérie BILLA poputuje na pomoc
  9. Projekt nórskych grantov „Decent work – dôstojná práca“
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  1. Marrákeš je červená perla Maroka 4 649
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 4 336
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 766
  4. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 464
  5. Cukrovkári a covid-19 2 560
  6. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 516
  7. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 512
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 308
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu 1 633
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 566
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


16 h
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


22 h
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan
Citroën C5 Aircross

V ponuke ostávajú benzínové aj naftové motory.


13. jan

Blogy SME

  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Muž z drogovej kauzy súdnej úradníčky žije na úteku v Belize
  2. Jano Richter: Fico ako Alka Póne?
  3. Radovan Kazda: Minister financií argumentuje o ochrane slovenskej ekonomiky nesprávne
  4. Tupou Ceruzou: Šimečka reprezentuje Slovensko
  5. Ivan Štefanec: Ako nepomôcť globálnym mocnostiam v hybridnej vojne voči európskym štátom
  6. Irena Šimuneková: Náučný chodník Hrebienok vo fotografiach
  7. Tomáš Harustiak: Ako vznikol Starozákonný Boh Jahve ?
  8. Natália Šepitková: Takto vyzerá Dánsko - najkrajšie zábery z mesta Hirtshals
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 004
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 719
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 4 191
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 125
  5. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 3 557
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 2 955
  7. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 750
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 603
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu