SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Emisná kauza ceny jazdených áut koncernu Volkswagen neovplyvnila

Motor s podvodnou riadiacou jednotkou zákazníkov od kúpy neodradí.

Ilustarčné foto.Ilustarčné foto. (Zdroj: SITA / AP)

PRAHA. Aféra naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré dokážu obchádzať emisné testy, sa na cenách jazdených áut stýmito motormi nijako neprejavila. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Audatex, ktorá sa zaoberá oceňovaním vozidiel.

Audatex porovnával ceny vozidiel Škoda Octavia, Yeti, Superb a Volkswagen Passat s dvojlitrovým motorom TDI. Porovnanie cien z marca 2015, zo septembra 2015 - kedy kauza vypukla - a z marca 2016, ukázalo, že ceny vozidiel boli po vypuknutí aféry vyššie, než pred ňou.

Jedinou výnimkou bola Škoda Superb. Dopyt po nej klesal, pretože zákazníci už očkakávali príchod novej, tretej generácie

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"V žiadnom prípade nedošlo k prepadu ani plynulému poklesu obvyklých cien a zostatkových hodnôt jazdených vozidiel koncernu Volkswagen s týmito motormi," uviedol Zdeněk Šustr, vedúci divízie Automotive Market Research spoločnosti Audatex.

Prečítajte si tiež: Majiteľov Volkswagenov v USA odškodňujú, v Európe automobilka mlčí Čítajte 

Škandál vypukol v septembri 2015, keď americká agentuúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že dieselové motory koncernu Volkswagen dokážu obísť laboratórne merania emisií. Riadiaca jednotka spozná, kedy je auto v laboratóriu na valcovej brzde, a zapne ekologický režim motora, pri ktorom auto produkuje výrazne nižšie množstvo škodlivín.

Autá s problematickým motorom EA 189 (spĺňa normu Euro 5) sa už v Európe nepredávajú. Celosvetovo je tento motor namontovaný v 11 miliónoch áut koncernu Volkswagen. Na Slovensku sa problém týka približne 69-tisíc áut značiek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat; v Česku je to asi 165-tisíc.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nekupujte si ďalšie auto na naftu. Zakážu im vjazd do mesta a budú bezcenné Čítajte 
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.