Do fabriky v Nitre smeruje ďalší model Land Roveru

Automobilka už v Británii nemá výrobné kapacity.

Posledný vyrobený Land Rover Defender. Land Rover mal premiéru v apríli 1948 na autosalóne v Amsterdame a jeho výroba sa skončila 29. januára 2016.(Zdroj: Land Rover)

Fabrika Jaguar Land Rover v Nitre by mala spustiť výrobu už budúci rok. Stále nie je isté, ktoré modely dvoch značiek sa v nej budú vyrábať.

Prvým známym menom je nová generácia Land Roveru Discovery, veľké rodinné SUV. "Pre Nitru je potvrdený model nové Discovery," hovorí Radoslav Horečný, PR manažér slovenského predajcu značiek.

Prečítajte si tiež: Britská automobilka sa rozhodla. Slovensku dá svoj hlavný model

Nejde však o jediný model, ktorý by sa mal v továrni v Nitre vyrábať. Chvíľu sa špekulovalo aj o novom Range Roveri Velar - ten je po technickej stránke príbuzný s Jaguarom F-Pace, na jednom mieste by teda mali vznikať oba modely.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa najnovších správ by Slovensko mohlo získať výrobu modelu Defender, ktorý má na trh prísť v roku 2019. Píše o tom web Financial Times.

Defender vstane z mŕtvych

Súčasné portfólio Land Roveru:

  • Discovery Sport
  • Discovery
  • Range Rover Evoque
  • Range Rover Evoque Convertible (kabriolet)
  • Range Rover Velar (čoskoro)
  • Range Rover
  • Range Rover s predĺženým podvozkom

K tomu ešte špeciálne športové a luxusné verzie niektorých modelov.

Automobilka ukončila výrobu Defenderu minulý rok v januári - po takmer 70 rokoch. Od roku 2013 začali jeho predaje opäť stúpať, no jeho zastaralá konštrukcia a archaický motor Fordu už nevyhovovali súčasným bezpečnostným a emisným predpisom.

Defender bol pôvodne pracovné náradie, navrhnuté ako kríženec traktoru a osobného auta. Za svojho života si získal veľa fanúšikov a priaznivcov - čiastočne vďaka skvelým terénnym schopnostiam, čiastočne z nostalgických dôvodov.

Za 70 rokov sa totiž jeho krabicový dizajn zmenil len minimálne. Podľa legendy sa v USA prevárali štítky s VIN číslom zo starších Defenderov na novšie - na úradoch nikto nerozpoznal, že ide o novší model.

Defender sa tiež do histórie zapísal ako legendárne poruchové auto. Automobilka o ňom hovorila, že z auta neuniká olej, len si auto značkuje svoje teritórium.

Doma nemajú kapacity

"Stať sa tým človekom, ktorý zastavil výrobu Defenderov? To bola najsmutnejšia chvíľa v mojom živote," povedal Ralf Speth, riaditeľ Jaguar Land Roveru. "Defender je ikona, ale nemali sme inú možnosť."

Prečítajte si tiež: Vyrábal sa skoro 70 rokov, nástupca je v nedohľadne

Financial Times cituje analytikov, podľa ktorých zmenilo vedenie automobilky názor po tom, ako uvideli rast predaja konkurentov Defenderu - napríklad Mercedesu-Benz triedy G či Jeepu Wrangler.

"Defender bude vždy navrhnutý a vyvinutý v Británii," povedal Ralf Speth. "na jeho výrobu však v britských fabrikách nemáme miesto." Podľa Financial Times tým riaditeľ automobilky naznačil výrobu Defenderu na Slovensku.

O úplne novej generácii Defenderu sa hovorí už takmer desaťročie. Land Rover predstavil koncept DC100 naznačujúci možnú podobu na autosalóne vo Frankfurte ešte v roku 2011.

Veľké predaje nie sú pre nový Defender kľúčové, sú však dôležité pre imidž. "Výzvou pre konštruktérov bude zachovanie originálneho dizajnu aj schopností v teréne. Je to naozaj ťažká úloha," povedal David Bailey, učiteľ priemyselného plánovania na Aston University v Birminghame.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 802
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 308
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 137
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 456
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 027
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 984
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 560
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 219
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 802
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 034

Téma: Land Rover


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.