SME

Mercedes triedy S posúva autonómne riadenie aj mimo diaľnic

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie.

(Zdroj: Mercedes)

Do odhalenia Mercedesu triedy S na autosalóne v Šanghaji ostávajú už len dni. Vlajková loď nemeckej značky dostane niekoľko nových motorov. Pribudnú radové šesťvalce na naftu, aj na benzín, ale aj benzínový biturbo motor V8.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chýbať nebude ani plug in hybridná verzia, ale Mercedes vo svojej tlačovej správe kladie dôraz hlavne na autonómne riadenie. Trieda S vždy disponovala najlepšou a najmodernejšou dostupnou technikou Mercedesu a iné to nebude ani v tomto prípade.

Namiesto autonómnej jazdy prinášajú Inteligentné jazdenie

Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie a namiesto toho používa výraz Inteligentné jazdenie (Intelligent Drive). Všetko je znovu postavené na dvoch systémoch, vylepšenom tempomate Distronic a aktívnom asistentovi riadenia.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90 Čítajte 

Rýchlosť auta sa automaticky neprispôsobuje len premávke, ako tomu bolo doteraz, ale aj samotnej ceste. V praxi sa to prejavuje spomalením pred zákrutou, križovatkou, či kruhovým objazdom.

Rýchlosť vozidla sa prispôsobuje aj dopravným predpisom. Systém berie do úvahy údaje z GPS a navigácie a aj vďaka nim dokáže lepšie predvídať správanie ostatných členov premávky.

Vylepšením prešiel celý rad asistentov vrátane aktívneho riadenia, aktívneho asistenta pre zmenu jazdného pruhu a aj nastavenie systému pre jazdu v dopravnej zápche. Nový Mercedes triedy S má posunúť Inteligentné riadenie na novú úroveň.

Mercedes vyvíja autonómne jazdenie 30 rokov

„Automatizované jazdné funkcie boli rozšírené po praktickej stránke a medzičasom ich možno zažiť takmer na všetkých typoch cestných komunikácií, teraz s ešte väčším úžitkom pre zákazníka“, uvádza sa v tlačovej správe nemeckej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes sa vývoju autonómneho riadenia venuje už vyše 30 rokov. V testovacích prototypoch fungovali asistenčné systémy už dávno. Prvú autonómnu jazdu zvládli Nemci už v roku 1995.

Mercedes triedy S, vybavený superpočítačom, absolvoval trasu dlhú 1678 kilometrov z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 731
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 733
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 425
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 366
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 376
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 787
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 307
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 239
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 905
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 864
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 098
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 642
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 998
  6. Rado Surovka: Raši dostal padáka 20 454
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 980
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 11 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu