SME
reklama

Volkswagen možno kúpi Fiat Chrysler. Čo môže získať jeden a čo druhý?

Nový koncern by ovládal všetky značky športových áut.

Sergio MarchionneSergio Marchionne (Zdroj: SITA / AP)

Po neúspešnom pokuse o zlúčenie s koncernom General Motors sa chce americko-talianska automobilka Fiat Chrysler spojiť s nemeckým Volkswagenom.

Začiatkom marca Volkswagen možnú spoluprácu rázne odmietol, minulý týždeň ju opäť pripustil. Riaditeľ Fiatu Chrysler Seergio Marchionne by si tak splnil svoj posledný cieľ pred plánovaným odchodom do dôchodku - nájsť "svojej" automobilke silného partnera.

Marchionne je vo vedení automobilky Fiat Chrysler od vzniku koncernu v roku 2014. Zlúčenie automobilek sa začalo ešte v roku 2009, kedy bol Chrysler na pokraji bankrotu a Fiat vstúpil do Chrysleru, aby dopomohol k jeho záchrane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci je jeho snaha o zlúčenie s Volkswagenom komická - kvôli spôsobu, akým automobilky komunikujú - zo spoločného koncernu by mohli všetci získať.

Na prvý pohľad sa zdá, že obe automobilky majú veľmi podobné zastúpenie modelov a ich ponuka sa navzájom prekrýva. V skutočnosti sa ich však portfólio výrazne líši a po zlúčení by sa mohlo dobre dopĺňať.

Jednoznačným argumentom je zníženie výrobných nákladov - čím viac kusov vyrába jeden výrobca, tým sú náklady na výrobu jedného kusu nižšie.

Čo získa obchodom Volkswagen

Portfólio Fiat Chrysler:

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Ram (pickupy)
  • Fiat
  • Fiat úžitkové vozidlá
  • Alfa Romeo
  • Maserati
  • Lancia
  • Značky Abarth, Mopar, SRT
  • Magnetti Marelli

Súčasťou FCA bola aj automobilka Ferrari, od roku 2015 sa FCA zbavuje jej akcií. Riaditeľ FCA je stále aj riaditeľom Ferrari.

Ikonické modely

Portfólio Fiat Chrysler je plné vyslovene ikonických modelov, ktoré často definujú značku alebo svoj vlastný segment. V portfóliu koncernu je napríklad Fiat 500 a Panda, Jeep Wrangler, Dodge Charger a Challenger či "mafiánsky" Chrysler 300 (v Európe predávaný pod menom Lancia Thema).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto autá sa síce nepredávajú vo veľkých objemoch, no ich historické mená majú veľkú hodnotu a ľudia sú ochotní si za ne priplatiť. Keby sa spolupracujúcim automobilkám podarilo znížiť náklady na výrobu pri zachovaní imidžu, mohlo by ísť o vysoko ziskové modely.

V extrémnom prípade môžeme hovoriť o autách s talianskymi a americkými menami a dizajnom a spoľahlivou nemeckou technikou. Recept by mohol fungovať.

Platformu Giorgio

Giorgio je názov modulárneho podvozku s pozdĺžne uloženým motorom vpredu a pohonom zadných (alebo všetkých) kolies. Prvými autami, ktoré na tomto podvozku vznikli, sú Alfa Romeo Giulia a Giorgio.

Fiat Chrysler má s Giorgiom veľké plány, na jeho základe by malo vzniknúť až 12 rôznych modelov, od športových kupé po SUV. Automobilka investovala do vývoja platformy veľké prostriedky a podľa prvých recenzií Giulie a Stelvia sa jej podvozok vydaril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volkswagen podobnú platformu nemá, prakticky jediné "športové" auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies v celom koncerne je Porsche Panamera.

Kúpou Fiatu Chrysler by Volkswagen získal prístup k tejto platforme - na jej základe by mohlo vzniknúť napríklad športové kupé Volkswagen alebo Audi či dokonca "baby Panamera".

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4V9D na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 266
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 069
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 012
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 665
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 517
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 027
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 290
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu