SME

Jeep predstavil najrýchlejšie SUV planéty

Jeep Grand Cherokee Trackhawk dostal motor Hellcat s výkonom 717 koní.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk.Jeep Grand Cherokee Trackhawk. (Zdroj: Jeep)

Jeep už dlhšie ohlasoval príchod tohto monštruózneho SUV, ktoré má základ v modeli Grand Cherokee. Na prvý pohľad je na nerozoznanie od verzie SRT, tá najdôležitejšia zmena sa ale nachádza pod kapotou tohto amerického svalovca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trackhawk totižto dostal motor zo svojich sesterských koncernových modelov Dodge Charger a Challenger Hellcat a to osemvalcový 6.2 litrový motor prepĺňaný kompresorom s výkonom 528 kW (717 k) a krútiacim momentom 875 N.m spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

SUV s najrýchlejšou akceleráciou

Pri váhe 2433 kg dokáže zrýchliť z nuly na 96 km/h za neuveriteľných 3,5 s a ak ste fanúšikom závodov na štvrť míle tak Trackhawk túto trať prejde za 11,6 s rýchlosťou 187 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Takéto monštrum však potrebuje aj poriadne brzdy a v Jeepe dostal do vienka až 400 mm kotúče Brembo, vďaka ktorým zastaví z rýchlosti 96 km/h na 34,8 metroch.

Najvyššia rýchlosť tohto SUV dosahuje hodnotu 290 km/h a pomáha mu k tomu, okrem adaptívneho podvozku aj pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pritom nastavený v každom jazdnom režime odlišne.

Adaptívny podvozok robí toto auto ešte športovejšie

V klasickom režime je výkon rozdelený v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, v režime Snow sa pomer vyrovná na úroveň 50:50, v režime Tow, ktorý je určený na ťahanie prívesu je to 60:40 v prospech prednej nápravy.

Režim Sport prináša pomer 35:65, pričom najšportovejšie nastavenie Track ponúka pomer 30:70. Jeep Grand Cherokee je obutý do pneumatík s 20-palcovými diskami, ktoré môžu byť kované alebo zliatinové.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Audi už testuje bratislavské SUV Q8 na Nürburgringu Čítajte 

Exteriér dostal upravený predný a zadný nárazník, v ktorom sa nachádzajú štyri koncovky výfukov. Interiér dostal karbónové obloženie, kožu Nappa a 8,4-palcový infotainment určený pre verziu Hellcat, kde si majiteľ môže nastaviť tuhosť tlmičov, kontrolu trakcie či obmedziť výkon.

Na trh by sa mal dostať ešte tento rok, za predpokladanú cenu 80-tisíc dolárov (76 500 eur).

SUV

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 872
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 502
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 558
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 426
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 992
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 538
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 497
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Eštočák: V Prešove chcú predať parkovisko hlboko pod cenou. Podal som podnet na prokuratúru
  2. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola...
  3. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  4. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  6. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  7. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  8. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 581
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 849
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 498
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 205
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 823
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 704
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 717
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 618
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola...
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu