Peugeot a Citroen začali okrem oficiálnej spotreby uvádzať aj reálnu

Spotreba v reálnych podmienkach je oproti laboratórnej vyššia aj o polovicu.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilky celkom presne udávajú, aké je auto dlhé, koľko wattov má audiosystém či aký je výkon motora. Je však jeden údaj, pri ktorom zákazníkov vedome zavádzajú - spotreba.

V Európe sa totiž spotreba meria - a uvádza - podľa zastaralej metodiky laboratórneho merania spotreby (tzv. NEDC). Tú sa výrobcovia naučili obalamutiť.

Dnešné autá tak majú pri meraní výrazne nižšiu spotrebu ako v praxi, na skutočných cestách.

Skoncovať so zavádzaním zákazníkov sa rozhodol francúzsky koncern PSA Group. Jeho značky Peugeot, Citroen a DS (neskôr aj Opel) zverejnili aj "reálnu" spotrebu svojich áut, píše web aktualne.cz.

Skutočná spotreba sa meria na skutočnej ceste

Ako vedia automobilky znížiť spotrebu v teste NEDC:

  • Pneumatiky s nízkym valivým odporom
  • Odľahčené auto (napr. bez rezervného kolesa či ťažkého strešného okna)
  • Špeciálne navrhnuté prevody a indikátor zaradeného prevodového stupňa
  • Systém štart-stop
  • "Eko" režim so slabou odozvou plynového pedálu
  • Špeciálne upravená riadiaca jednotka (kauza dieselgate)

Koncern otestoval 58 svojich vozidiel. Pri nich značky uvádzajú okrem pôvodnej metodiky NEDC aj spotrebu podľa testu RDE (Real Driving Emissions).

"Naši zákazníci majú teraz k dispozícii komplexné a transparentné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2, v lete tohto roku k tomu pridáme ešte údaje o emisiách oxidov dusíka," povedal Gilles Le Borgne, riaditeľ pre kvalitu a engineering skupiny PSA.

Meranie podľa RDE prebieha na reálnych cestách (nie v laboratóriu na valcovej brzde ako pri NEDC), spolu auto prejde 93 kilometrov s pasažiermi, batožinou aj zapnutou klimatizáciou.

To by malo reálnejšie odrážať spôsob, akým autá používame v každodennej premávke.

V skutočnosti žerú aj o polovicu viac

Údaj o reálnej spotrebe je uvedený na websteránkach značiek v niektorých Európskych krajinách - napríklad pre Peugeot, Citroen aj DS v Nemecku. Postupne sa rozšíri do celej EÚ.

Napríklad Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podľa metodiky NEDC kombinovanú spotrebu 3,7 litra. Na webstránke Peugeotu je uvedená spotreba 4,8 litra na sto kilometrov - o takmer 30 percent viac.

Pri modeli DS5 2.0 HDI s automatickou prevodovkou je rozdiel 55 percent - 4,3 l/100 km oproti 6,7 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 659
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 123
  3. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 4 020
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 079
  5. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 947
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 484
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 297
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 187
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 501
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 211

Téma: Peugeot


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

SVET

Mariňák: Ak ponorku nájdu, námorníkov aj tak nezachránia

Stratenú argentínsku ponorku by mohol nájsť sonar, hovorí Ross Hall.

KOMENTÁRE

Európa nesmie zabúdať na Afriku

Africké problémy sú aj európske problémy.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.