Seatu sa v poslednom čase darí čoraz viac a viac. Ešte pred pár rokmi ho pritom, čo sa predajov týka, zachraňoval vydarený Leon. S jeho modernizáciou a hlavne s príchodom SUV Ateca svitlo španielskej značke na lepšie časy.
Len počas prvých dvoch mesiacov rástli predaje Seatu o dvojciferné číslo (13,6 %) v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
K najdôležitejším modelom značky sa bezpochyby radí aj Ibiza. Jej nová generácia je prvým modelom koncernu triedy B, postaveným na novej platforme MQB A0. V budúcnosti na nej koncern postaví aj ďalšie modely, napríklad Fabiu.
Seat kládol pri navrhovaní piatej generácie Ibizy na popredné miesto vnútorný priestor. Zvonku sa auto rozmerovo zmenilo len nárastom do šírky.
Konštruktéri však natiahli rázvor náprav o 95 mm, a tak dosiahli bohatší vnútorný priestor. Ten na prvý pohľad nevyzerá výrazne väčší. Môže za to minimum svetla v kabíne, najmä v jej zadnej časti. Aj preto v nás Ibiza zanechala prvý dojem stiesnenosti.
Po usadení na sedadlá však nárast vnútorného priestoru jednoznačne cítiť a s objemom kufra 335 l dokonca o málo prekonáva Fabiu.
V ponuke motorov nemôže chýbať koncernový benzínový trojvalec 1,0 TSI, ktorý sa uplatňuje v čoraz väčšom počte modelov. Koncom roka ho doplní aj štvorvalec 1,5 TSI.