SME

Šéf Volkswagenu nevylúčil jednania o spojení s Fiat Chrysler

Generálny riaditeľ Volkswagenu Matthias Müller nevylúčil jednania so šéfom taliansko-americkej skupiny Fiat Chrysler.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

WOLSFBURG, BRATISLAVA. Generálny riaditeľ nemeckej automobilovej skupiny Volkswagen Matthias Müller nevylúčil jednania so šéfom taliansko-americkej skupiny Fiat Chrysler Sergiem Marchionnem o možnom spojení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen bude mať po rozšírení francúzskej PSA Group o európsku divíziu americkej GM v Európe väčšiu konkurenciu v dobe, kedy má jeho vlajková značka stále problémy kvôli minuloročnému emisnému škandálu.

Prečítajte si tiež: V Nemecku už realizujú opatrenia, aby sa škandál dieselgate nezopakoval Čítajte 

Marchionne minulý týždeň na autosalóne v Ženeve povedal, že dohoda o prevzatí nemeckého Opelu, ktorú PSA oznámila pred týždňom by nakoniec mohla Volkswagen presvedčiť, aby sa zaujímal o spojenie s jeho spoločnosťou. Šéf Volkswagenu to ale v Ženeve odmietol.

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa však, že Müller zmenil svoj postoj. "Nikdy som nepovedal, že spojenectvo s iným partnerom je raz a navždy vylúčené, iba som povedal, že v tejto chvíli nemám s pánom Marchionnem žiadne kontakty," povedal Müller novinárom po tlačovej konferencii k minuloročným výsledkom svojej skupiny.

"Bolo by veľmi užitočné, keby pán Marchionne avizoval svoje úvahy taktiež mne a nielen vám," uviedol Müller. "Budúcnosti Volkswagenu ale verím, či už s Marchionnnem, alebo bez neho," citovala ho agentúra Reuters.

Prečítajte si tiež: Ferdinand Piech zrejme príde o miesto v dozornej rade Porsche Čítajte 

Prevádzkový zisk skupiny Volkswagen sa vlani pred odpisom jednorázových nákladov zvýšil o 14 percent na rekordných 14,6 miliardy eur. Automobilka minulý rok dodala na trhy rekordných 10,3 milióna áut a vystriedala japonského konkurenta Toyota Motor v čele svetového automobilového trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen taktiež uviedol, že sa mu podarilo vyrovnať sa s nákladmi na škandál s falšovaním testov emisií a že jeho cieľom je výsledky hospodárenia v tomto roku naďalej zlepšovať. Upozornil však, že hlavná značka VW má stále problémy a jej prevádzkový zisk sa znížil o viac než desať percent.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 855
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 944
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 451
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 216
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 666
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 368
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 833
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 611
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 922
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 549
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 253
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 135
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 764
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 354
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 160
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 053
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu