Značka a model | Citroen C3 |
Verzia | BlueHDi 100 Shine |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 8 990/15 040/17 540 |
Motor | prepĺňaný naftový štvorvalec s priamym vysokotlakovým vstrekovaním paliva; objem 1 560 cm3 |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 73(99)/3 750 |
Jedna vec sa Citroenu nedá uprieť. Vyrába nevšedné autá a je odvážny pri návrhoch dizajnu. Výrazné tvary na jednej strane prinášajú pocit výnimočnosti zvlášť v dobe, keď sa autá na seba podobajú.
Na druhej strane neprehliadnuteľný vzhľad často rozdeľuje – buď ho milujete, alebo neznášate. Najnovšie smerovanie v oblasti dizajnu ukázala francúzska automobilka na modeli Cactus. Ďalej ho posunul testovaný model C3 a ďalší, tentokrát už menší evolučný posun ukazuje nový koncept C-Aircross.

Vzhľad Citroenu C3 si možno za príplatok prispôsobiť svojmu vkusu. Pohľad na auto dokáže výrazne zmeniť farba, či dokonca množstvo dvojfarebných kombinácií s kontrastnou farbou strechy.
Aj airbumpy sú vo výbave na prianie a ich absencia tiež výrazným spôsobom mení vzhľad auta. Záleží od vkusu, či si ich objednať, alebo nie.
Dizajn však nie je jediným prvkom, s ktorým Citroen vytŕča z davu všednosti. V modeli Cactus ním bolo množstvo netradičných riešení od spojenej prednej lavice vpredu (vo verzii s robotickou prevodovkou), cez netradičné madlá na dverách až po ochranné prvky (airbumpy) na vonkajšej strane dvier.
Väčšinu z toho zdedil aj Citroen C3 a zároveň priniesol ďalší inovatívny prvok. Priamo od výrobcu vstavanú HD kameru, sledujúcu premávku pred vozidlom. Naše prvé zážitky s ňou sme už zhrnuli v krátkom videu.
Spárovanie kamery s inteligentným telefónom nám fungovalo bez problémov do chvíle, kým sme chceli stiahnuť jedno video, prípadne pár fotiek.
Akonáhle sme chceli uložiť do telefónu napríklad desať na seba nadväzujúcich dvojminútových videí vo vysokom rozlíšení, tak nastal problém.
Spojenie vypadávalo a aplikácia mrzla (možno aj kvôli nedostatku miesta v telefóne). V tomto prípade je jednoduchšie a rýchlejšie prepojiť s kamerou notebook a to prostredníctvom USB kábla.
Citroen C3 je auto určené predovšetkým do mesta a jeho okolia. Pokiaľ sme ho využívali v súlade s jeho zameraním, tak sme s ním boli vyslovene spokojní. Pohodlný podvozok sa vedel ozvať jedine pri prejazde spomaľovačov, kedy pri odľahčení zadná náprava výraznejšie buchla. Inak oplýval komfortom a aj tichým prejavom.
Negatíva sa objavili, až keď sme auto začali tlačiť mimo jeho “komfortnú zónu“. Pri dynamickej jazde zadná náprava v zákrute na nerovnostiach odskakuje. Čaro komfortu sa stráca a narastá aj hluk v kabíne.
Z tohto pohľadu nám testovaná naftová motorizácia nepríde ako ideálne riešenie pre Citroen C3. Medzi naftovým motorom a zameraním vozidla je minimálny prienik. Keď k tomu pripočítame vyššiu hmotnosť a spotrebu v teste – 5,7 l /100 km, tak pre nás takáto verzia stráca akýkoľvek zmysel.

Podobnú hodnotu dosiahnete aj s trojvalcovým benzínovým motorom. Tak isto nafta nevyhráva ani v porovnaní kultúry chodu, aj s trojvalcovým motorom v tomto ohľade len remizuje. Keď do toho zarátame rozdiel v cene, naším víťazom je jednoznačne benzínová motorizácia. Ušetrené peniaze potom odporúčame radšej investovať do výbavy.
Cieľová skupina pre naftový motor je veľmi malá. Podľa našej skúsenosti sa diesel môže vyplatiť v prípade každodenného dochádzania napríklad do práce, vzdialenej aspoň 50 km.
V kombinácii s úsporným štýlom jazdy sa šofér dostane pod úroveň 4 l /100 km, čo je už zaujímavé číslo. Vzhľadom k pomeru výkonu 73 kW a hmotnosti 1220 kg sme očakávali výraznejšie opretie posádky do sedadiel pri akcelerácii. Na predbiehanie to však stále stačí.