TEST: Porovnali sme dve verzie Peugeotu 3008 a vyskúšali Grip Control

Francúzske auto sa nám viac páči s automatickou prevodovkou. Systém Grip Control na ľade výrazne neprekonáva základnú trakčnú kontrolu.

Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Značka a model

Peugeot 3008

Verzia

Allure 2,0 BlueHDi

GT

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/27 790/33 700

19 990/34 890/38 210

Motor

naftový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1 997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3 750

133(180)/3 750

Keď nám pred rokom v máji Peugeot prvýkrát naživo ukázal novú generáciu modelu 3008, prekvapil nás vo viacerých smeroch. Výrazným spôsobom totiž zmenil celé auto. Rovnako ako prakticky všetky v Európe predávajúce automobilky sa Francúzi vybrali smerom rozširovania ponuky vozidiel SUV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niektoré značky to riešia dopĺňaním ponuky o nové vozidlá, iné (prípad Peugeotu, ale aj Renaultu) okrem toho úplne menia existujúce modely. Rodinné autá “premieňajú“ na SUV.

Zákazníci dnes totiž vyžadujú vyšší posed a pocit masívneho auta. Pritom nemusí ísť o plnohodnotné SUV, tieto autá často nemajú v ponuke ani pohon všetkých kolies a o jazde v teréne sa v súvislosti s nimi nedá hovoriť.

Ďalším sprievodným javom v súvislosti s premenou rodinného auta na SUV je zhoršenie v oblasti vnútorného priestoru. My sme sa pozreli na to, ako sa to prejavilo v prípade Peugeotu 3008.

Pohľad zvonku presne súhlasí s dnešným trendom. Auto získalo väčšie “svaly“ a budí dojem SUV. Vnútri nás pri prvom stretnutí ohromilo interiérom. Počas prvej jazdy sme si pochvaľovali dvojicu displejov, zobrazovanie navigácie a príjemný vzhľad.

V teste vyplávali na povrch aj prvé nedostatky. Jedným z nich je spôsob ovládania klimatizácie. Klávesová skratka (mechanické tlačidlo pod displejom) je pekné riešenie a v princípe aj dobré, nie však v prípade klimatizácie.

Jej základné funkcie sa najlepšie ovládajú pomocou mechanických tlačidiel. V prípade Peugeotu vyžaduje napríklad aj úprava teploty dva kroky. Najskôr si treba prepnúť pomocou klávesy na klimatizáciu a následne na dotykovom displeji nastaviť požadovanú teplotu. Zdĺhavé a odpútavajúce pozornosť.

Priestorovo na tom 3008 nie je zle. Zmena jej neukradla z miesta pre cestujúcich, čo nám potvrdil aj vysoký kolega z konkurenčnej redakcie, ktorý sedel počas 800 km trasy vzadu.

Na prvý test sme zobrali hneď dva modely 3008. Spoločným menovateľom bol motor BlueHDi s objemom 2,0 l, ale s rozdielnym výkonom 110 a 133 kW (GT).

Dvojfarebná GT verzia mala šesťstupňovú automatickú prevodovku a základnú trakčnú kontrolu. Druhý model disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a špeciálnou trakčnou kontrolou Grip Control.

Práve rozdiely v trakčnej kontrole vozidiel, poháňaných výlučne prednou nápravou, nás zaujímali najviac.

Pre autá sme pripravili niekoľko prekážok. Pohnutie v strmom kopci na ľade, pohnutie v strmom kopci s jedným kolesom na asfalte a šmykľavom podklade a poslednou úlohou bol výjazd hore zasneženou lúkou.

Pri testovaní schopností trakčných kontrol sme sa snažili eliminovať rozdiel v šoférovi. Pri pohnutí sme sa správali amatérsky. Jednoducho sme dupli na plyn a čakali, ako sa autá zachovajú.

Práve pri poriadnom stlačení plynu má elektronika priestor na svoje optimálne fungovanie. Akonáhle odľahčíte nohu na plynovom pedáli, tak systém prestáva fungovať. V tomto prípade sa preto neoplatí hrať na šoféra, ktorý sa dokáže citlivo pohnúť bez preklzu kolies.

Skúšky nám potvrdili prvý, pre nás už známy fakt. Už základná trakčná kontrola je v koncerne PSA vydarená. Rozdiely v autách boli minimálne a len ťažko sa nám hľadali situácie, kedy obyčajná trakčná kontrola už nestačila a Grip Control ešte situáciu zvládol. Aj vo výjazde po lúke bol iba minimálny rozdiel. Auto s Grip Control vyšlo o päť metrov vyššie, čo vzhľadom na celkovo prejdenú vzdialenosť nie je veľa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 064
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 525
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 994
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 6 675
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 334

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.