Peugeot a Citroen začali okrem oficiálnej spotreby uvádzať aj reálnu

Spotreba v reálnych podmienkach je oproti laboratórnej vyššia aj o polovicu.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilky celkom presne udávajú, aké je auto dlhé, koľko wattov má audiosystém či aký je výkon motora. Je však jeden údaj, pri ktorom zákazníkov vedome zavádzajú - spotreba.

V Európe sa totiž spotreba meria - a uvádza - podľa zastaralej metodiky laboratórneho merania spotreby (tzv. NEDC). Tú sa výrobcovia naučili obalamutiť.

Dnešné autá tak majú pri meraní výrazne nižšiu spotrebu ako v praxi, na skutočných cestách.

Skoncovať so zavádzaním zákazníkov sa rozhodol francúzsky koncern PSA Group. Jeho značky Peugeot, Citroen a DS (neskôr aj Opel) zverejnili aj "reálnu" spotrebu svojich áut, píše web aktualne.cz.

Článok pokračuje pod video reklamou

Skutočná spotreba sa meria na skutočnej ceste

Ako vedia automobilky znížiť spotrebu v teste NEDC:

  • Pneumatiky s nízkym valivým odporom
  • Odľahčené auto (napr. bez rezervného kolesa či ťažkého strešného okna)
  • Špeciálne navrhnuté prevody a indikátor zaradeného prevodového stupňa
  • Systém štart-stop
  • "Eko" režim so slabou odozvou plynového pedálu
  • Špeciálne upravená riadiaca jednotka (kauza dieselgate)

Koncern otestoval 58 svojich vozidiel. Pri nich značky uvádzajú okrem pôvodnej metodiky NEDC aj spotrebu podľa testu RDE (Real Driving Emissions).

"Naši zákazníci majú teraz k dispozícii komplexné a transparentné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2, v lete tohto roku k tomu pridáme ešte údaje o emisiách oxidov dusíka," povedal Gilles Le Borgne, riaditeľ pre kvalitu a engineering skupiny PSA.

Meranie podľa RDE prebieha na reálnych cestách (nie v laboratóriu na valcovej brzde ako pri NEDC), spolu auto prejde 93 kilometrov s pasažiermi, batožinou aj zapnutou klimatizáciou.

To by malo reálnejšie odrážať spôsob, akým autá používame v každodennej premávke.

V skutočnosti žerú aj o polovicu viac

Údaj o reálnej spotrebe je uvedený na websteránkach značiek v niektorých Európskych krajinách - napríklad pre Peugeot, Citroen aj DS v Nemecku. Postupne sa rozšíri do celej EÚ.

Napríklad Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podľa metodiky NEDC kombinovanú spotrebu 3,7 litra. Na webstránke Peugeotu je uvedená spotreba 4,8 litra na sto kilometrov - o takmer 30 percent viac.

Pri modeli DS5 2.0 HDI s automatickou prevodovkou je rozdiel 55 percent - 4,3 l/100 km oproti 6,7 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 512
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 796
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 181
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 078
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 409
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 945
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 480
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 672
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 823
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 154

Téma: Peugeot


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

Reagoval na vymyslený anonymný list.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava