TEST: Porovnali sme dve verzie Peugeotu 3008 a vyskúšali Grip Control

Francúzske auto sa nám viac páči s automatickou prevodovkou. Systém Grip Control na ľade výrazne neprekonáva základnú trakčnú kontrolu.

Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Značka a model

Peugeot 3008

Verzia

Allure 2,0 BlueHDi

GT

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/27 790/33 700

19 990/34 890/38 210

Motor

naftový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1 997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3 750

133(180)/3 750

Keď nám pred rokom v máji Peugeot prvýkrát naživo ukázal novú generáciu modelu 3008, prekvapil nás vo viacerých smeroch. Výrazným spôsobom totiž zmenil celé auto. Rovnako ako prakticky všetky v Európe predávajúce automobilky sa Francúzi vybrali smerom rozširovania ponuky vozidiel SUV.

Niektoré značky to riešia dopĺňaním ponuky o nové vozidlá, iné (prípad Peugeotu, ale aj Renaultu) okrem toho úplne menia existujúce modely. Rodinné autá “premieňajú“ na SUV.

Zákazníci dnes totiž vyžadujú vyšší posed a pocit masívneho auta. Pritom nemusí ísť o plnohodnotné SUV, tieto autá často nemajú v ponuke ani pohon všetkých kolies a o jazde v teréne sa v súvislosti s nimi nedá hovoriť.

Ďalším sprievodným javom v súvislosti s premenou rodinného auta na SUV je zhoršenie v oblasti vnútorného priestoru. My sme sa pozreli na to, ako sa to prejavilo v prípade Peugeotu 3008.

Pohľad zvonku presne súhlasí s dnešným trendom. Auto získalo väčšie “svaly“ a budí dojem SUV. Vnútri nás pri prvom stretnutí ohromilo interiérom. Počas prvej jazdy sme si pochvaľovali dvojicu displejov, zobrazovanie navigácie a príjemný vzhľad.

V teste vyplávali na povrch aj prvé nedostatky. Jedným z nich je spôsob ovládania klimatizácie. Klávesová skratka (mechanické tlačidlo pod displejom) je pekné riešenie a v princípe aj dobré, nie však v prípade klimatizácie.

Jej základné funkcie sa najlepšie ovládajú pomocou mechanických tlačidiel. V prípade Peugeotu vyžaduje napríklad aj úprava teploty dva kroky. Najskôr si treba prepnúť pomocou klávesy na klimatizáciu a následne na dotykovom displeji nastaviť požadovanú teplotu. Zdĺhavé a odpútavajúce pozornosť.

Priestorovo na tom 3008 nie je zle. Zmena jej neukradla z miesta pre cestujúcich, čo nám potvrdil aj vysoký kolega z konkurenčnej redakcie, ktorý sedel počas 800 km trasy vzadu.

Na prvý test sme zobrali hneď dva modely 3008. Spoločným menovateľom bol motor BlueHDi s objemom 2,0 l, ale s rozdielnym výkonom 110 a 133 kW (GT).

Dvojfarebná GT verzia mala šesťstupňovú automatickú prevodovku a základnú trakčnú kontrolu. Druhý model disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a špeciálnou trakčnou kontrolou Grip Control.

Práve rozdiely v trakčnej kontrole vozidiel, poháňaných výlučne prednou nápravou, nás zaujímali najviac.

Pre autá sme pripravili niekoľko prekážok. Pohnutie v strmom kopci na ľade, pohnutie v strmom kopci s jedným kolesom na asfalte a šmykľavom podklade a poslednou úlohou bol výjazd hore zasneženou lúkou.

Pri testovaní schopností trakčných kontrol sme sa snažili eliminovať rozdiel v šoférovi. Pri pohnutí sme sa správali amatérsky. Jednoducho sme dupli na plyn a čakali, ako sa autá zachovajú.

Práve pri poriadnom stlačení plynu má elektronika priestor na svoje optimálne fungovanie. Akonáhle odľahčíte nohu na plynovom pedáli, tak systém prestáva fungovať. V tomto prípade sa preto neoplatí hrať na šoféra, ktorý sa dokáže citlivo pohnúť bez preklzu kolies.

Skúšky nám potvrdili prvý, pre nás už známy fakt. Už základná trakčná kontrola je v koncerne PSA vydarená. Rozdiely v autách boli minimálne a len ťažko sa nám hľadali situácie, kedy obyčajná trakčná kontrola už nestačila a Grip Control ešte situáciu zvládol. Aj vo výjazde po lúke bol iba minimálny rozdiel. Auto s Grip Control vyšlo o päť metrov vyššie, čo vzhľadom na celkovo prejdenú vzdialenosť nie je veľa.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 708
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 482
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 293
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 534
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 219
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 703
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 646
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 183
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 382
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 2 785

Téma: Peugeot 206, 308, 307, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

SVET

Minúta po minúte: Polícia má meno podozrivého

Útočníkom mal byť len dvadsaťdva ročný Brit s líbyjským pôvodom.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.