Mercedes triedy S posúva autonómne riadenie aj mimo diaľnic

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie.

(Zdroj: Mercedes)

Do odhalenia Mercedesu triedy S na autosalóne v Šanghaji ostávajú už len dni. Vlajková loď nemeckej značky dostane niekoľko nových motorov. Pribudnú radové šesťvalce na naftu, aj na benzín, ale aj benzínový biturbo motor V8.

Chýbať nebude ani plug in hybridná verzia, ale Mercedes vo svojej tlačovej správe kladie dôraz hlavne na autonómne riadenie. Trieda S vždy disponovala najlepšou a najmodernejšou dostupnou technikou Mercedesu a iné to nebude ani v tomto prípade.

Článok pokračuje pod video reklamou

Namiesto autonómnej jazdy prinášajú Inteligentné jazdenie

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie a namiesto toho používa výraz Inteligentné jazdenie (Intelligent Drive). Všetko je znovu postavené na dvoch systémoch, vylepšenom tempomate Distronic a aktívnom asistentovi riadenia.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Rýchlosť auta sa automaticky neprispôsobuje len premávke, ako tomu bolo doteraz, ale aj samotnej ceste. V praxi sa to prejavuje spomalením pred zákrutou, križovatkou, či kruhovým objazdom.

Rýchlosť vozidla sa prispôsobuje aj dopravným predpisom. Systém berie do úvahy údaje z GPS a navigácie a aj vďaka nim dokáže lepšie predvídať správanie ostatných členov premávky.

Vylepšením prešiel celý rad asistentov vrátane aktívneho riadenia, aktívneho asistenta pre zmenu jazdného pruhu a aj nastavenie systému pre jazdu v dopravnej zápche. Nový Mercedes triedy S má posunúť Inteligentné riadenie na novú úroveň.

Mercedes vyvíja autonómne jazdenie 30 rokov

„Automatizované jazdné funkcie boli rozšírené po praktickej stránke a medzičasom ich možno zažiť takmer na všetkých typoch cestných komunikácií, teraz s ešte väčším úžitkom pre zákazníka“, uvádza sa v tlačovej správe nemeckej automobilky.

Mercedes sa vývoju autonómneho riadenia venuje už vyše 30 rokov. V testovacích prototypoch fungovali asistenčné systémy už dávno. Prvú autonómnu jazdu zvládli Nemci už v roku 1995.

Mercedes triedy S, vybavený superpočítačom, absolvoval trasu dlhú 1678 kilometrov z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 155
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 664
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 533
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 603
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 744
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 728
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 195
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 322
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 225
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 119

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu.

ŠPORT

Keď Sagan musel stiahnuť nohavice, zastal pri karavane

Keď si cyklisti potrebujú uľaviť, majú to komplikované.

Neprehliadnite tiež

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.