Po neúspešnom pokuse o zlúčenie s koncernom General Motors sa chce americko-talianska automobilka Fiat Chrysler spojiť s nemeckým Volkswagenom.
Začiatkom marca Volkswagen možnú spoluprácu rázne odmietol, minulý týždeň ju opäť pripustil. Riaditeľ Fiatu Chrysler Seergio Marchionne by si tak splnil svoj posledný cieľ pred plánovaným odchodom do dôchodku - nájsť "svojej" automobilke silného partnera.
Marchionne je vo vedení automobilky Fiat Chrysler od vzniku koncernu v roku 2014. Zlúčenie automobilek sa začalo ešte v roku 2009, kedy bol Chrysler na pokraji bankrotu a Fiat vstúpil do Chrysleru, aby dopomohol k jeho záchrane.
Hoci je jeho snaha o zlúčenie s Volkswagenom komická - kvôli spôsobu, akým automobilky komunikujú - zo spoločného koncernu by mohli všetci získať.
Na prvý pohľad sa zdá, že obe automobilky majú veľmi podobné zastúpenie modelov a ich ponuka sa navzájom prekrýva. V skutočnosti sa ich však portfólio výrazne líši a po zlúčení by sa mohlo dobre dopĺňať.
Jednoznačným argumentom je zníženie výrobných nákladov - čím viac kusov vyrába jeden výrobca, tým sú náklady na výrobu jedného kusu nižšie.

Čo získa obchodom Volkswagen
Portfólio Fiat Chrysler:
- Chrysler
- Dodge
- Jeep
- Ram (pickupy)
- Fiat
- Fiat úžitkové vozidlá
- Alfa Romeo
- Maserati
- Lancia
- Značky Abarth, Mopar, SRT
- Magnetti Marelli
Súčasťou FCA bola aj automobilka Ferrari, od roku 2015 sa FCA zbavuje jej akcií. Riaditeľ FCA je stále aj riaditeľom Ferrari.
Ikonické modely
Portfólio Fiat Chrysler je plné vyslovene ikonických modelov, ktoré často definujú značku alebo svoj vlastný segment. V portfóliu koncernu je napríklad Fiat 500 a Panda, Jeep Wrangler, Dodge Charger a Challenger či "mafiánsky" Chrysler 300 (v Európe predávaný pod menom Lancia Thema).
Tieto autá sa síce nepredávajú vo veľkých objemoch, no ich historické mená majú veľkú hodnotu a ľudia sú ochotní si za ne priplatiť. Keby sa spolupracujúcim automobilkám podarilo znížiť náklady na výrobu pri zachovaní imidžu, mohlo by ísť o vysoko ziskové modely.
V extrémnom prípade môžeme hovoriť o autách s talianskymi a americkými menami a dizajnom a spoľahlivou nemeckou technikou. Recept by mohol fungovať.
Platformu Giorgio
Giorgio je názov modulárneho podvozku s pozdĺžne uloženým motorom vpredu a pohonom zadných (alebo všetkých) kolies. Prvými autami, ktoré na tomto podvozku vznikli, sú Alfa Romeo Giulia a Giorgio.
Fiat Chrysler má s Giorgiom veľké plány, na jeho základe by malo vzniknúť až 12 rôznych modelov, od športových kupé po SUV. Automobilka investovala do vývoja platformy veľké prostriedky a podľa prvých recenzií Giulie a Stelvia sa jej podvozok vydaril.
Volkswagen podobnú platformu nemá, prakticky jediné "športové" auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies v celom koncerne je Porsche Panamera.
Kúpou Fiatu Chrysler by Volkswagen získal prístup k tejto platforme - na jej základe by mohlo vzniknúť napríklad športové kupé Volkswagen alebo Audi či dokonca "baby Panamera".