Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Škoda Fabia Monte Carlo. (Zdroj: ŠKODA Auto)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Menší objem, vyšší výkon. To si Škoda sľubuje od nového trojvalcového motora 1,0 TSI so štyrmi ventilmi na valec. Nový motor ponúkne vyšší výkon i krútiaci moment.

Výkon základnej varianty vzrástol z 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má i naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka ale vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm).

Trojvalcový motor bude mať nižšiu spotrebu

Spotreba nových motorov podľa automobilky klesla až o šesť percent. To je mimo iné dané trojvalcovým usporiadaním s malými voľnými zotrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlom.

Trojvalcový motor je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o desať kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor o objeme 1,2 litra.

Nízkej spotrebe pomáha i olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora.

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI (70 kW) je dodávaná s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (verzia Combi: z 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Odhoďte predsudky a vyskúšajte Octaviu s litrovým motorom

Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku i kombi napriek tomu výrazne klesli, z 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší litrový motor dodávaný zo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG má – rovnako ako predchodca o objeme 1,2 litra – výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment ale vzrástol zo 175 na 200 Nm.

Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (verzia Combi: 9,6 s), maximálna rýchlosť činí 196 km/h (verzia Combi: 199 km/h).

Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora o výkone 81 kW/110 k klesli u oboch verzií s manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). U verzii s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

V Škode nezabudli ani na bezpečnosť

Fabia dostane už v základe šesť airbagov, elektronické kontroly stability a elektronické uzávierky diferenciálu XDS+. Od výbavy Ambition je štandardne k dispozícii taktiež Front Assist (asistent, pracujúci na báze radaru, ktorý má znížiť riziko kolízie) s integrovanou funkciou núdzovej brzdy (ktorá voz v prípade hroziacej kolízie zastaví).

Pre nové trojvalcové verzie je k dispozícií taktiež adaptívny tempomat. Ten udržuje až do rýchlosti 160 km/h nielen zvolenú rýchlosť jazdy, ale taktiež bezpečný odstup od vozidiel pred sebou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Pri rozjazdoch do stúpania pomáha asistent pre rozjazd do kopca. Automobil sa na českom a slovenskom trhu sériove dodáva s elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách.

Novinkou pre modelovú radu Fabie sú služby Care Connect. Prenos dát prebieha cez zabudovanú SIM kartu vo vozidle. Ponuka zahŕňa automatické tiesňové volanie (Emergency Call, eCall), ktoré po aktivácii systému zaistí samočinné spojenie s ústredňou tiesňovej linky.

Škoda Fabia s motormi 1,0 TSI vstúpi na slovenský a český trh vo výbavových stupňoch Active, Ambition, Style a i ako akčný model Trumf. K dispozícií bude i športovo ladená verzia Monte Carlo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 057
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 564
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 593
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 231
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 901
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 699
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 367
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 310
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 603
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 168

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.