Lotus ponúkne špeciálnu edíciu Evora Sport 410

Táto edícia dostala názov GP Edition a bola vytvorená na počesť tímu Lotus z Formule 1.

Lotus Evora 410 GP Edition. (Zdroj: Lotus)

Minulý rok sa podarilo britskej automobilke Lotus úspešne vrátiť na americký trh s modelom Evora 400. Prednedávnom predstavila svoj vylepšený model Evora 410 a pre zákazníkov v USA a Kanade pripravila aj špeciálnu edíciu tohto nového modelu.

Lotus je známy tým, že sa pri svojich modeloch neustále snaží o znižovanie hmotnosti. Evora 410 je oproti modelu Evora 400 ľahšia o 60 kilogramov, pričom tento model váži 1320 kilogramov.

Automobilke sa to podarilo použitím viacerých dielov z karbónu. Automobil má z tohto materiálu spojler v prednom nárazníku, strechu, difúzor, kufor i kapotu motoru. Vďaka tomu sa podarilo zvýšiť aerodynamický prítlak o 15 % a znížiť ťažisko vozidla.

Najrýchlejšie auto Lotusu aj vďaka karbónu

To je oproti predchodcovi nižšie o 5 milimetrov. Znižovanie hmotnosti neobišlo ani interiér. Evora má karbónové sedadlá čalúnené Alcantarou a karbónové sú aj výplne dverí.

Pod kapotou Evory 410 sa nachádza preplňovaný šesťvalec o objeme 3,5 litra, ktorý je naladený na 306 kW (416 k) s krútiacim momentom 410 N.m. O prenos sily na kolesá sa stará šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka so sekvenčným radením.

Auto akceleruje z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť činí 300 km/h pri manuálnej a 280 km/h pri automatickej prevodovke. Evora ponúka nové nastavenia systému DPM (Dynamic Performance Management), ktorý má ešte viac vylepšiť pocit z jazdy.

Automobilka si pripomína svoje úspechy v F1

Lotus Evora 410 GP Edition teraz prichádza na severoamerický trh v špeciálnej čierno-zlatej edícií, ktorá má pripomenúť úspechy automobilky v motošporte.

Jeho vzhľad je založený na vozidlách John Player Special Team Lotus, ktoré súťažili v F1 v rokoch 1972 až 1986, a ktoré preslávila práve čierno-zlatá kombinácia. Jazdili na nich také mená ako Emerson Fittipaldi či Mario Andretti.

Zlaté logo Evora 410 Sport zdobí zadnú časť automobilu, zatiaľ čo logo "World Champions" lemuje kryt motora. Cena za základnú verziu tohto modelu začína na 101 000 euro a za túto limitovanú edíciu si majitelia priplatia ďalších šesť tisíc. Výroba tohto modelu je však celosvetovo limitovaná na 150 kusov za rok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 818
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 626
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 586
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 877
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 076
  6. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 821
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 810
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 800
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 633
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 393

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.