LONDÝN, BRATISLAVA. Land Rover dnes v londýnskom Múzeu dizajnu predstavil štvrtý model značky Range Rover. Do predaja sa dostane už toto leto.
Dizajn nového Range Roveru Velar sa inšpiroval menším modelom Evoque a väčším modelom Sport. Odlišuje sa hlavne schovanými kľučkami dverí, ktoré za jazdy zostávajú ukryté. Pomôcť tak majú lepšiemu aerodynamickému odporu.
Model s najlepšou aerodynamikou
Ten sa zastavil na čísle 0,32, čo je najlepšia hodnota spomedzi všetkých Land Rover modelov. Podľa automobilky má byť práve tento model najlepšie prispôsobený na jazdu po cestách.
Velar zaujme aj úzkymi prednými svetlometmi, ktoré sú v základe diódové. Za príplatok zákazník dostane i Matrix LED svetlá, ktoré využívajú pomoc laserov a plne osvetlia priestor vo vzdialenosti 550 metrov od vozidla.
Automobil však bude pripravený aj do terénu. Okrem štandardného pohonu všetkých kolies zaujme aj svetlou výškou 213 mm a pri vzduchovom podvozku až 251 mm. Zahanbiť sa nedá ani v brodivosti - 600 mm pri klasickom podvozku a 650 mm pri podvozku so vzduchovým odpružením.
Rázvor Velaru je 2878 mm, na dĺžku meria 4803 mm, na výšku 1665 mm a na šírku 2032 mm so sklopenými zrkadlami.
Prekvapenie aj v interiéri
V interiéri Velaru dominuje 10-palcový dotykový monitor, ktorý nahrádza klasické tlačidlá. Nad ním sa nachádza ďalšia 10-palcová obrazovka multimediálneho systému a aby toho nebolo málo, Velar má i digitálny prístrojový štít, ktorý môže byť doplnený o head-up displej.
Prekvapí aj čalúnený interiér, ktorý bol vyvinutý s dánskou firmou Kvadrat. Čalúnený prémiový textil je vyrobený z recyklovaných plastových fliaš a ponúka tak alternatívu ku klasickej koži.
V ponuke zatiaľ päť motorov
Velar sa bude predávať s tromi štvorvalcovými a dvoma šesťvalcovými motormi. Dvojlitrový turbodiesel s recirkuláciou výfukových plynov a vstrekovaním močoviny je k dispozícii v dvoch verziách.
Verzia s jedným turbom má 132 kW, bi-turbo ponúkne až 177 kW. Preplňovaný benzínový dvojliter bude novinkou v ponuke automobilky. Tento motor dosahuje výkon 184 kW.
Ponúkané šesťvalce sú vidlicové a majú objem tri litre. Benzínový je preplňovaný kompresorom Twin-Vortex s výkonom 280 kW. Dieslový má dve turbodúchadlá a 221 kW.
Všetky motory sú pritom štandardne ponúkané s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Cena za základný model bude začínať približne na úrovni 58-tisíc eur.