Hyundai i30 nás zaujal tým, aký je nezaujímavý (test)

Hatchback pokojne znesie porovnanie s najlepšími v segmente.

Hyundai i30 1,4 T-GDi 7DCT
Páči sa námVýborne nastavený podvozok a kultivované správanie
Tichý motor
Správanie asistenčných systémov
Nepáči sa námOspalé reakcie prevodovky
Medzigeneračný skok v cene

Nebolo to tak dávno, čo Hyundai a Kia mali povesť áut, ktoré poskytovali sedemdesiat percent toho, čo európska konkurencia - za sedemdesiat percent jej ceny. Kto sa zmieril s nekvalitným interiérom, nevýraznými motormi a nevyberaným i jazdnými vlastnosťami, mohol si kúpiť nové auto za výhodnú cenu.

Všetko sa zmenilo v roku 2006, kedy na trh prišla prvá generácia Kie Cee'd. Ten sa - spolu so sesterským Hyundaiom i30, ktorý prišiel o rok neskôr - začal skloňovať v tých istých vetách a článkoch, ako autá zavedených európskych značiek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sebaistotu koncernových súrodencov Hyundai/Kia demonštrovalo aj to, akú záruku začali dávať na svoje autá - 5, respektíve 7 rokov - čo je aj na dnešnú dobu veľmi atraktívna ponuka. Pred desiatimi rokmi to bola priam ohromná vec.

Nový Hyundai i30 sa už môže s konkurenciou spokojne porovnávať. Nebojíme sa povedať, že modely zavedených značiek už po mnohých stránkach poráža.

Konzervatívny vzhľad osloví

Minulá generácia Hyundaiu i30 nás dizajnom nikdy nechytila za srdce - problém sme videli v zvláštnej linke na prednom blatníku, ktorá autu dávala výrazne "kórejský" charakter. Novinka je na tom podstatne lepšie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V23 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V23 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.