NITRA. Diaľničný privádzač z rýchlostnej cesty R1 k nitrianskemu priemyselnému parku v smere od Bratislavy môžu vodiči využívať od utorka. Výstavba sa začala v marci minulého roka.
Výstavbu realizovala ju spoločnosť Skanska Sk, a.s., ktorá bola vysúťažená verejným obstarávaním na základe najnižšej ponuky. Hodnota zákazky je 5.801.300 eur bez DPH.
Investorom bola spoločnosť MH Invest II, s.r.o., ktorá je dcérskou spoločnosťou Ministerstva hospodárstva SR.
"Dopravu a logistiku v priemyselnom parku Nitra - Sever sme riešili už v roku 2014, dávno pred príchodom Jaguaru Land Rover. V priemyselnom parku dnes pôsobí 21 spoločností, ktoré zamestnávajú vyše 4000 ľudí," povedal počas dnešného otvorenia privádzača minister hospodárstva Peter Žiga (Smer-SD).
"Vybudovanie privádzača odľahčí dopravné zaťaženie v lokalite a umožní priame napojenie strategického parku na rýchlostnú cestu R1 z obidvoch smerov."
Diaľničný privádzač je súčasťou celého komplexu dopravných riešení, ktoré súvisia s budovaním strategického parku i s príchodom Jaguaru. Prvá etapa príjazdu z R1 do priemyselného parku v smere od Banskej Bystrice a výjazd z parku v smere na Bratislavu boli odovzdané do užívania v roku 2015.
V budúcom roku by mal byť ukončený obchvat Dražoviec, čím sa odľahčí cesta smerom na Topoľčany a pribudnú aj nové kruhové križovatky.
"Doprava na tomto území je mimoriadne komplikovaná. Po R1 prejde okolo Nitry denne 30.000 áut, cestou do Topoľčian 15.000 vozidiel, z toho 2000 kamiónov. Sú to obrovské množstvá na nedostatočnú infraštruktúru," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
Podľa Stromčeka výstavbou komunikácií, vrátane obchvatu Dražoviec a privádzačov z R1 do priemyselného parku, vznikne v súvislosti s budovaním priemyselného parku 30 kilometrov novej dopravnej infraštruktúry.
Predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja Milan Belica tvrdí, že investícia pomôže nielen všetkým súčasným firmám pôsobiacim v priemyselnom parku, ale otvára priestor aj ďalším investorom, ktorí budú mať záujem sa tu etablovať.
"Kraj čaká úloha najmä v súvislosti s cestami druhej a tretej triedy, aby napojenie do tohto priestoru bolo čo najoptimálnejšie," skonštatoval Belica.