Peugeot a Citroen začali okrem oficiálnej spotreby uvádzať aj reálnu

Spotreba v reálnych podmienkach je oproti laboratórnej vyššia aj o polovicu.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Automobilky celkom presne udávajú, aké je auto dlhé, koľko wattov má audiosystém či aký je výkon motora. Je však jeden údaj, pri ktorom zákazníkov vedome zavádzajú - spotreba.

V Európe sa totiž spotreba meria - a uvádza - podľa zastaralej metodiky laboratórneho merania spotreby (tzv. NEDC). Tú sa výrobcovia naučili obalamutiť.

Dnešné autá tak majú pri meraní výrazne nižšiu spotrebu ako v praxi, na skutočných cestách.

Skoncovať so zavádzaním zákazníkov sa rozhodol francúzsky koncern PSA Group. Jeho značky Peugeot, Citroen a DS (neskôr aj Opel) zverejnili aj "reálnu" spotrebu svojich áut, píše web aktualne.cz.

Článok pokračuje pod video reklamou

Skutočná spotreba sa meria na skutočnej ceste

Ako vedia automobilky znížiť spotrebu v teste NEDC:

  • Pneumatiky s nízkym valivým odporom
  • Odľahčené auto (napr. bez rezervného kolesa či ťažkého strešného okna)
  • Špeciálne navrhnuté prevody a indikátor zaradeného prevodového stupňa
  • Systém štart-stop
  • "Eko" režim so slabou odozvou plynového pedálu
  • Špeciálne upravená riadiaca jednotka (kauza dieselgate)

Koncern otestoval 58 svojich vozidiel. Pri nich značky uvádzajú okrem pôvodnej metodiky NEDC aj spotrebu podľa testu RDE (Real Driving Emissions).

"Naši zákazníci majú teraz k dispozícii komplexné a transparentné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2, v lete tohto roku k tomu pridáme ešte údaje o emisiách oxidov dusíka," povedal Gilles Le Borgne, riaditeľ pre kvalitu a engineering skupiny PSA.

Meranie podľa RDE prebieha na reálnych cestách (nie v laboratóriu na valcovej brzde ako pri NEDC), spolu auto prejde 93 kilometrov s pasažiermi, batožinou aj zapnutou klimatizáciou.

To by malo reálnejšie odrážať spôsob, akým autá používame v každodennej premávke.

V skutočnosti žerú aj o polovicu viac

Údaj o reálnej spotrebe je uvedený na websteránkach značiek v niektorých Európskych krajinách - napríklad pre Peugeot, Citroen aj DS v Nemecku. Postupne sa rozšíri do celej EÚ.

Napríklad Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podľa metodiky NEDC kombinovanú spotrebu 3,7 litra. Na webstránke Peugeotu je uvedená spotreba 4,8 litra na sto kilometrov - o takmer 30 percent viac.

Pri modeli DS5 2.0 HDI s automatickou prevodovkou je rozdiel 55 percent - 4,3 l/100 km oproti 6,7 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 410
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 518
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 756
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 9 851
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 340
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 649
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 957
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 554
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 462
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 386

Téma: Kauza emisie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.