Centrálne odomykanie auta na diaľkové ovládanie patrí k z tým prvkom výbavy, ktorý nám dnes príde už celkom samozrejmý. Z nejakého dôvodu nám nevadí zamykať kľúčom naše byty, domy, garáže či bráničky do záhrady, ale pri nastupovaní a vystupovaní auta pôsobí točenie kľúčom ako nemoderný prežitok.
Dnes už sa čoraz častejšie dostáva do ponuky - aj tých lacnejších - áut takzvaný "bezkľúčový" systém. S ním auto samé rozpozná, že sa k nemu blíži kľúč a odomkne sa spolu s potiahnutím kľučky.
Tento systém je, mimochodom, stále za príplatok aj v takých autách, ako napríklad 50-tisícové BMW radu 5 alebo 90-tisícové Porsche 911.
V prípade bezkľúčového odomykania je proces jednoduchý, stačí mať kľúč v kabelke alebo vo vrecku nohavíc a potiahnuť za kľučku. Na odomykanie a zamykanie ovládačom sa musíte pripraviť.
Ako skoro môžete začať stláčať tlačidlo odomykania? A na akú diaľku si môžete overiť, či ste auto naozaj zamkli? A funguje legenda, že kľúč má väčší dosah, keď si ho priložíte k hlave?
Dosah skrátia budovy a iné autá
Najprv sme skúsili odmerať bežný dosah diaľkového ovládania. Výrobcovia niektorých systémov uvádzajú dosah diaľkového ovládania až 300 metrov za ideálnych podmienok - v nezastavanej oblasti, bez rušenia iným signálom.
V blízkosti redakcie v bratislavskom Starom meste sme zaparkovali faceliftovaný Seat Leon a skúšali, na akú vzdialenosť dokážeme ešte odomknúť a zamknúť. Medzi budovami, v husto osídlenej oblasti a frekventovanou premávkou, malo diaľkové ovládanie dosah asi 120 metrov.
Mimochodom, aj v najvyššej výbave Xcellence, v ktorej má Leon bezkľúčové odomykanie a štartuje sa tlačidlom, je k autu ovládač s "vyskakovacím" kľúčom. Za bežných okolností ho však nemáte kam strčiť a otočiť ním.