NEW YORK. V prípade, že zvažujete kúpu Jaguaru F-Type, no odrádza vás vysoká spotreba, máme pre vás dobré správy. Pre rok 2018 Jaguar rozšíril ponuku o novú základnú motorizáciu, ktorá robí modelový rad F-Type o niečo dostupnejším.
Vďaka tomu si môžeme vyberať až z 24 rôznych variant. Tie budú v novom modelovom roku od seba výraznejšie odlíšené rôznymi kozmetickými zmenami, hlavne v oblasti nárazníkov.
Najnovším prírastkom medzi pohonné jednotky dvojdverového športového vozu od Jaguaru je turbom prepĺňaný radový štvorvalec z rodiny Ingenium s objemom dva litre.
S najvyšším litrovým výkonom
Aj keď na prvý pohľad sa môže zdať, že pod dlhou kapotou tohto automobilu môže pôsobiť trocha nemiestne, výkon by mu chýbať nemal. Disponuje okrúhlymi 300 konskými silami a vyvinie krútiaci moment 400 Nm.
Vďaka tomu má zo šiestich dostupných motorizácií najvyšší pomer výkonu a objemu, až 150 koní na liter.
Dostupný bude iba s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Quickshift a zadným náhonom. F-Type by s ním mal zrýchliť z 0 na 100 km\h za 5.7 sekundy a pokračovať na maximálnu rýchlosť 249 km\h.
Hlavnou výhodou však je cenová dostupnosť modelu. Ceny pre slovenský trh zatiaľ ohlásené neboli, no dá sa očakávať, že budú začínať okolo 60 000 eur vyššie za základný štvorvalcový model.
Súčasný najlacnejší model s motorom V6 začína na našom trhu na spodnej hranici 74 838 eur.
Pri dnešných cenách pohonných hmôt určite poteší aj udávaná kombinovaná spotreba iba 7.2l/100km. V tabuľke môžete vidieť porovnanie jednotlivých motorizácií a ich spotreby.
Motor | Výkon | Krút. moment | Prevodovka | Poháňaná náprava | Spotreba mesto / mimo mesto / kombinovaná |
---|---|---|---|---|---|
2,0 I4 | 300 koní (221 kW) | 400 Nm | 8st. automat | zadná | 8,8 / 6,2 / 7,2 |
3,0 V6 | 340 koní (250 kW) | 450 Nm | 8st. automat / 6st. manuál | zadná | 11,7 / 6,5 / 8,4 |
3,0 V6 | 380 koní (280 kW) | 460 Nm | 8st. automat / 6st. manuál | zadná / obe | 12 / 6,6 / 8,6 |
3,0 V6 | 400 koní (294 kW) | 460 Nm | 8st. automat | zadná / obe | 12 / 6,6 / 8,6 |
5,0 V8 | 550 koní (405 kW) | 680 Nm | 8st. automat | obe | 16,2 / 8,5 / 11,3 |
5,0 V8 | 575 koní (423 kW) | 700 Nm | 8st. automat | obe | 16,2 / 8,5 / 11,3 |
Najslabšia verzia pre novú klientelu
Aj keď sa stále nejedná práve o ľudové vozidlo, nový úsporný variant modelu určite priláka množstvo nových zákazníkov, ktorí túžia po štýle a elegancii športového Jaguaru, ale nepotrebujú výkon silnejších verzií.
Dúfajme iba, že britským inžinierom sa podarí výfukový systém naladiť tak, aby aj štvorvalec zapadol medzi zvyšné, úchvatne znejúce, modely F-type.
Okrem toho Jaguar v New Yorku odhalil aj model 400 Sport. Bude dostupný vo verzii so zadným náhonom aj náhonom všetkých kolies, poháňaný bude trojlitrovým šesťvalcom s výkonom 400 koní.
Do modelu pribudnú pre nasledujúci rok aj nové možnosti výbavy či asistenčné systémy.