SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Do fabriky v Nitre smeruje ďalší model Land Roveru

Automobilka už v Británii nemá výrobné kapacity.

Posledný vyrobený Land Rover Defender. Land Rover mal premiéru v apríli 1948 na autosalóne v Amsterdame a jeho výroba sa skončila 29. januára 2016.Posledný vyrobený Land Rover Defender. Land Rover mal premiéru v apríli 1948 na autosalóne v Amsterdame a jeho výroba sa skončila 29. januára 2016. (Zdroj: Land Rover)

Fabrika Jaguar Land Rover v Nitre by mala spustiť výrobu už budúci rok. Stále nie je isté, ktoré modely dvoch značiek sa v nej budú vyrábať.

Prvým známym menom je nová generácia Land Roveru Discovery, veľké rodinné SUV. "Pre Nitru je potvrdený model nové Discovery," hovorí Radoslav Horečný, PR manažér slovenského predajcu značiek.

Prečítajte si tiež: Britská automobilka sa rozhodla. Slovensku dá svoj hlavný model Čítajte 

Nejde však o jediný model, ktorý by sa mal v továrni v Nitre vyrábať. Chvíľu sa špekulovalo aj o novom Range Roveri Velar - ten je po technickej stránke príbuzný s Jaguarom F-Pace, na jednom mieste by teda mali vznikať oba modely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa najnovších správ by Slovensko mohlo získať výrobu modelu Defender, ktorý má na trh prísť v roku 2019. Píše o tom web Financial Times.

Defender vstane z mŕtvych

Súčasné portfólio Land Roveru:

  • Discovery Sport
  • Discovery
  • Range Rover Evoque
  • Range Rover Evoque Convertible (kabriolet)
  • Range Rover Velar (čoskoro)
  • Range Rover
  • Range Rover s predĺženým podvozkom

K tomu ešte špeciálne športové a luxusné verzie niektorých modelov.

Automobilka ukončila výrobu Defenderu minulý rok v januári - po takmer 70 rokoch. Od roku 2013 začali jeho predaje opäť stúpať, no jeho zastaralá konštrukcia a archaický motor Fordu už nevyhovovali súčasným bezpečnostným a emisným predpisom.

Defender bol pôvodne pracovné náradie, navrhnuté ako kríženec traktoru a osobného auta. Za svojho života si získal veľa fanúšikov a priaznivcov - čiastočne vďaka skvelým terénnym schopnostiam, čiastočne z nostalgických dôvodov.

Za 70 rokov sa totiž jeho krabicový dizajn zmenil len minimálne. Podľa legendy sa v USA prevárali štítky s VIN číslom zo starších Defenderov na novšie - na úradoch nikto nerozpoznal, že ide o novší model.

SkryťVypnúť reklamu

Defender sa tiež do histórie zapísal ako legendárne poruchové auto. Automobilka o ňom hovorila, že z auta neuniká olej, len si auto značkuje svoje teritórium.

Doma nemajú kapacity

"Stať sa tým človekom, ktorý zastavil výrobu Defenderov? To bola najsmutnejšia chvíľa v mojom živote," povedal Ralf Speth, riaditeľ Jaguar Land Roveru. "Defender je ikona, ale nemali sme inú možnosť."

Prečítajte si tiež: Vyrábal sa skoro 70 rokov, nástupca je v nedohľadne Čítajte 

Financial Times cituje analytikov, podľa ktorých zmenilo vedenie automobilky názor po tom, ako uvideli rast predaja konkurentov Defenderu - napríklad Mercedesu-Benz triedy G či Jeepu Wrangler.

"Defender bude vždy navrhnutý a vyvinutý v Británii," povedal Ralf Speth. "na jeho výrobu však v britských fabrikách nemáme miesto." Podľa Financial Times tým riaditeľ automobilky naznačil výrobu Defenderu na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

O úplne novej generácii Defenderu sa hovorí už takmer desaťročie. Land Rover predstavil koncept DC100 naznačujúci možnú podobu na autosalóne vo Frankfurte ešte v roku 2011.

Veľké predaje nie sú pre nový Defender kľúčové, sú však dôležité pre imidž. "Výzvou pre konštruktérov bude zachovanie originálneho dizajnu aj schopností v teréne. Je to naozaj ťažká úloha," povedal David Bailey, učiteľ priemyselného plánovania na Aston University v Birminghame.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 738
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 906
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 668
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 044
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 326
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 760
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 712
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 972
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  7. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 526
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 618
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 510
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 576
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 210
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 701
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 316
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu