SME

Peugeot a Citroen začali okrem oficiálnej spotreby uvádzať aj reálnu

Spotreba v reálnych podmienkach je oproti laboratórnej vyššia aj o polovicu.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilky celkom presne udávajú, aké je auto dlhé, koľko wattov má audiosystém či aký je výkon motora. Je však jeden údaj, pri ktorom zákazníkov vedome zavádzajú - spotreba.

V Európe sa totiž spotreba meria - a uvádza - podľa zastaralej metodiky laboratórneho merania spotreby (tzv. NEDC). Tú sa výrobcovia naučili obalamutiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné autá tak majú pri meraní výrazne nižšiu spotrebu ako v praxi, na skutočných cestách.

Skoncovať so zavádzaním zákazníkov sa rozhodol francúzsky koncern PSA Group. Jeho značky Peugeot, Citroen a DS (neskôr aj Opel) zverejnili aj "reálnu" spotrebu svojich áut, píše web aktualne.cz.

SkryťVypnúť reklamu

Skutočná spotreba sa meria na skutočnej ceste

Ako vedia automobilky znížiť spotrebu v teste NEDC:

  • Pneumatiky s nízkym valivým odporom
  • Odľahčené auto (napr. bez rezervného kolesa či ťažkého strešného okna)
  • Špeciálne navrhnuté prevody a indikátor zaradeného prevodového stupňa
  • Systém štart-stop
  • "Eko" režim so slabou odozvou plynového pedálu
  • Špeciálne upravená riadiaca jednotka (kauza dieselgate)

Koncern otestoval 58 svojich vozidiel. Pri nich značky uvádzajú okrem pôvodnej metodiky NEDC aj spotrebu podľa testu RDE (Real Driving Emissions).

"Naši zákazníci majú teraz k dispozícii komplexné a transparentné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2, v lete tohto roku k tomu pridáme ešte údaje o emisiách oxidov dusíka," povedal Gilles Le Borgne, riaditeľ pre kvalitu a engineering skupiny PSA.

Meranie podľa RDE prebieha na reálnych cestách (nie v laboratóriu na valcovej brzde ako pri NEDC), spolu auto prejde 93 kilometrov s pasažiermi, batožinou aj zapnutou klimatizáciou.

To by malo reálnejšie odrážať spôsob, akým autá používame v každodennej premávke.

V skutočnosti žerú aj o polovicu viac

Údaj o reálnej spotrebe je uvedený na websteránkach značiek v niektorých Európskych krajinách - napríklad pre Peugeot, Citroen aj DS v Nemecku. Postupne sa rozšíri do celej EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podľa metodiky NEDC kombinovanú spotrebu 3,7 litra. Na webstránke Peugeotu je uvedená spotreba 4,8 litra na sto kilometrov - o takmer 30 percent viac.

Pri modeli DS5 2.0 HDI s automatickou prevodovkou je rozdiel 55 percent - 4,3 l/100 km oproti 6,7 l/100 km.

Kauza emisie

Dobroslav Trnka.

Trnka je dodnes prokurátorom, hoci s pozastaveným výkonom.


64
Logo podcastu Dobré ráno.

Opilecké excesy, nenávistné výroky k Maďarom, ale aj korupčné kauzy.


a 3 ďalší 2
Súvisiace témy: Peugeot, Citroen
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  2. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  3. Keď sa z brigády stane kariéra
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  5. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  6. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  7. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 559
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 4 023
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 593
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 810
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 108
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 704
  7. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 429
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 426
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  2. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  3. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  4. Rudolfa Vallová: Vyhnal parlament muža a ženu z raja a stavia ich pred svetský súd?
  5. Jakub Cipko: Obyčajní ľudia opäť (Fica) nesklamali
  6. Anton Lisinovič: Svätec, surfista a Ceo
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Ako prokurátori rozhodovali, kto sa vyhne stíhaniu?
  8. Vladimír Bojničan: Protiústavná zmena ústavy? Klerikáli, nacionalisti, ficovci a putinovci – zvrátené spojenectvo proti našej liberálnej demokracii a sekulárnej ústave
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 577
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 226
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 108
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 621
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 164
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 927
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 905
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 148
  1. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  2. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  4. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  5. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  6. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  7. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  8. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
SkryťZatvoriť reklamu