SME

TEST: V Citroene C3 vyhráva benzín nad naftou

V kombinácii mestského auta a nafty zmysel nevidíme. Ušetrené peniaze je lepšie investovať do výbavy.

(Zdroj: Michal Švančara)

Značka a model

Citroen C3

Verzia

BlueHDi 100 Shine

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

8 990/15 040/17 540

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním paliva; objem 1 560 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

73(99)/3 750

Jedna vec sa Citroenu nedá uprieť. Vyrába nevšedné autá a je odvážny pri návrhoch dizajnu. Výrazné tvary na jednej strane prinášajú pocit výnimočnosti zvlášť v dobe, keď sa autá na seba podobajú.

Na druhej strane neprehliadnuteľný vzhľad často rozdeľuje – buď ho milujete, alebo neznášate. Najnovšie smerovanie v oblasti dizajnu ukázala francúzska automobilka na modeli Cactus. Ďalej ho posunul testovaný model C3 a ďalší, tentokrát už menší evolučný posun ukazuje nový koncept C-Aircross.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Autosalón Ženeva: Citroen C-Aircross Concept odhaľuje vzhľad nástupcu C3 Picasso Čítajte 

Vzhľad Citroenu C3 si možno za príplatok prispôsobiť svojmu vkusu. Pohľad na auto dokáže výrazne zmeniť farba, či dokonca množstvo dvojfarebných kombinácií s kontrastnou farbou strechy.

Aj airbumpy sú vo výbave na prianie a ich absencia tiež výrazným spôsobom mení vzhľad auta. Záleží od vkusu, či si ich objednať, alebo nie.

Dizajn však nie je jediným prvkom, s ktorým Citroen vytŕča z davu všednosti. V modeli Cactus ním bolo množstvo netradičných riešení od spojenej prednej lavice vpredu (vo verzii s robotickou prevodovkou), cez netradičné madlá na dverách až po ochranné prvky (airbumpy) na vonkajšej strane dvier.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčšinu z toho zdedil aj Citroen C3 a zároveň priniesol ďalší inovatívny prvok. Priamo od výrobcu vstavanú HD kameru, sledujúcu premávku pred vozidlom. Naše prvé zážitky s ňou sme už zhrnuli v krátkom videu.

Spárovanie kamery s inteligentným telefónom nám fungovalo bez problémov do chvíle, kým sme chceli stiahnuť jedno video, prípadne pár fotiek.

Akonáhle sme chceli uložiť do telefónu napríklad desať na seba nadväzujúcich dvojminútových videí vo vysokom rozlíšení, tak nastal problém.

Spojenie vypadávalo a aplikácia mrzla (možno aj kvôli nedostatku miesta v telefóne). V tomto prípade je jednoduchšie a rýchlejšie prepojiť s kamerou notebook a to prostredníctvom USB kábla.

Citroen C3 je auto určené predovšetkým do mesta a jeho okolia. Pokiaľ sme ho využívali v súlade s jeho zameraním, tak sme s ním boli vyslovene spokojní. Pohodlný podvozok sa vedel ozvať jedine pri prejazde spomaľovačov, kedy pri odľahčení zadná náprava výraznejšie buchla. Inak oplýval komfortom a aj tichým prejavom.

Negatíva sa objavili, až keď sme auto začali tlačiť mimo jeho “komfortnú zónu“. Pri dynamickej jazde zadná náprava v zákrute na nerovnostiach odskakuje. Čaro komfortu sa stráca a narastá aj hluk v kabíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z tohto pohľadu nám testovaná naftová motorizácia nepríde ako ideálne riešenie pre Citroen C3. Medzi naftovým motorom a zameraním vozidla je minimálny prienik. Keď k tomu pripočítame vyššiu hmotnosť a spotrebu v teste – 5,7 l /100 km, tak pre nás takáto verzia stráca akýkoľvek zmysel.

Podobnú hodnotu dosiahnete aj s trojvalcovým benzínovým motorom. Tak isto nafta nevyhráva ani v porovnaní kultúry chodu, aj s trojvalcovým motorom v tomto ohľade len remizuje. Keď do toho zarátame rozdiel v cene, naším víťazom je jednoznačne benzínová motorizácia. Ušetrené peniaze potom odporúčame radšej investovať do výbavy.

Cieľová skupina pre naftový motor je veľmi malá. Podľa našej skúsenosti sa diesel môže vyplatiť v prípade každodenného dochádzania napríklad do práce, vzdialenej aspoň 50 km.

V kombinácii s úsporným štýlom jazdy sa šofér dostane pod úroveň 4 l /100 km, čo je už zaujímavé číslo. Vzhľadom k pomeru výkonu 73 kW a hmotnosti 1220 kg sme očakávali výraznejšie opretie posádky do sedadiel pri akcelerácii. Na predbiehanie to však stále stačí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4VSH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu