SME

Lotus ponúkne špeciálnu edíciu Evora Sport 410

Táto edícia dostala názov GP Edition a bola vytvorená na počesť tímu Lotus z Formule 1.

Lotus Evora 410 GP Edition. Lotus Evora 410 GP Edition. (Zdroj: Lotus)

Minulý rok sa podarilo britskej automobilke Lotus úspešne vrátiť na americký trh s modelom Evora 400. Prednedávnom predstavila svoj vylepšený model Evora 410 a pre zákazníkov v USA a Kanade pripravila aj špeciálnu edíciu tohto nového modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lotus je známy tým, že sa pri svojich modeloch neustále snaží o znižovanie hmotnosti. Evora 410 je oproti modelu Evora 400 ľahšia o 60 kilogramov, pričom tento model váži 1320 kilogramov.

Automobilke sa to podarilo použitím viacerých dielov z karbónu. Automobil má z tohto materiálu spojler v prednom nárazníku, strechu, difúzor, kufor i kapotu motoru. Vďaka tomu sa podarilo zvýšiť aerodynamický prítlak o 15 % a znížiť ťažisko vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najrýchlejšie auto Lotusu aj vďaka karbónu

To je oproti predchodcovi nižšie o 5 milimetrov. Znižovanie hmotnosti neobišlo ani interiér. Evora má karbónové sedadlá čalúnené Alcantarou a karbónové sú aj výplne dverí.

Pod kapotou Evory 410 sa nachádza preplňovaný šesťvalec o objeme 3,5 litra, ktorý je naladený na 306 kW (416 k) s krútiacim momentom 410 N.m. O prenos sily na kolesá sa stará šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka so sekvenčným radením.

Auto akceleruje z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť činí 300 km/h pri manuálnej a 280 km/h pri automatickej prevodovke. Evora ponúka nové nastavenia systému DPM (Dynamic Performance Management), ktorý má ešte viac vylepšiť pocit z jazdy.

Automobilka si pripomína svoje úspechy v F1

Lotus Evora 410 GP Edition teraz prichádza na severoamerický trh v špeciálnej čierno-zlatej edícií, ktorá má pripomenúť úspechy automobilky v motošporte.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho vzhľad je založený na vozidlách John Player Special Team Lotus, ktoré súťažili v F1 v rokoch 1972 až 1986, a ktoré preslávila práve čierno-zlatá kombinácia. Jazdili na nich také mená ako Emerson Fittipaldi či Mario Andretti.

Zlaté logo Evora 410 Sport zdobí zadnú časť automobilu, zatiaľ čo logo "World Champions" lemuje kryt motora. Cena za základnú verziu tohto modelu začína na 101 000 euro a za túto limitovanú edíciu si majitelia priplatia ďalších šesť tisíc. Výroba tohto modelu je však celosvetovo limitovaná na 150 kusov za rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 979
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 424
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 876
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 320
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu