SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Subaru XV generačnú obmenu naozaj potrebovalo

Navonok je zmien veľmi málo. V interiéri je celkový pocit o niečo lepší. Tie najpodstatnejšie zmeny však oči nevidia.

(Zdroj: Martin Vosko)

Prvú modernizáciu dopriala japonská značka Subaru crossoveru XV až po približne piatich rokoch. Napriek tvarom, ktoré nepodľahli starobe si populárny model omladenie už vyžadoval.

V Ženeve automobilka ukázala model XV v dvoch farbách: oranžovej a svetlomodrej.

Po dizajnovej stránke nedošlo k radikálnym zmenám. Vozidlo sa naďalej spolieha na ostrejšie rezané tvary. Prispôsobené boli svetlá vpredu i vzadu a viac sa tak ponášajú na modely Outback či Levorg.

Dôležitejší prvok sa však ukrýva v útrobách vozidla. Subaru XV totiž stojí na novej platforme Subaru Global. Hlavnou výhodou má byť výrazne vyššia tuhosť karosérie. Automobil je o pár milimetrov širší a nižší. Napriek tomu si zachoval výbornú svetlú výšku 220 mm.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Interiér na nás pôsobil o niečo európskejšie ako tomu bolo v minulosti. Stredový panel je vybavený novým dotykovým displejom s uhlopriečkou 8 palcov. Veľmi príjemný je volant s prešívaním vo farbe karosérie. Klasickú ručnú brzdu nahradila jej elektronická podoba.

Automobilka modernizovala aj naftovú pohonnú jednotku typu boxer. Agregát je ľahší o vyše 10 kg, ponúkne výkon 115 kW (156 k) a podľa slov predstaviteľov značky je tichší a menej vibruje. Krútiaci moment 196 Nm je na všetky štyri kolesá prenášaný cez prevodovku typu CVT: Lineartronic. Prevodovka je nie len ľahšia takmer o 8 kg, ale po modernizácii má širší celkový prevodový pomer.

Vozidlo stojace na novej platforme ťaží z rázvoru náprav 2665 mm, čo je o 30 mm viac ako ponúka odchádzajúca generácia. Získať by mali pasažieri na zadných sedadlách, hoci náš prvý dojem nebol v zásade rozdielny.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 889
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 570
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 970
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 010
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 843
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 522
  7. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 464
  8. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 456
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 372
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Ženeva 2017

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.