Aký dosah má diaľkové ovládanie k autu a pomôže, ak si ho priložíte k hlave?

Bezkľúčové odomykanie je pohodlnejšie, no predstavuje aj príležitosť pre zlodejov.

llustračné foto.(Zdroj: Pisabay / CC)

Centrálne odomykanie auta na diaľkové ovládanie patrí k z tým prvkom výbavy, ktorý nám dnes príde už celkom samozrejmý. Z nejakého dôvodu nám nevadí zamykať kľúčom naše byty, domy, garáže či bráničky do záhrady, ale pri nastupovaní a vystupovaní auta pôsobí točenie kľúčom ako nemoderný prežitok.

Dnes už sa čoraz častejšie dostáva do ponuky - aj tých lacnejších - áut takzvaný "bezkľúčový" systém. S ním auto samé rozpozná, že sa k nemu blíži kľúč a odomkne sa spolu s potiahnutím kľučky.

Tento systém je, mimochodom, stále za príplatok aj v takých autách, ako napríklad 50-tisícové BMW radu 5 alebo 90-tisícové Porsche 911.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade bezkľúčového odomykania je proces jednoduchý, stačí mať kľúč v kabelke alebo vo vrecku nohavíc a potiahnuť za kľučku. Na odomykanie a zamykanie ovládačom sa musíte pripraviť.

Ako skoro môžete začať stláčať tlačidlo odomykania? A na akú diaľku si môžete overiť, či ste auto naozaj zamkli? A funguje legenda, že kľúč má väčší dosah, keď si ho priložíte k hlave?

Dosah skrátia budovy a iné autá

Najprv sme skúsili odmerať bežný dosah diaľkového ovládania. Výrobcovia niektorých systémov uvádzajú dosah diaľkového ovládania až 300 metrov za ideálnych podmienok - v nezastavanej oblasti, bez rušenia iným signálom.

V blízkosti redakcie v bratislavskom Starom meste sme zaparkovali faceliftovaný Seat Leon a skúšali, na akú vzdialenosť dokážeme ešte odomknúť a zamknúť. Medzi budovami, v husto osídlenej oblasti a frekventovanou premávkou, malo diaľkové ovládanie dosah asi 120 metrov.

Mimochodom, aj v najvyššej výbave Xcellence, v ktorej má Leon bezkľúčové odomykanie a štartuje sa tlačidlom, je k autu ovládač s "vyskakovacím" kľúčom. Za bežných okolností ho však nemáte kam strčiť a otočiť ním.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4VFW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4VFW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 175
  2. Vizuálny smog je problém 10 378
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 682
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 219
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 765
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 325
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 199
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 982
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 602
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 384

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

Neprehliadnite tiež

Do dražby putuje ikonické Lamborghini

Countach LP400 S patrí do 105-kusovej série.

S elektrickým BMW i3s REX sme sa vybrali na výlet do Brna (test)

Pre dosiahnutie reálneho dojazdu treba počítať s kompromismi.