TEST: Porovnali sme dve verzie Peugeotu 3008 a vyskúšali Grip Control

Francúzske auto sa nám viac páči s automatickou prevodovkou. Systém Grip Control na ľade výrazne neprekonáva základnú trakčnú kontrolu.

Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Značka a model

Peugeot 3008

Verzia

Allure 2,0 BlueHDi

GT

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/27 790/33 700

19 990/34 890/38 210

Motor

naftový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1 997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3 750

133(180)/3 750

Keď nám pred rokom v máji Peugeot prvýkrát naživo ukázal novú generáciu modelu 3008, prekvapil nás vo viacerých smeroch. Výrazným spôsobom totiž zmenil celé auto. Rovnako ako prakticky všetky v Európe predávajúce automobilky sa Francúzi vybrali smerom rozširovania ponuky vozidiel SUV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niektoré značky to riešia dopĺňaním ponuky o nové vozidlá, iné (prípad Peugeotu, ale aj Renaultu) okrem toho úplne menia existujúce modely. Rodinné autá “premieňajú“ na SUV.

Zákazníci dnes totiž vyžadujú vyšší posed a pocit masívneho auta. Pritom nemusí ísť o plnohodnotné SUV, tieto autá často nemajú v ponuke ani pohon všetkých kolies a o jazde v teréne sa v súvislosti s nimi nedá hovoriť.

Ďalším sprievodným javom v súvislosti s premenou rodinného auta na SUV je zhoršenie v oblasti vnútorného priestoru. My sme sa pozreli na to, ako sa to prejavilo v prípade Peugeotu 3008.

Pohľad zvonku presne súhlasí s dnešným trendom. Auto získalo väčšie “svaly“ a budí dojem SUV. Vnútri nás pri prvom stretnutí ohromilo interiérom. Počas prvej jazdy sme si pochvaľovali dvojicu displejov, zobrazovanie navigácie a príjemný vzhľad.

V teste vyplávali na povrch aj prvé nedostatky. Jedným z nich je spôsob ovládania klimatizácie. Klávesová skratka (mechanické tlačidlo pod displejom) je pekné riešenie a v princípe aj dobré, nie však v prípade klimatizácie.

Jej základné funkcie sa najlepšie ovládajú pomocou mechanických tlačidiel. V prípade Peugeotu vyžaduje napríklad aj úprava teploty dva kroky. Najskôr si treba prepnúť pomocou klávesy na klimatizáciu a následne na dotykovom displeji nastaviť požadovanú teplotu. Zdĺhavé a odpútavajúce pozornosť.

Priestorovo na tom 3008 nie je zle. Zmena jej neukradla z miesta pre cestujúcich, čo nám potvrdil aj vysoký kolega z konkurenčnej redakcie, ktorý sedel počas 800 km trasy vzadu.

Na prvý test sme zobrali hneď dva modely 3008. Spoločným menovateľom bol motor BlueHDi s objemom 2,0 l, ale s rozdielnym výkonom 110 a 133 kW (GT).

Dvojfarebná GT verzia mala šesťstupňovú automatickú prevodovku a základnú trakčnú kontrolu. Druhý model disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a špeciálnou trakčnou kontrolou Grip Control.

Práve rozdiely v trakčnej kontrole vozidiel, poháňaných výlučne prednou nápravou, nás zaujímali najviac.

Pre autá sme pripravili niekoľko prekážok. Pohnutie v strmom kopci na ľade, pohnutie v strmom kopci s jedným kolesom na asfalte a šmykľavom podklade a poslednou úlohou bol výjazd hore zasneženou lúkou.

Pri testovaní schopností trakčných kontrol sme sa snažili eliminovať rozdiel v šoférovi. Pri pohnutí sme sa správali amatérsky. Jednoducho sme dupli na plyn a čakali, ako sa autá zachovajú.

Práve pri poriadnom stlačení plynu má elektronika priestor na svoje optimálne fungovanie. Akonáhle odľahčíte nohu na plynovom pedáli, tak systém prestáva fungovať. V tomto prípade sa preto neoplatí hrať na šoféra, ktorý sa dokáže citlivo pohnúť bez preklzu kolies.

Skúšky nám potvrdili prvý, pre nás už známy fakt. Už základná trakčná kontrola je v koncerne PSA vydarená. Rozdiely v autách boli minimálne a len ťažko sa nám hľadali situácie, kedy obyčajná trakčná kontrola už nestačila a Grip Control ešte situáciu zvládol. Aj vo výjazde po lúke bol iba minimálny rozdiel. Auto s Grip Control vyšlo o päť metrov vyššie, čo vzhľadom na celkovo prejdenú vzdialenosť nie je veľa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 16 409
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 418
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 10 365
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 174
  5. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 7 292
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 6 991
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 4 868
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 4 510
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 4 474
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 2 618

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Selfie fotky pre Zsuzsovú si mal Glváč robiť aj z parlamentu

Glváč tvrdí, že s obvinenou komunikoval cez prostredníka.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.