SME

Autosalón Ženeva: Modernizovaný Yaris príde aj v športovej verzii

Začiatkom roka 2018 sa na európskom trhu objaví s výkonom 210 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Toyota má plný stánok novinárov od skorého rána. Okrem už predávaného crossoveru C-HR je najviac ľudí okolo modelu Prius vo verzii PHV (plug-in) a samozrejme "malej-veľkej" novinky - modernizovaného mestského modelu Yaris.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kompaktné autíčko dostalo prepracovanú zadnú i prednú časť vozidla. Moderné LED svetlovody teraz zabezpečia denné svietenie. Yaris si môžu zákazníci objednať v dvoch nových farbách: modrej Hydro Blue a červenej Tokyo Red.

Drobné zmeny preniesli dizajnéri aj do interiéru. Toyota sa orientuje na personalizáciu viac ako v minulosti a ponúka nové typy materiálov a kombinácie farieb. Hlavný združený prístrojový panel získal nový dizajn. Medzi dvoma hlavnými ukazovateľmi (rýchlosť a otáčky) je umiestnený nový informačný displej s uhlopriečkou 4,2 palca, ktorý bude štandardnom v strednej a vyššej výbave.

SkryťVypnúť reklamu

Po vzore modelov C-HR a Prius aj nový Yaris profituje z modernizovaného hybridného pohonu s vyššou účinnosťou a teda nižšou celkovou spotrebou fosílneho paliva. Toyota sľubuje tichší interiér, vyšší komfort jazdy a presnejšie odozvy vozidla na vodičove požiadavky.

Novinka sa do predaja dostane spolu s novým 1,5 litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom, ktorý nahradí agregát s objemom 1,33 litra. Atmosférický motor so zdvihovým objemom 1.496 cm3 vyprodukuje výkon 82 kW (111 k) a maximálny krútiaci moment 136 Nm. Nová pohonná jednotka by mala byť pružnejšia v zrýchľovaní z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni o viac ako jednu sekundu.

Vďaka elektronicky riadenému zdvihu ventilov VVT-iE môže motor pracovať v Ottovom i úspornejšom Atkinsonovom cykle. Nový motor vyrobí poľský závod Toyota Motor Industries Poland.

SkryťVypnúť reklamu

Najprv WRC potom malý hot-hatch

Tak ako sa Toyota po 17 rokoch vrátila a zdá sa úspešne do kolotoča majstrovstiev sveta v rely, tak by sa rada vrátila aj medzi rýchle kompaktné vozidlá.

V Ženeve Toyota ukázala športový Yaris GRMN, na pohon ktorého slúži turbom prepĺňaný motor s objemom 1,8 litra produkujúci výkon 210 konských síl. Krútiaci moment sa na kolesá dostane prostredníctvom manuálnej prevodovky so šiestimi stupňami. Pre ešte dokonalejšie spojenie s cestou poslúži samosvorný diferenciál Torsen.

V minulosti boli verzie GRMN predávané výhradne na domácom japonskom trhu. Model Yaris GRMN sa tak stane prvým športovým modelom s týmto označením na európskom trhu. V predaji sa objaví začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 960
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 583
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 763
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 590
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 025
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 615
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  3. Peter Slamenik: Černák
  4. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  5. Ján Chomík: Blázni
  6. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  7. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  8. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 192
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 12 017
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 558
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 276
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 858
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 672
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 016
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 527
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu