Do odhalenia Mercedesu triedy S na autosalóne v Šanghaji ostávajú už len dni. Vlajková loď nemeckej značky dostane niekoľko nových motorov. Pribudnú radové šesťvalce na naftu, aj na benzín, ale aj benzínový biturbo motor V8.
Chýbať nebude ani plug in hybridná verzia, ale Mercedes vo svojej tlačovej správe kladie dôraz hlavne na autonómne riadenie. Trieda S vždy disponovala najlepšou a najmodernejšou dostupnou technikou Mercedesu a iné to nebude ani v tomto prípade.
Namiesto autonómnej jazdy prinášajú Inteligentné jazdenie
Automobilka sa vo svojej komunikácii vyhýba označeniu autonómne riadenie a namiesto toho používa výraz Inteligentné jazdenie (Intelligent Drive). Všetko je znovu postavené na dvoch systémoch, vylepšenom tempomate Distronic a aktívnom asistentovi riadenia.

Rýchlosť auta sa automaticky neprispôsobuje len premávke, ako tomu bolo doteraz, ale aj samotnej ceste. V praxi sa to prejavuje spomalením pred zákrutou, križovatkou, či kruhovým objazdom.
Rýchlosť vozidla sa prispôsobuje aj dopravným predpisom. Systém berie do úvahy údaje z GPS a navigácie a aj vďaka nim dokáže lepšie predvídať správanie ostatných členov premávky.
Vylepšením prešiel celý rad asistentov vrátane aktívneho riadenia, aktívneho asistenta pre zmenu jazdného pruhu a aj nastavenie systému pre jazdu v dopravnej zápche. Nový Mercedes triedy S má posunúť Inteligentné riadenie na novú úroveň.

Mercedes vyvíja autonómne jazdenie 30 rokov
„Automatizované jazdné funkcie boli rozšírené po praktickej stránke a medzičasom ich možno zažiť takmer na všetkých typoch cestných komunikácií, teraz s ešte väčším úžitkom pre zákazníka“, uvádza sa v tlačovej správe nemeckej automobilky.
Mercedes sa vývoju autonómneho riadenia venuje už vyše 30 rokov. V testovacích prototypoch fungovali asistenčné systémy už dávno. Prvú autonómnu jazdu zvládli Nemci už v roku 1995.
Mercedes triedy S, vybavený superpočítačom, absolvoval trasu dlhú 1678 kilometrov z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.