Plug-in hybrid v Kii Optima PHEV reálne šetrí palivo (test)

Pohonná jednotka významne znižuje spotrebu, je však drahšia a osloví úzku cieľovú skupinu.

Úpravy dizajnu sú v prípade plug-in hybridnej verzie fuknčné-znižujú koeficient odporu vzduchu. Na druhej strane to vzhľadu auta neprospieva.(Zdroj: Michal Švančara)

Plusy

spotreba

dojazd na elektrický pohon

kvalitný interiér a dobré odhlučenie

Mínusy

cena

menší kufor

horší vzhľad, ako v prípade “bežnej“ Optimy

Plug-in hybridné vozidlá sa postupne dostávajú do portfólia množstva automobiliek. Z hľadiska spôsobu použitia sú plug-in hybridy ideálne pre mestského človeka. Krátke vzdialenosti v meste zvládnu na čisto elektrický pohon a v prípade dlhších víkendových jázd nie sú obmedzované dojazdom, ako je tomu u elektromobilov.

Aby malo takéto auto ekonomický zmysel, tak je parkovacie miesto s elektrickou prípojkou nutnosťou. Tento fakt na druhej strane diskvalifikuje väčšinu ľudí, bývajúcich v bytoch a teda v mestách. Najväčším problémom plug-in hybridov sa tak stáva úzka skupina potencionálnych záujemcov.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Optima

Verzia

PHEV

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 990/36 400/41 690

Motor

benzínový štvorvalec GDI s objemom 1,999 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

115(156)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

189/5000

Elektromotor

Výkon - kW(k)

50(67)

Krút. moment - (Nm)

205

Celkové parametre hybridného systému

Výkon - kW(k)

151(205)

Krút. moment - (Nm)

375

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

9,4

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

1,6/5,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1705/492

Objem batožinového priestoru (l)

307

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 805; 4 855; 1 860; 1 465

Svoj zo siete nabíjateľný hybrid má aj Kia. Batériami a elektromotorom vybavila svoj model Optima. Z hľadiska dizajnu ide podľa nás o jedno z najkrajších áut kórejského výrobcu. Už jej predchádzajúca generácia bola z tohto pohľadu vydarená, a aj preto ju dizajnéri zásadne nemenili.

Na určité zmeny vzhľadu však prišlo práve v prípade plug-in hybridnej verzie. Od bežnej Optimy sa odlišuje vďaka dôrazu konštruktérov na aerodynamické vlastnosti. Nový predný nárazník a maska s aktívnymi klapkami pre chladenie motora znižujú aerodynamický odpor, ale podľa nás aj zhoršujú vzhľad inak pekného auta.

To isté platí aj pre zmenený tvar zadnej časti vozidla. Snaha o zníženie spotreby si svoju daň vybrala ešte v batožinovom priestore, ktorý má v tomto prípade len 307 l a nie práve ideálny tvar.

V interiéri sa žiadne zásadne zmeny neudiali. Otáčkomer nahradil ukazovateľ spôsobu jazdy. Šoférovi podáva informácie o tom, nakoľko využíva potenciál pohonnej jednotky a či zrovna dochádza k rekuperácii energie. Navyše sa tu ešte nachádza tlačidlo na prepínanie režimu hybridnej a čisto elektrickej jazdy.

Hlavným poslaním hybridu je však znižovať spotrebu benzínu. Optime v tom pomáha elektromotor s výkonom 50 kW, čerpajúci energiu z batérie s kapacitou 9,8 kWh. Výrobcom udávaný elektrický dojazd na jedno nabitie je 54 km.

Reálne sa nám tento parameter nepodarilo zmerať. Po odpojení z nabíjačky a zapnutí elektrického režimu sme prešli až 55 km do vybitia batérie. V chladnom počasí však Optima zapla aj spaľovací atmosférický motor 2,0 GDI s výkonom 115 kW hneď po štarte a vypla ho až po vyhriatí auta.

Na 55 km trase sme tak spálili približne 8 dcl benzínu (priemerná spotreba 1,5 l/100 km). Takéto nastavenie systému má pri absencii nezávislého kúrenia svoje opodstatnenie. Vykúrenie kabíny elektrikou v kombinácii so studenou batériou by inak elektrický dojazd skrátil na minimum.

Prax ukázala, že aj pri nižších teplotách prejde Optima 50 km pri minimálnej spotrebe. Po absolvovaní tejto trasy boli batérie nabité na 20%, ale ďalšiu čisto elektrickú jazdu už nedovolil softvér.

Elektrický dojazd sa skracuje aj so skracovaním dĺžky trasy. Ak máte do roboty prejsť vzdialenosť 45 km, tak ju teoreticky zvládnete bez použitia spaľovacieho motora. Ak prejdete do práce 20 km, auto potom hodiny stojí vonku a znovu vychladne, je pravdepodobné, že celú cestu späť už na elektriku neabsolvujete. S rovnakým prejavom sme sa stretli pri všetkých nami testovaných plug-in hybridoch.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 568
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 623
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 594
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 428
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 183
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 769
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 423
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 749
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 931
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 558

Téma: Kia Sportage, ceed, Rio, Sorento, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop