SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Porsche zarobí na jednom aute 16-tisíc eur, Ferrari stotisíc

Sedem z desiatich predaných Porsche sú SUV.

Oliver Blume, riaditeľ spoločnosti Dr. Ing. Hc F. Porsche AG.Oliver Blume, riaditeľ spoločnosti Dr. Ing. Hc F. Porsche AG. (Zdroj: TASR / AP)

ŽENEVA. Porsche sa posledné roky rozbiehalo, teraz zrejme dosiahlo maximum svojich schopností.

Za minulý rok predal člen koncernu Volkswagen 238-tisíc áut a dosiahol zisk 3,9 miliardy eura, píše Bloomberg. Ide o najlepší výsledok značky v histórii.

Na jedno predané auto tak automobilka dosiahla zisk takmer 16 390 eur. Za každé predané auto by si tak mohlo Porsche ísť kúpiť nový Volkswagen Golf.

Je to tiež trojnásobok toho, čo na jednom aute zarobí Mercedes-Benz alebo BMW - okolo 4 600 eur. Tie značky však predávajú aj menšie modely s nižšími maržami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kupujúci majú radi SUV a príplatkovú výbavu

Zákazníci Porsche sú tiež známi tým, že sú ochotní utratiť tisíce eur za príplatkovú výbavu a personalizáciu auta.

Sedem z desiatich predaných Porsche sú pritom SUV - najpopulárnejší je menší Macan, ktorý na Slovensku začína na cene 57 744 eur. Väčší Cayenne stojí od 76 907 eur za základný dieselový model až po 172 451 za verziu Turbo S.

Tretím najpredávanejším modelom je rad 911, za ním nasleduje Boxster a Cayman, na poslednom mieste je Panamera. Na marcovom autosalóne v Ženeve predstavilo Porsche Panameru Sport Turismo, kombi verziu veľkého "rýchlika" na dlhé cesty, ktorá by mohla posilniť predaje najmenej populárneho modelu.

Ferrari vedie s náskokom

Rekordérom v ziskoch je však Ferrari. Hoci vyrába len osemtisíc áut ročne, priemerný zisk na jedno predané auto je na úrovni 83-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Asi tridsať percent obratu značky však tvoria zábavné parky, predaj suvenírov a brandovaného tovaru a ďalšie oblasti, ktoré nie sú priamo spojené s výrobou áut.

Okrem toho sa talianska automobilka zámerne snaží vyrábať málo áut, aby udržala vysoký dopyt. Súčasný riaditeľ Ferrari hovorí, že značka musí každý rok vyrobiť o jedno auto menej, než koľko má záujemcov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 603
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 070
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 307
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 686
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 266
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 3 833
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 983
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na rozdiel od iných zahraničných platforiem YouTube v Rusku stále funguje.


12. aug
Natália Germani vo filme Svetlonoc Terezy Nvotovej.

Jej film Svetlonoc triumfoval v Locarne.


9 h

Dve knihy o budúcnosti - dve odlišné vízie vývoja ľudstva.


5. aug
Štiavnica v Liptovskom Jáne je v 700-metrovom úseku prázdna.

Vodu nemá Štiavnica ani Demänovka. Prepadla sa pod zem.


12. aug

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Jethro Tull v Trnave
  2. Teodor Hasala: Lož má krátke nohy
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - rozhľadňa Dubeň
  4. Tomáš Vodvářka: Moje druhé a poslední taneční - Manželské toccaty a fugy
  5. Štefan Vidlár: Nedeľné minizamyslenie sa
  6. Peter Biščo: Čo, keď je v politike SAS niečo, čo zatiaľ nevieme ?
  7. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  8. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 080
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 975
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 005
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 840
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 7 534
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 726
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 386
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 966
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu