SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Peugeot a Citroen začali okrem oficiálnej spotreby uvádzať aj reálnu

Spotreba v reálnych podmienkach je oproti laboratórnej vyššia aj o polovicu.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilky celkom presne udávajú, aké je auto dlhé, koľko wattov má audiosystém či aký je výkon motora. Je však jeden údaj, pri ktorom zákazníkov vedome zavádzajú - spotreba.

V Európe sa totiž spotreba meria - a uvádza - podľa zastaralej metodiky laboratórneho merania spotreby (tzv. NEDC). Tú sa výrobcovia naučili obalamutiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné autá tak majú pri meraní výrazne nižšiu spotrebu ako v praxi, na skutočných cestách.

Skoncovať so zavádzaním zákazníkov sa rozhodol francúzsky koncern PSA Group. Jeho značky Peugeot, Citroen a DS (neskôr aj Opel) zverejnili aj "reálnu" spotrebu svojich áut, píše web aktualne.cz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Skutočná spotreba sa meria na skutočnej ceste

Ako vedia automobilky znížiť spotrebu v teste NEDC:

  • Pneumatiky s nízkym valivým odporom
  • Odľahčené auto (napr. bez rezervného kolesa či ťažkého strešného okna)
  • Špeciálne navrhnuté prevody a indikátor zaradeného prevodového stupňa
  • Systém štart-stop
  • "Eko" režim so slabou odozvou plynového pedálu
  • Špeciálne upravená riadiaca jednotka (kauza dieselgate)

Koncern otestoval 58 svojich vozidiel. Pri nich značky uvádzajú okrem pôvodnej metodiky NEDC aj spotrebu podľa testu RDE (Real Driving Emissions).

"Naši zákazníci majú teraz k dispozícii komplexné a transparentné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2, v lete tohto roku k tomu pridáme ešte údaje o emisiách oxidov dusíka," povedal Gilles Le Borgne, riaditeľ pre kvalitu a engineering skupiny PSA.

Meranie podľa RDE prebieha na reálnych cestách (nie v laboratóriu na valcovej brzde ako pri NEDC), spolu auto prejde 93 kilometrov s pasažiermi, batožinou aj zapnutou klimatizáciou.

To by malo reálnejšie odrážať spôsob, akým autá používame v každodennej premávke.

V skutočnosti žerú aj o polovicu viac

Údaj o reálnej spotrebe je uvedený na websteránkach značiek v niektorých Európskych krajinách - napríklad pre Peugeot, Citroen aj DS v Nemecku. Postupne sa rozšíri do celej EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podľa metodiky NEDC kombinovanú spotrebu 3,7 litra. Na webstránke Peugeotu je uvedená spotreba 4,8 litra na sto kilometrov - o takmer 30 percent viac.

Pri modeli DS5 2.0 HDI s automatickou prevodovkou je rozdiel 55 percent - 4,3 l/100 km oproti 6,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 627
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 928
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 738
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 176
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 615
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 515
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 225
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  5. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 268
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 506
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 387
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 440
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 359
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 089
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu