SME
Štvrtok, 21. september, 2023 | Meniny má Matúš
reklama

Do fabriky v Nitre smeruje ďalší model Land Roveru

Automobilka už v Británii nemá výrobné kapacity.

Posledný vyrobený Land Rover Defender. Land Rover mal premiéru v apríli 1948 na autosalóne v Amsterdame a jeho výroba sa skončila 29. januára 2016.Posledný vyrobený Land Rover Defender. Land Rover mal premiéru v apríli 1948 na autosalóne v Amsterdame a jeho výroba sa skončila 29. januára 2016. (Zdroj: Land Rover)

Fabrika Jaguar Land Rover v Nitre by mala spustiť výrobu už budúci rok. Stále nie je isté, ktoré modely dvoch značiek sa v nej budú vyrábať.

Prvým známym menom je nová generácia Land Roveru Discovery, veľké rodinné SUV. "Pre Nitru je potvrdený model nové Discovery," hovorí Radoslav Horečný, PR manažér slovenského predajcu značiek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Britská automobilka sa rozhodla. Slovensku dá svoj hlavný model Čítajte 

Nejde však o jediný model, ktorý by sa mal v továrni v Nitre vyrábať. Chvíľu sa špekulovalo aj o novom Range Roveri Velar - ten je po technickej stránke príbuzný s Jaguarom F-Pace, na jednom mieste by teda mali vznikať oba modely.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa najnovších správ by Slovensko mohlo získať výrobu modelu Defender, ktorý má na trh prísť v roku 2019. Píše o tom web Financial Times.

Defender vstane z mŕtvych

Súčasné portfólio Land Roveru:

  • Discovery Sport
  • Discovery
  • Range Rover Evoque
  • Range Rover Evoque Convertible (kabriolet)
  • Range Rover Velar (čoskoro)
  • Range Rover
  • Range Rover s predĺženým podvozkom

K tomu ešte špeciálne športové a luxusné verzie niektorých modelov.

Automobilka ukončila výrobu Defenderu minulý rok v januári - po takmer 70 rokoch. Od roku 2013 začali jeho predaje opäť stúpať, no jeho zastaralá konštrukcia a archaický motor Fordu už nevyhovovali súčasným bezpečnostným a emisným predpisom.

Defender bol pôvodne pracovné náradie, navrhnuté ako kríženec traktoru a osobného auta. Za svojho života si získal veľa fanúšikov a priaznivcov - čiastočne vďaka skvelým terénnym schopnostiam, čiastočne z nostalgických dôvodov.

Za 70 rokov sa totiž jeho krabicový dizajn zmenil len minimálne. Podľa legendy sa v USA prevárali štítky s VIN číslom zo starších Defenderov na novšie - na úradoch nikto nerozpoznal, že ide o novší model.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Defender sa tiež do histórie zapísal ako legendárne poruchové auto. Automobilka o ňom hovorila, že z auta neuniká olej, len si auto značkuje svoje teritórium.

Doma nemajú kapacity

"Stať sa tým človekom, ktorý zastavil výrobu Defenderov? To bola najsmutnejšia chvíľa v mojom živote," povedal Ralf Speth, riaditeľ Jaguar Land Roveru. "Defender je ikona, ale nemali sme inú možnosť."

Prečítajte si tiež: Vyrábal sa skoro 70 rokov, nástupca je v nedohľadne Čítajte 

Financial Times cituje analytikov, podľa ktorých zmenilo vedenie automobilky názor po tom, ako uvideli rast predaja konkurentov Defenderu - napríklad Mercedesu-Benz triedy G či Jeepu Wrangler.

"Defender bude vždy navrhnutý a vyvinutý v Británii," povedal Ralf Speth. "na jeho výrobu však v britských fabrikách nemáme miesto." Podľa Financial Times tým riaditeľ automobilky naznačil výrobu Defenderu na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O úplne novej generácii Defenderu sa hovorí už takmer desaťročie. Land Rover predstavil koncept DC100 naznačujúci možnú podobu na autosalóne vo Frankfurte ešte v roku 2011.

Veľké predaje nie sú pre nový Defender kľúčové, sú však dôležité pre imidž. "Výzvou pre konštruktérov bude zachovanie originálneho dizajnu aj schopností v teréne. Je to naozaj ťažká úloha," povedal David Bailey, učiteľ priemyselného plánovania na Aston University v Birminghame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  3. Ktorá cestovka je top? Toto je stávka na istotu
  4. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  5. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  6. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  2. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  3. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  4. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  5. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  6. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  7. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  8. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 14 232
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 776
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 729
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 4 962
  5. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 3 354
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 203
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 3 074
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 828
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Pavol Kéri: Liptovský Night Run
  2. Tomas Kasprzyk: Umenie pantomímy: Čo je to pantomíma? Fascinujúci a kreatívny spôsob, ako sa vyjadriť a byť sa mímom
  3. Věra Tepličková: Ideme voliť. Ale koho?
  4. Zuzana Hlávková: Budem voliť Progresívne Slovensko
  5. Lucia Golierová: Je ľahký pôrod len o šťastí?
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Menšinové práva sú základom demokracie, nie ideológiou!
  7. Miro Jankes: Vápeč po štyridsiatich dvoch rokoch
  8. Jan Pražák: Jak často to doma děláte?
  1. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 56 304
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 52 620
  3. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 444
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 16 690
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 9 520
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 089
  7. Ján Valchár: Ešte raz o Kryme 6 563
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 5 691
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu