SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mercedes triedy S posúva autonómne riadenie aj mimo diaľnic

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie.

(Zdroj: Mercedes)

Do odhalenia Mercedesu triedy S na autosalóne v Šanghaji ostávajú už len dni. Vlajková loď nemeckej značky dostane niekoľko nových motorov. Pribudnú radové šesťvalce na naftu, aj na benzín, ale aj benzínový biturbo motor V8.

Chýbať nebude ani plug in hybridná verzia, ale Mercedes vo svojej tlačovej správe kladie dôraz hlavne na autonómne riadenie. Trieda S vždy disponovala najlepšou a najmodernejšou dostupnou technikou Mercedesu a iné to nebude ani v tomto prípade.

Namiesto autonómnej jazdy prinášajú Inteligentné jazdenie

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie a namiesto toho používa výraz Inteligentné jazdenie (Intelligent Drive). Všetko je znovu postavené na dvoch systémoch, vylepšenom tempomate Distronic a aktívnom asistentovi riadenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90 Čítajte 

Rýchlosť auta sa automaticky neprispôsobuje len premávke, ako tomu bolo doteraz, ale aj samotnej ceste. V praxi sa to prejavuje spomalením pred zákrutou, križovatkou, či kruhovým objazdom.

Rýchlosť vozidla sa prispôsobuje aj dopravným predpisom. Systém berie do úvahy údaje z GPS a navigácie a aj vďaka nim dokáže lepšie predvídať správanie ostatných členov premávky.

Vylepšením prešiel celý rad asistentov vrátane aktívneho riadenia, aktívneho asistenta pre zmenu jazdného pruhu a aj nastavenie systému pre jazdu v dopravnej zápche. Nový Mercedes triedy S má posunúť Inteligentné riadenie na novú úroveň.

Mercedes vyvíja autonómne jazdenie 30 rokov

„Automatizované jazdné funkcie boli rozšírené po praktickej stránke a medzičasom ich možno zažiť takmer na všetkých typoch cestných komunikácií, teraz s ešte väčším úžitkom pre zákazníka“, uvádza sa v tlačovej správe nemeckej automobilky.

Skryť Vypnúť reklamu

Mercedes sa vývoju autonómneho riadenia venuje už vyše 30 rokov. V testovacích prototypoch fungovali asistenčné systémy už dávno. Prvú autonómnu jazdu zvládli Nemci už v roku 1995.

Mercedes triedy S, vybavený superpočítačom, absolvoval trasu dlhú 1678 kilometrov z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autonómne autá a budúcnosť dopravy
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon