TEST: Porovnali sme dve verzie Peugeotu 3008 a vyskúšali Grip Control

Francúzske auto sa nám viac páči s automatickou prevodovkou. Systém Grip Control na ľade výrazne neprekonáva základnú trakčnú kontrolu.

Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Značka a model

Peugeot 3008

Verzia

Allure 2,0 BlueHDi

GT

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/27 790/33 700

19 990/34 890/38 210

Motor

naftový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1 997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3 750

133(180)/3 750

Keď nám pred rokom v máji Peugeot prvýkrát naživo ukázal novú generáciu modelu 3008, prekvapil nás vo viacerých smeroch. Výrazným spôsobom totiž zmenil celé auto. Rovnako ako prakticky všetky v Európe predávajúce automobilky sa Francúzi vybrali smerom rozširovania ponuky vozidiel SUV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niektoré značky to riešia dopĺňaním ponuky o nové vozidlá, iné (prípad Peugeotu, ale aj Renaultu) okrem toho úplne menia existujúce modely. Rodinné autá “premieňajú“ na SUV.

Zákazníci dnes totiž vyžadujú vyšší posed a pocit masívneho auta. Pritom nemusí ísť o plnohodnotné SUV, tieto autá často nemajú v ponuke ani pohon všetkých kolies a o jazde v teréne sa v súvislosti s nimi nedá hovoriť.

Ďalším sprievodným javom v súvislosti s premenou rodinného auta na SUV je zhoršenie v oblasti vnútorného priestoru. My sme sa pozreli na to, ako sa to prejavilo v prípade Peugeotu 3008.

Pohľad zvonku presne súhlasí s dnešným trendom. Auto získalo väčšie “svaly“ a budí dojem SUV. Vnútri nás pri prvom stretnutí ohromilo interiérom. Počas prvej jazdy sme si pochvaľovali dvojicu displejov, zobrazovanie navigácie a príjemný vzhľad.

V teste vyplávali na povrch aj prvé nedostatky. Jedným z nich je spôsob ovládania klimatizácie. Klávesová skratka (mechanické tlačidlo pod displejom) je pekné riešenie a v princípe aj dobré, nie však v prípade klimatizácie.

Jej základné funkcie sa najlepšie ovládajú pomocou mechanických tlačidiel. V prípade Peugeotu vyžaduje napríklad aj úprava teploty dva kroky. Najskôr si treba prepnúť pomocou klávesy na klimatizáciu a následne na dotykovom displeji nastaviť požadovanú teplotu. Zdĺhavé a odpútavajúce pozornosť.

Priestorovo na tom 3008 nie je zle. Zmena jej neukradla z miesta pre cestujúcich, čo nám potvrdil aj vysoký kolega z konkurenčnej redakcie, ktorý sedel počas 800 km trasy vzadu.

Na prvý test sme zobrali hneď dva modely 3008. Spoločným menovateľom bol motor BlueHDi s objemom 2,0 l, ale s rozdielnym výkonom 110 a 133 kW (GT).

Dvojfarebná GT verzia mala šesťstupňovú automatickú prevodovku a základnú trakčnú kontrolu. Druhý model disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a špeciálnou trakčnou kontrolou Grip Control.

Práve rozdiely v trakčnej kontrole vozidiel, poháňaných výlučne prednou nápravou, nás zaujímali najviac.

Pre autá sme pripravili niekoľko prekážok. Pohnutie v strmom kopci na ľade, pohnutie v strmom kopci s jedným kolesom na asfalte a šmykľavom podklade a poslednou úlohou bol výjazd hore zasneženou lúkou.

Pri testovaní schopností trakčných kontrol sme sa snažili eliminovať rozdiel v šoférovi. Pri pohnutí sme sa správali amatérsky. Jednoducho sme dupli na plyn a čakali, ako sa autá zachovajú.

Práve pri poriadnom stlačení plynu má elektronika priestor na svoje optimálne fungovanie. Akonáhle odľahčíte nohu na plynovom pedáli, tak systém prestáva fungovať. V tomto prípade sa preto neoplatí hrať na šoféra, ktorý sa dokáže citlivo pohnúť bez preklzu kolies.

Skúšky nám potvrdili prvý, pre nás už známy fakt. Už základná trakčná kontrola je v koncerne PSA vydarená. Rozdiely v autách boli minimálne a len ťažko sa nám hľadali situácie, kedy obyčajná trakčná kontrola už nestačila a Grip Control ešte situáciu zvládol. Aj vo výjazde po lúke bol iba minimálny rozdiel. Auto s Grip Control vyšlo o päť metrov vyššie, čo vzhľadom na celkovo prejdenú vzdialenosť nie je veľa.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 175
  2. Vizuálny smog je problém 10 378
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 682
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 219
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 765
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 325
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 199
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 982
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 602
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 384

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

Neprehliadnite tiež

Do dražby putuje ikonické Lamborghini

Countach LP400 S patrí do 105-kusovej série.

S elektrickým BMW i3s REX sme sa vybrali na výlet do Brna (test)

Pre dosiahnutie reálneho dojazdu treba počítať s kompromismi.