Aký dosah má diaľkové ovládanie k autu a pomôže, ak si ho priložíte k hlave?

Bezkľúčové odomykanie je pohodlnejšie, no predstavuje aj príležitosť pre zlodejov.

llustračné foto.(Zdroj: Pisabay / CC)

Centrálne odomykanie auta na diaľkové ovládanie patrí k z tým prvkom výbavy, ktorý nám dnes príde už celkom samozrejmý. Z nejakého dôvodu nám nevadí zamykať kľúčom naše byty, domy, garáže či bráničky do záhrady, ale pri nastupovaní a vystupovaní auta pôsobí točenie kľúčom ako nemoderný prežitok.

Dnes už sa čoraz častejšie dostáva do ponuky - aj tých lacnejších - áut takzvaný "bezkľúčový" systém. S ním auto samé rozpozná, že sa k nemu blíži kľúč a odomkne sa spolu s potiahnutím kľučky.

Tento systém je, mimochodom, stále za príplatok aj v takých autách, ako napríklad 50-tisícové BMW radu 5 alebo 90-tisícové Porsche 911.

V prípade bezkľúčového odomykania je proces jednoduchý, stačí mať kľúč v kabelke alebo vo vrecku nohavíc a potiahnuť za kľučku. Na odomykanie a zamykanie ovládačom sa musíte pripraviť.

Ako skoro môžete začať stláčať tlačidlo odomykania? A na akú diaľku si môžete overiť, či ste auto naozaj zamkli? A funguje legenda, že kľúč má väčší dosah, keď si ho priložíte k hlave?

Dosah skrátia budovy a iné autá

Najprv sme skúsili odmerať bežný dosah diaľkového ovládania. Výrobcovia niektorých systémov uvádzajú dosah diaľkového ovládania až 300 metrov za ideálnych podmienok - v nezastavanej oblasti, bez rušenia iným signálom.

V blízkosti redakcie v bratislavskom Starom meste sme zaparkovali faceliftovaný Seat Leon a skúšali, na akú vzdialenosť dokážeme ešte odomknúť a zamknúť. Medzi budovami, v husto osídlenej oblasti a frekventovanou premávkou, malo diaľkové ovládanie dosah asi 120 metrov.

Mimochodom, aj v najvyššej výbave Xcellence, v ktorej má Leon bezkľúčové odomykanie a štartuje sa tlačidlom, je k autu ovládač s "vyskakovacím" kľúčom. Za bežných okolností ho však nemáte kam strčiť a otočiť ním.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 040
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 562
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 047
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 626
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 955
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 053
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 612
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 568
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 083
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.